Keskusta Uutiset

On myönteistä, että työmarkkinajärjestöt jatkavat neuvotteluja yhteiskuntasopimuksesta. Sekä Hakaniemessä että Etelärannassa näytetään sittenkin ymmärtävän, että työelämää ja -markkinoita on uudistettava, jotta työllisyys saadaan paranemaan. Suomi tarvitsee lisää työpaikkoja.

Oppositio, etenkin SDP, on sen sijaan valinnut kaiken vastustamisen ja vastakkainasettelun tien. Tiistaina käyty valtiopäivien avauskeskustelu eduskunnassa oli tästä viimeisin osoitus. Äänessä olivat jälleen etenkin kansanedustajat Eero Heinäluoma, Antti Lindtman ja Pia Viitanen.

Moni suomalainen on huolissaan tulevaisuudesta ja myös kriittinen päättäjiä kohtaan. Tällaisena aikana kaiken vastustamisella ja suoranaisella pelottelulla saa helposti kannatusta, mutta valitettavasti se ei tuo maahamme yhtään työpaikkaa lisää eikä muutoinkaan edesauta Suomen ongelmien ratkaisemista.

Oli lohdullista huomata, että SDP:ssä on myös toisinajattelevia.

SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marin sekä kansanedustajat Timo Harakka ja Nasima Razmyar julkistivat keskiviikkona avaralla otteella laaditun muutosmanifestin puolueelleen. Keskeisessä osassa muutosmanifestissa on sen tunnustaminen, että yhteiskuntaa ja etenkin työelämää ja -markkinoita on uudistettava. Harakka totesi, että ”SDP pitää kiinni menneisyydestä ja vastustaa tulevaisuutta”.

Vaatii rohkeutta poiketa näin keskeisesti demarien valtavirrasta. Katseet kääntyvät nyt SDP:n johdon, etenkin puheenjohtaja Antti Rinteen suuntaan. Jatkuuko poltetun maan politiikka vai tunnustaako myös SDP vihdoin tosiasiat ja esittää uskottavan vaihtoehdon ja ratkaisuja Suomen ongelmiin? Isänmaata voi palvella myös oppositiosta.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko: Marinilta, Harakalta ja Razmyarilta rohkea manifesti – SDP perimmäisten kysymysten edessä