Keskustan puoluevaltuusto on valinnut Antti Kivelän jatkamaan Keskustan puoluevaltuuston johdossa. Kuopiolaisella Kivelällä ei ollut vastaehdokkaita.

Antti Kivelä on 52-vuotias Kuopion kaupunginhallituksen puheenjohtaja ja KYS -Sydänkeskuksen apulaisylilääkäri. Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajana hän on toiminut vuodesta 2016 ja hänet valittiin nyt siis jatkokaudelle.

Valtuuston varapuheenjohtajiksi valittiin helsinkiläinen Liina Tiusanen sekä kurikkalainen Rami Ala-Nisula.

Valittu puheenjohtajisto ottaaa puoluevaltuuston valiokuntien puheenjohtajuuden seuraavasti: Antti Kivelä aloittaa uuden tulevaisuus- ja kehtittämisvaliokunnan puheenjohtajana, poliittisen valiokunnan puheenjohtajaksi ryhtyy Liina Tiusanen. Ohjelmavaliokunnan puheenjohtajuuden ottaa Rami Ala-Nisula.

27 -vuotias Tiusanen on viestinnän johtamisen maisteriopiskelija Jyväskylän yliopistossa. Tiusanen on toiminut myös Suomen Keskustanuorten varapuheenjohtajana. Tiusanen on aktiivipartiolainen ja Helsingin Keskustanuorten puheenjohtaja.

40 -vuotias Rami Ala-Nisula on toinen valittu varapuheenjohtaja. Hän toimii nykyisin kotikaupungissaan Kurikassa kaupunginhallituksen ja Keskustan kunnallisjärjestön puheenjohtajana. Ammatiltaan Ala-Nisula on yrittäjä.

Ääniä varapuheenjohtajan vaalissa annettiin seuraavasti. Liina Tiusanen 105 ääntä, Rami Ala-Nisula 62 ääntä, Sanna Kurki 45 ja Liisa Varjola 42 ääntä.

Antti Kivelän valintapuhe puoluevaltuustossa:”

Haastan teitä, puoluevaltuutetut, vahvaan keskustelun kulttuuriin, jossa tuodaan viestiä omasta jäsenkunnasta, nähdään politiikan kaarta ja arvovalintoja vaalikautta pidemmälle, vastuutetaan omia kansanedustajia ja ministereitä kuulemaan kentän ääntä puoluevaltuuston suusta. Kyseenalaistetaan toimet, joita ei koeta keskustalaisen arvomaailman mukaiseksi. Ollaan rohkeasti jotakin mieltä.

Keskustan pj Kulmuni: Keskusta haluaa eläkeläisten verokannustimen mukaan työllisyystoimipakkiin
Keskustan puheenjohtaja Katri Kulmuni kertoi vierailullaan tänään Lapissa Keskustan vievän eteenpäin esitystä, jossa eläkkeellä tehtävä työ ei nostaisi jo tienatun eläkkeen verotuksen. Valtiovarainministeri Matti Vanhanen (kesk.) esitti alkuviikosta muutosta eläkeläisten verotukseen.
24.7.2020 / Uutiset
Kulmuni illalla Maikkarin kesäterassilla
Tänä iltana kannattaa viettää keskikesästä huolimatta tuokio myös television ääressä.
21.7.2020 / Uutiset
Katri kiertää kenttää heinäkuun loppuun!
Oletko jo tavannut Keskustan puheenjohtajan Katri Kulmunin tänä kesänä? Mikäli et, niin vielä on kesää jäljellä. Puheenjohtaja Kulmuni toivoo, että kansa näkisi Keskustan entistä parempana, koko Suomen vaihtoehtona. Kiertueella Kulmuni vaihtaa mieluusti ajatuksia myös kuntavaaliehdokkuudesta kiinnostuneiden kanssa.
20.7.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kivelä valittiin yksimielisesti jatkamaan Keskustan puoluevaltuuston johdossa