Keskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa IV

Ohjelmasarjan neljännessä osassa "Miten teemme perheystävällisen Suomen" Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja Väestöliiton tutkimusprofessori Anna Rotkirch keskustelemassa siitä, miten teemme Suomesta ja kunnista paremman perheille.

Ohjelmasarjan neljännessä osassa “Miten teemme perheystävällisen Suomen” Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja Väestöliiton tutkimusprofessori Anna Rotkirch keskustelemassa siitä, miten teemme Suomesta ja kunnista paremman perheille.
Keskustan kuntavaaliohjelman tiivistelmästä:
Kun perheet voivat hyvin, yhteiskuntakin voi hyvin. Rakennamme kuntia, jotka ottavat huomioon erilaisten perheiden tarpeet, myös yksinasuvien. Tämä tarkoittaa mm. lähipalveluita ja kohtuuhintaista asumista erilaisiin elämäntilanteisiin, matalan kynnyksen kotiapua, lapsiperheiden palveluihin panostamista sekä lähikouluja ja –
päiväkoteja.

Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaK-StudioKeskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa IV