Aila Paloniemi ryhmäpuheessa: Kehitysyhteistyö ottaa uusia askeleita

Keskusta Uutiset

– Perinteistä kehitysyhteistyötä, kauppaa tai investointeja edistävää kehitysyhteistyötä ei ole järkeä asettaa vastakkain. Ne on nähtävä toisiaan tukevina, Paloniemi sanoi.

Hän totesi, että maailma tarvitsee miljardi työpaikkaa, jotta etenkin nuorten ihmisten ikäluokille löytyy työtä. Tarvitaan myös laadukkaampaa koulutusta, jotta yritykset saavat oikeanlaista työvoimaa. Siksi Suomi tukee kehitysmaiden oman talouden ja yksityisen sektorin kehitystä.

Paloniemi muistutti myös, että kehityspolitiikka on olennainen osa Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa. Kokonaisvaltainen tuki yhteistyössä eri toimijoiden kanssa on myös tärkeä keino vähentää ääriliikkeiden houkuttelevuutta.

Suomen pitkäaikainen painopiste on ollut myös naisten ja tyttöjen oikeuden ja aseman vahvistaminen, Paloniemen puheessa todettiin.

Keskustavaikuttaja-valmennus kokoaa keskustalaisia yhteen ympäri Suomen
Valtakunnallinen Keskustavaikuttaja-valmennus kokosi liki 80 keskustalaista ja Keskustan toiminnasta kiinnostunutta maaliskuussa Siilinjärvelle Kunnon Paikkaan valmennuksen ensimmäiselle lähijaksolle.
17.4.2024 / Uutiset
Eurovaaliehdokas Petri Rinne: Renew Europe. Now!
Euroopan Unionin on uudistuttava, jos se aikoo turvata olemassaolonsa. Keskusta on parlamentissa oikeassa ryhmässä. Vuosikaudet olen Brysselin työmatkoillani seurannut, kuinka komission ja muiden EU-toimielinten kauhu kasvaa populistipuolueiden kannatuksen noustessa. Välillä on kuulostanut jopa siltä, että demokratiaa puolustava Unioni on ollut aidon demokratian kanssa helisemässä. Kansalaisten ja populistipuolueiden kritiikki on otettava vakavasti ja muutettava kurssia sen mukaan, esimerkiksi ylenmääräisen byrokratian karsimiseksi.
16.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetAila Paloniemi ryhmäpuheessa: Kehitysyhteistyö ottaa uusia askeleita