Keskustan Ovaska: Kehysten on joustettava

Keskusta Uutiset

Ovaskan mukaan keväällä hallitusohjelmaa laadittaessa kukaan ei osannut kuvitellakaan pakolaiskriisin laajuutta ja sen vaikutuksia koko Eurooppaan. Hallituksen on kyettävä reagoimaan poikkeukselliseen tilanteeseen.

– Miten voimme perustella suomalaiselle veronmaksajalle, että maahanmuuttoon käytetään entistä suurempi osuus veroista samalla kun palvelut heikkenevät ja leikkaukset uhkaavat niin sosiaaliturvaa kuin koulutusta? Kehyssääntö ei ole niin pyhä, etteikö se voi joustaa inhimillisen kriisin edessä.

Ovaskan mukaan maahanmuuttoa ei pidä ajatella vain kuluna. Turvapaikanhakijoista osa jää Suomeen opiskelemaan ja töihin. Maahanmuutto luo uutta paikallista elinvoimaa ja työpaikkoja.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska: Kehysten on joustettava