Keskustan Ovaska: Kehysten on joustettava

Keskusta Uutiset

Ovaskan mukaan keväällä hallitusohjelmaa laadittaessa kukaan ei osannut kuvitellakaan pakolaiskriisin laajuutta ja sen vaikutuksia koko Eurooppaan. Hallituksen on kyettävä reagoimaan poikkeukselliseen tilanteeseen.

– Miten voimme perustella suomalaiselle veronmaksajalle, että maahanmuuttoon käytetään entistä suurempi osuus veroista samalla kun palvelut heikkenevät ja leikkaukset uhkaavat niin sosiaaliturvaa kuin koulutusta? Kehyssääntö ei ole niin pyhä, etteikö se voi joustaa inhimillisen kriisin edessä.

Ovaskan mukaan maahanmuuttoa ei pidä ajatella vain kuluna. Turvapaikanhakijoista osa jää Suomeen opiskelemaan ja töihin. Maahanmuutto luo uutta paikallista elinvoimaa ja työpaikkoja.

Puheenjohtaja Annika Saarikon puhe Keskustan aluevaalistartissa 4.12.2021
Odottaminen ei ihmistä paranna. Epätietoisuus omasta tai läheisen tilasta on kuluttavaa. Juuri siksi haluamme vahvistaa lähipalveluja ja nopeuttaa pääsyä avun piiriin. Jatkossa perusterveydenhuoltoon pääsee viikon sisällä yhteydenotosta. Kaikkialla Suomessa. Jo se tuo turvaa, että voi luottaa avun olevan lähellä - ei vain kilometreissä vaan myös ajassa mitattuna.
4.12.2021 / Uutiset
Keskustan aluevaalistartti
4.12.2021 / K-Studio
K-studion aiheena kotimainen ruoka. Mitkä ovat ratkaisut tuottajien kustannusahdinkoon ja mikä on HERO-ohjelma? Vieraina maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä ja Luonnonvarakeskuksen tutkimusprofessori Heikki Lehtonen.
2.12.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska: Kehysten on joustettava