K-studio: Kuntien lähipalvelujen tulevaisuus

Palvelut pitää turvata kaikkialla Suomessa ja asukkaiden lähipalvelut pitää saada kohtuullisten etäisyyksien päästä - linjaa Keskustan kuntavaaliohjelma. On oikein saada esim. lasten päivähoitopalvelut sekä sosiaali- ja terveyspalvelut läheltä. Tulevaisuus on tuomassa mukanaan positiivisia muutoksia lähipalveluihin, kun mm. terveyspalvelut siirtyvät osittain pyörien päälle sekä työllisyyspalvelut tulevat lähemmäs kuntalaisia. Näistä keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen Espoosta, Antti Vilkko Lappeenrannasta sekä Ulla Yli-Hongisto Sastamalasta. Lähetyksen juontaa Helena Pakarinen Tohmajärveltä.

Palvelut pitää turvata kaikkialla Suomessa ja asukkaiden lähipalvelut pitää saada kohtuullisten etäisyyksien päästä – linjaa Keskustan kuntavaaliohjelma.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaK-StudioK-studio: Kuntien lähipalvelujen tulevaisuus