Antti Kaikkonen kesäkokouksessa: Joustavuutta ja elämisen edellytyksiä

Kaikkonen iloitsi puheessaan siitä, että niin moni suomalainen on saanut viime aikoina töitä. Vaikka vain lyhyeksikin aikaa.

– Kesällä eräs nuori mies tarttui hihasta ja kertoi saaneensa elämänsä ensimmäisen vakiduunin pitkään kestäneen toimettomuuden jälkeen. Näitä onnistumisia mahtuu Suomeen nyt monia.

Työpaikoilla tarvitaan kuitenkin Kaikkosen mukaan joustoja moneen suuntaan. Niitä tarvitsevat sekä perheet että työpaikat: töitä on voitava tehdä enemmän silloin, kun tilanne niin vaatii ja ottaa toisaalla löysemmin.

Kaikkonen vetosi myös suomalaisiin siinä, että muistaisimme puhtaan, kotimaisen ruuan merkityksen. Sitä tarvitaan, sillä muiden armoilla emme voi ruokahuollossa olla. Jotta ruokaa voidaan tuottaa, tarvitaan sille edellytyksiä eri puolilla Suomea, Kaikkonen totesi.

Hän muistutti puheessaan myös, että yleisesti keskustaryhmä haluaa tehdä yhteistyötä ja mieluummin rakentaa kuin repiä. Politiikan keskinäiselle nokittelulle Kaikkoselta ei juuri ymmärrystä herunut.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kaikkonen kesäkokouksessa: Joustavuutta ja elämisen edellytyksiä