Keskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa I

Keskustan K-studiossa puolueen kuntavaaliohjelmaa esitteleviä lähetyksiä.

Ensimmäisessä ohjelmassa vaikuttamisesta ja lähidemokratiasta keskustelemassa eduskunnan puhemies Anu Vehviläinen sekä Ajatuspaja Alkion tutkimuskoordinaattori, osallisuutta tutkinut Pauliina Maukonen.
Lähetykseen voi myös yleisö laittaa kysymyksiään.
Pari kohtaa kuntavaaliohjelmasta:
-ihmisillä pitää olla nykyistä laajemmat mahdollisuudet vaikuttaa ja osallistua myös uuden tekniikan avulla
-tuetaan erilaisia kokeiluja demokratian edistämiseksi

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaK-StudioKeskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa I