Aila Paloniemi ryhmäpuheessa: Kehitysyhteistyö ottaa uusia askeleita

Keskusta Uutiset

– Perinteistä kehitysyhteistyötä, kauppaa tai investointeja edistävää kehitysyhteistyötä ei ole järkeä asettaa vastakkain. Ne on nähtävä toisiaan tukevina, Paloniemi sanoi.

Hän totesi, että maailma tarvitsee miljardi työpaikkaa, jotta etenkin nuorten ihmisten ikäluokille löytyy työtä. Tarvitaan myös laadukkaampaa koulutusta, jotta yritykset saavat oikeanlaista työvoimaa. Siksi Suomi tukee kehitysmaiden oman talouden ja yksityisen sektorin kehitystä.

Paloniemi muistutti myös, että kehityspolitiikka on olennainen osa Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa. Kokonaisvaltainen tuki yhteistyössä eri toimijoiden kanssa on myös tärkeä keino vähentää ääriliikkeiden houkuttelevuutta.

Suomen pitkäaikainen painopiste on ollut myös naisten ja tyttöjen oikeuden ja aseman vahvistaminen, Paloniemen puheessa todettiin.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAila Paloniemi ryhmäpuheessa: Kehitysyhteistyö ottaa uusia askeleita