Antti Kivelä Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi

Keskustan puoluevaltuuston valitsi uudeksi puheenjohtajaksi kuopiolaisen lääkäri Antti Kivelän (50).

Valinta tehtiin Keskustan puoluevaltuuston kokouksessa Torniossa.

Kivelä voitti toisen kierroksen äänestyksessä Satu Simeliuksen äänin 82-48. Tehtävää tavoitteli myös Kati Ojaniemi.

Ehdokkaat äänet jakaantuivat ensimmäisellä kierroksella seuraavasti: Kivelä 68, Simelius 32 ja Ojaniemi 30.

Valtuuston varapuheenjohtajiksi valittiin Satu Simelius Sauvosta ja Jussi Ylitalo Tyrnävältä.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kivelä Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi