Keskustan puoluevaltuusto on valinnut Antti Kivelän jatkamaan Keskustan puoluevaltuuston johdossa. Kuopiolaisella Kivelällä ei ollut vastaehdokkaita.

Antti Kivelä on 52-vuotias Kuopion kaupunginhallituksen puheenjohtaja ja KYS -Sydänkeskuksen apulaisylilääkäri. Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajana hän on toiminut vuodesta 2016 ja hänet valittiin nyt siis jatkokaudelle.

Valtuuston varapuheenjohtajiksi valittiin helsinkiläinen Liina Tiusanen sekä kurikkalainen Rami Ala-Nisula.

Valittu puheenjohtajisto ottaaa puoluevaltuuston valiokuntien puheenjohtajuuden seuraavasti: Antti Kivelä aloittaa uuden tulevaisuus- ja kehtittämisvaliokunnan puheenjohtajana, poliittisen valiokunnan puheenjohtajaksi ryhtyy Liina Tiusanen. Ohjelmavaliokunnan puheenjohtajuuden ottaa Rami Ala-Nisula.

27 -vuotias Tiusanen on viestinnän johtamisen maisteriopiskelija Jyväskylän yliopistossa. Tiusanen on toiminut myös Suomen Keskustanuorten varapuheenjohtajana. Tiusanen on aktiivipartiolainen ja Helsingin Keskustanuorten puheenjohtaja.

40 -vuotias Rami Ala-Nisula on toinen valittu varapuheenjohtaja. Hän toimii nykyisin kotikaupungissaan Kurikassa kaupunginhallituksen ja Keskustan kunnallisjärjestön puheenjohtajana. Ammatiltaan Ala-Nisula on yrittäjä.

Ääniä varapuheenjohtajan vaalissa annettiin seuraavasti. Liina Tiusanen 105 ääntä, Rami Ala-Nisula 62 ääntä, Sanna Kurki 45 ja Liisa Varjola 42 ääntä.

Antti Kivelän valintapuhe puoluevaltuustossa:”

Haastan teitä, puoluevaltuutetut, vahvaan keskustelun kulttuuriin, jossa tuodaan viestiä omasta jäsenkunnasta, nähdään politiikan kaarta ja arvovalintoja vaalikautta pidemmälle, vastuutetaan omia kansanedustajia ja ministereitä kuulemaan kentän ääntä puoluevaltuuston suusta. Kyseenalaistetaan toimet, joita ei koeta keskustalaisen arvomaailman mukaiseksi. Ollaan rohkeasti jotakin mieltä.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kivelä valittiin yksimielisesti jatkamaan Keskustan puoluevaltuuston johdossa