Keskusta Uutiset

On myönteistä, että työmarkkinajärjestöt jatkavat neuvotteluja yhteiskuntasopimuksesta. Sekä Hakaniemessä että Etelärannassa näytetään sittenkin ymmärtävän, että työelämää ja -markkinoita on uudistettava, jotta työllisyys saadaan paranemaan. Suomi tarvitsee lisää työpaikkoja.

Oppositio, etenkin SDP, on sen sijaan valinnut kaiken vastustamisen ja vastakkainasettelun tien. Tiistaina käyty valtiopäivien avauskeskustelu eduskunnassa oli tästä viimeisin osoitus. Äänessä olivat jälleen etenkin kansanedustajat Eero Heinäluoma, Antti Lindtman ja Pia Viitanen.

Moni suomalainen on huolissaan tulevaisuudesta ja myös kriittinen päättäjiä kohtaan. Tällaisena aikana kaiken vastustamisella ja suoranaisella pelottelulla saa helposti kannatusta, mutta valitettavasti se ei tuo maahamme yhtään työpaikkaa lisää eikä muutoinkaan edesauta Suomen ongelmien ratkaisemista.

Oli lohdullista huomata, että SDP:ssä on myös toisinajattelevia.

SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marin sekä kansanedustajat Timo Harakka ja Nasima Razmyar julkistivat keskiviikkona avaralla otteella laaditun muutosmanifestin puolueelleen. Keskeisessä osassa muutosmanifestissa on sen tunnustaminen, että yhteiskuntaa ja etenkin työelämää ja -markkinoita on uudistettava. Harakka totesi, että ”SDP pitää kiinni menneisyydestä ja vastustaa tulevaisuutta”.

Vaatii rohkeutta poiketa näin keskeisesti demarien valtavirrasta. Katseet kääntyvät nyt SDP:n johdon, etenkin puheenjohtaja Antti Rinteen suuntaan. Jatkuuko poltetun maan politiikka vai tunnustaako myös SDP vihdoin tosiasiat ja esittää uskottavan vaihtoehdon ja ratkaisuja Suomen ongelmiin? Isänmaata voi palvella myös oppositiosta.

Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä ajankohtaiset poliittiset aiheet kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
26.11.2020 / K-Studio
Kurvinen ja Kärnä: Vapaaehtoinen alueellistaminen koko valtiohallintoon!
Puolustushallinnon päätös lisätä työntekijöiden etätyömahdollisuuksia on päänavaus valtion toimintojen uudenlaiselle alueellistamiselle, toteavat Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ja puolueen kunta- ja aluetyöryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Mikko Kärnä.
25.11.2020 / Uutiset
Anna-Mari Vimpari Keskustan ministeriryhmän valtiosihteeriksi
Keskustan ministeriryhmä on kutsunut ministeriryhmän valtiosihteeriksi VTM Anna-Mari Vimparin. Vimpari aloittaa tehtävässään tammikuun alussa. Hän toimii tällä hetkellä Keskustan eduskuntaryhmän pääsihteerinä.
24.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko: Marinilta, Harakalta ja Razmyarilta rohkea manifesti – SDP perimmäisten kysymysten edessä