K-studio: Kuntien lähipalvelujen tulevaisuus

Palvelut pitää turvata kaikkialla Suomessa ja asukkaiden lähipalvelut pitää saada kohtuullisten etäisyyksien päästä - linjaa Keskustan kuntavaaliohjelma. On oikein saada esim. lasten päivähoitopalvelut sekä sosiaali- ja terveyspalvelut läheltä. Tulevaisuus on tuomassa mukanaan positiivisia muutoksia lähipalveluihin, kun mm. terveyspalvelut siirtyvät osittain pyörien päälle sekä työllisyyspalvelut tulevat lähemmäs kuntalaisia. Näistä keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen Espoosta, Antti Vilkko Lappeenrannasta sekä Ulla Yli-Hongisto Sastamalasta. Lähetyksen juontaa Helena Pakarinen Tohmajärveltä.

Palvelut pitää turvata kaikkialla Suomessa ja asukkaiden lähipalvelut pitää saada kohtuullisten etäisyyksien päästä – linjaa Keskustan kuntavaaliohjelma.

Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina (17.9.) uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.
17.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaK-StudioK-studio: Kuntien lähipalvelujen tulevaisuus