Keskustan Lintilä: Yhteisvoimin työtä työttömille ja toivoa toivottomille

Keskusta Uutiset

– Osapuolet tietävät kyllä, että näillä neuvotteluilla on ratkaiseva rooli yleiselle ilmapiirille. Sopimuksella on suuri taloudellinen ja henkinen merkitys. Siksi onkin syytä vakavasti vedota osapuoliin sopimuksen aikaansaamiseksi, Lintilä toteaa.

Hänen mukaansa kyse on siitä, pystytäänkö kaikkien eri osapuolten yhteisin ponnisteluin luomaan Suomeen toiveikkuuden näköalaa. Lintilän mukaan talouden harmauteen tarvitaan nyt valoa.

– Hallitus on lähtenyt etsimään keinoja kääntää Suomen talous nousuun ja siihen se tarvitsee työmarkkinajärjestöjen apua. Vain siten saadaan työttömille töitä ja pystytään katkaisemaan eriarvoistumiskehitys. Suomi tarvitsee sopimuksen, jolla talous nousee. Tarvitsemme sopimuksen, jolla saadaan työtä työttömille ja toivoa toivottomille, Lintilä vetoaa.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Lintilä: Yhteisvoimin työtä työttömille ja toivoa toivottomille