Aila Paloniemi ryhmäpuheessa: Kehitysyhteistyö ottaa uusia askeleita

Keskusta Uutiset

– Perinteistä kehitysyhteistyötä, kauppaa tai investointeja edistävää kehitysyhteistyötä ei ole järkeä asettaa vastakkain. Ne on nähtävä toisiaan tukevina, Paloniemi sanoi.

Hän totesi, että maailma tarvitsee miljardi työpaikkaa, jotta etenkin nuorten ihmisten ikäluokille löytyy työtä. Tarvitaan myös laadukkaampaa koulutusta, jotta yritykset saavat oikeanlaista työvoimaa. Siksi Suomi tukee kehitysmaiden oman talouden ja yksityisen sektorin kehitystä.

Paloniemi muistutti myös, että kehityspolitiikka on olennainen osa Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa. Kokonaisvaltainen tuki yhteistyössä eri toimijoiden kanssa on myös tärkeä keino vähentää ääriliikkeiden houkuttelevuutta.

Suomen pitkäaikainen painopiste on ollut myös naisten ja tyttöjen oikeuden ja aseman vahvistaminen, Paloniemen puheessa todettiin.

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAila Paloniemi ryhmäpuheessa: Kehitysyhteistyö ottaa uusia askeleita