Aila Paloniemi ryhmäpuheessa: Kehitysyhteistyö ottaa uusia askeleita

Keskusta Uutiset

– Perinteistä kehitysyhteistyötä, kauppaa tai investointeja edistävää kehitysyhteistyötä ei ole järkeä asettaa vastakkain. Ne on nähtävä toisiaan tukevina, Paloniemi sanoi.

Hän totesi, että maailma tarvitsee miljardi työpaikkaa, jotta etenkin nuorten ihmisten ikäluokille löytyy työtä. Tarvitaan myös laadukkaampaa koulutusta, jotta yritykset saavat oikeanlaista työvoimaa. Siksi Suomi tukee kehitysmaiden oman talouden ja yksityisen sektorin kehitystä.

Paloniemi muistutti myös, että kehityspolitiikka on olennainen osa Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa. Kokonaisvaltainen tuki yhteistyössä eri toimijoiden kanssa on myös tärkeä keino vähentää ääriliikkeiden houkuttelevuutta.

Suomen pitkäaikainen painopiste on ollut myös naisten ja tyttöjen oikeuden ja aseman vahvistaminen, Paloniemen puheessa todettiin.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAila Paloniemi ryhmäpuheessa: Kehitysyhteistyö ottaa uusia askeleita