Keskustan Ovaska: Kehysten on joustettava

Keskusta Uutiset

Ovaskan mukaan keväällä hallitusohjelmaa laadittaessa kukaan ei osannut kuvitellakaan pakolaiskriisin laajuutta ja sen vaikutuksia koko Eurooppaan. Hallituksen on kyettävä reagoimaan poikkeukselliseen tilanteeseen.

– Miten voimme perustella suomalaiselle veronmaksajalle, että maahanmuuttoon käytetään entistä suurempi osuus veroista samalla kun palvelut heikkenevät ja leikkaukset uhkaavat niin sosiaaliturvaa kuin koulutusta? Kehyssääntö ei ole niin pyhä, etteikö se voi joustaa inhimillisen kriisin edessä.

Ovaskan mukaan maahanmuuttoa ei pidä ajatella vain kuluna. Turvapaikanhakijoista osa jää Suomeen opiskelemaan ja töihin. Maahanmuutto luo uutta paikallista elinvoimaa ja työpaikkoja.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska: Kehysten on joustettava