Keskustan Ovaska: Kehysten on joustettava

Keskusta Uutiset

Ovaskan mukaan keväällä hallitusohjelmaa laadittaessa kukaan ei osannut kuvitellakaan pakolaiskriisin laajuutta ja sen vaikutuksia koko Eurooppaan. Hallituksen on kyettävä reagoimaan poikkeukselliseen tilanteeseen.

– Miten voimme perustella suomalaiselle veronmaksajalle, että maahanmuuttoon käytetään entistä suurempi osuus veroista samalla kun palvelut heikkenevät ja leikkaukset uhkaavat niin sosiaaliturvaa kuin koulutusta? Kehyssääntö ei ole niin pyhä, etteikö se voi joustaa inhimillisen kriisin edessä.

Ovaskan mukaan maahanmuuttoa ei pidä ajatella vain kuluna. Turvapaikanhakijoista osa jää Suomeen opiskelemaan ja töihin. Maahanmuutto luo uutta paikallista elinvoimaa ja työpaikkoja.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska: Kehysten on joustettava