Antti Kaikkonen kesäkokouksessa: Joustavuutta ja elämisen edellytyksiä

Kaikkonen iloitsi puheessaan siitä, että niin moni suomalainen on saanut viime aikoina töitä. Vaikka vain lyhyeksikin aikaa.

– Kesällä eräs nuori mies tarttui hihasta ja kertoi saaneensa elämänsä ensimmäisen vakiduunin pitkään kestäneen toimettomuuden jälkeen. Näitä onnistumisia mahtuu Suomeen nyt monia.

Työpaikoilla tarvitaan kuitenkin Kaikkosen mukaan joustoja moneen suuntaan. Niitä tarvitsevat sekä perheet että työpaikat: töitä on voitava tehdä enemmän silloin, kun tilanne niin vaatii ja ottaa toisaalla löysemmin.

Kaikkonen vetosi myös suomalaisiin siinä, että muistaisimme puhtaan, kotimaisen ruuan merkityksen. Sitä tarvitaan, sillä muiden armoilla emme voi ruokahuollossa olla. Jotta ruokaa voidaan tuottaa, tarvitaan sille edellytyksiä eri puolilla Suomea, Kaikkonen totesi.

Hän muistutti puheessaan myös, että yleisesti keskustaryhmä haluaa tehdä yhteistyötä ja mieluummin rakentaa kuin repiä. Politiikan keskinäiselle nokittelulle Kaikkoselta ei juuri ymmärrystä herunut.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kaikkonen kesäkokouksessa: Joustavuutta ja elämisen edellytyksiä