Keskustan puoluevaltuusto on valinnut Antti Kivelän jatkamaan Keskustan puoluevaltuuston johdossa. Kuopiolaisella Kivelällä ei ollut vastaehdokkaita.

Antti Kivelä on 52-vuotias Kuopion kaupunginhallituksen puheenjohtaja ja KYS -Sydänkeskuksen apulaisylilääkäri. Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajana hän on toiminut vuodesta 2016 ja hänet valittiin nyt siis jatkokaudelle.

Valtuuston varapuheenjohtajiksi valittiin helsinkiläinen Liina Tiusanen sekä kurikkalainen Rami Ala-Nisula.

Valittu puheenjohtajisto ottaaa puoluevaltuuston valiokuntien puheenjohtajuuden seuraavasti: Antti Kivelä aloittaa uuden tulevaisuus- ja kehtittämisvaliokunnan puheenjohtajana, poliittisen valiokunnan puheenjohtajaksi ryhtyy Liina Tiusanen. Ohjelmavaliokunnan puheenjohtajuuden ottaa Rami Ala-Nisula.

27 -vuotias Tiusanen on viestinnän johtamisen maisteriopiskelija Jyväskylän yliopistossa. Tiusanen on toiminut myös Suomen Keskustanuorten varapuheenjohtajana. Tiusanen on aktiivipartiolainen ja Helsingin Keskustanuorten puheenjohtaja.

40 -vuotias Rami Ala-Nisula on toinen valittu varapuheenjohtaja. Hän toimii nykyisin kotikaupungissaan Kurikassa kaupunginhallituksen ja Keskustan kunnallisjärjestön puheenjohtajana. Ammatiltaan Ala-Nisula on yrittäjä.

Ääniä varapuheenjohtajan vaalissa annettiin seuraavasti. Liina Tiusanen 105 ääntä, Rami Ala-Nisula 62 ääntä, Sanna Kurki 45 ja Liisa Varjola 42 ääntä.

Antti Kivelän valintapuhe puoluevaltuustossa:”

Haastan teitä, puoluevaltuutetut, vahvaan keskustelun kulttuuriin, jossa tuodaan viestiä omasta jäsenkunnasta, nähdään politiikan kaarta ja arvovalintoja vaalikautta pidemmälle, vastuutetaan omia kansanedustajia ja ministereitä kuulemaan kentän ääntä puoluevaltuuston suusta. Kyseenalaistetaan toimet, joita ei koeta keskustalaisen arvomaailman mukaiseksi. Ollaan rohkeasti jotakin mieltä.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kivelä valittiin yksimielisesti jatkamaan Keskustan puoluevaltuuston johdossa