K-studio: Kuntien lähipalvelujen tulevaisuus

Palvelut pitää turvata kaikkialla Suomessa ja asukkaiden lähipalvelut pitää saada kohtuullisten etäisyyksien päästä - linjaa Keskustan kuntavaaliohjelma. On oikein saada esim. lasten päivähoitopalvelut sekä sosiaali- ja terveyspalvelut läheltä. Tulevaisuus on tuomassa mukanaan positiivisia muutoksia lähipalveluihin, kun mm. terveyspalvelut siirtyvät osittain pyörien päälle sekä työllisyyspalvelut tulevat lähemmäs kuntalaisia. Näistä keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen Espoosta, Antti Vilkko Lappeenrannasta sekä Ulla Yli-Hongisto Sastamalasta. Lähetyksen juontaa Helena Pakarinen Tohmajärveltä.

Palvelut pitää turvata kaikkialla Suomessa ja asukkaiden lähipalvelut pitää saada kohtuullisten etäisyyksien päästä – linjaa Keskustan kuntavaaliohjelma.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaK-StudioK-studio: Kuntien lähipalvelujen tulevaisuus