Antti Kivelä Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi

Keskustan puoluevaltuuston valitsi uudeksi puheenjohtajaksi kuopiolaisen lääkäri Antti Kivelän (50).

Valinta tehtiin Keskustan puoluevaltuuston kokouksessa Torniossa.

Kivelä voitti toisen kierroksen äänestyksessä Satu Simeliuksen äänin 82-48. Tehtävää tavoitteli myös Kati Ojaniemi.

Ehdokkaat äänet jakaantuivat ensimmäisellä kierroksella seuraavasti: Kivelä 68, Simelius 32 ja Ojaniemi 30.

Valtuuston varapuheenjohtajiksi valittiin Satu Simelius Sauvosta ja Jussi Ylitalo Tyrnävältä.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kivelä Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi