Keskustan puoluevaltuusto on valinnut Antti Kivelän jatkamaan Keskustan puoluevaltuuston johdossa. Kuopiolaisella Kivelällä ei ollut vastaehdokkaita.

Antti Kivelä on 52-vuotias Kuopion kaupunginhallituksen puheenjohtaja ja KYS -Sydänkeskuksen apulaisylilääkäri. Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajana hän on toiminut vuodesta 2016 ja hänet valittiin nyt siis jatkokaudelle.

Valtuuston varapuheenjohtajiksi valittiin helsinkiläinen Liina Tiusanen sekä kurikkalainen Rami Ala-Nisula.

Valittu puheenjohtajisto ottaaa puoluevaltuuston valiokuntien puheenjohtajuuden seuraavasti: Antti Kivelä aloittaa uuden tulevaisuus- ja kehtittämisvaliokunnan puheenjohtajana, poliittisen valiokunnan puheenjohtajaksi ryhtyy Liina Tiusanen. Ohjelmavaliokunnan puheenjohtajuuden ottaa Rami Ala-Nisula.

27 -vuotias Tiusanen on viestinnän johtamisen maisteriopiskelija Jyväskylän yliopistossa. Tiusanen on toiminut myös Suomen Keskustanuorten varapuheenjohtajana. Tiusanen on aktiivipartiolainen ja Helsingin Keskustanuorten puheenjohtaja.

40 -vuotias Rami Ala-Nisula on toinen valittu varapuheenjohtaja. Hän toimii nykyisin kotikaupungissaan Kurikassa kaupunginhallituksen ja Keskustan kunnallisjärjestön puheenjohtajana. Ammatiltaan Ala-Nisula on yrittäjä.

Ääniä varapuheenjohtajan vaalissa annettiin seuraavasti. Liina Tiusanen 105 ääntä, Rami Ala-Nisula 62 ääntä, Sanna Kurki 45 ja Liisa Varjola 42 ääntä.

Antti Kivelän valintapuhe puoluevaltuustossa:”

Haastan teitä, puoluevaltuutetut, vahvaan keskustelun kulttuuriin, jossa tuodaan viestiä omasta jäsenkunnasta, nähdään politiikan kaarta ja arvovalintoja vaalikautta pidemmälle, vastuutetaan omia kansanedustajia ja ministereitä kuulemaan kentän ääntä puoluevaltuuston suusta. Kyseenalaistetaan toimet, joita ei koeta keskustalaisen arvomaailman mukaiseksi. Ollaan rohkeasti jotakin mieltä.

Keskustelussa monipaikkainen Suomi ja sen mahdollisuudet, työnteko, asuminen ja liikkuminen koko Suomessa. Voit myös itse osallistua ja esittää kysymyksesi lähetyksen aikana kommenttikentässä.
22.10.2020 / K-Studio
Keskustan europarlamentaarikko Elsi Katainen: Suomen turvepeltojen viljely pelastettiin maatalousäänestyksessä
Huono kirjaus saatiin torpattua viime hetkellä, kun yhteisen maatalouspolitiikan ympäristöehdoista neuvoteltiin. Nyt vaatimus koskee turvepeltojen kunnossapitoa, EU-parlamentin maatalousvaliokunnan varapuheenjohtajana toimiva Elsi Katainen kertoo.
21.10.2020 / Uutiset
Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kivelä valittiin yksimielisesti jatkamaan Keskustan puoluevaltuuston johdossa