Siirry sisältöön

Aatesisaret ja -veljet,

Neuvolat. Perhekeskukset. Hammashoitolat. Terveysasemat. Vuodeosastot. Hoivakodit.

Suomalaisten lähipalvelut.

Keskustalaiset, lähipalvelut ovat siltarumpujen siltarumpuja. Tärkeimpiä ihmisille, sydämenasia meille.

Kunnia-asia!

Lähipalvelujen alasajo on alkanut. Arkkitehteina häärivät Orpo ja Purra. Kokoomus vie SMP:n perillisiä kuin vierasta sikaa.

Mäkelät, peltokankaat ja tynkkyset selittelevät ja vähättelevät.

Naiset ja miehet, me voimme hallituksen oikeita asioita tukea. Se on uutta politiikkaa. Lähipalvelujen alasajo ei ole oikein.

Se on väärin! Tällä tiellä tulee vastaan vain pahoinvointia ja epätasa-arvoa. Rikkinäinen Suomi.

Nyt ei pidä mennä äkkivääriin päätöksiin. Ei missään päin maata. Nyt pitää taistella!

Lähipalvelujen puolesta. Keskittämistä vastaan.

Vetää kotiinpäin. Tehdä siltarumpupolitiikkaa. Pitää puolta niin, että sydämessä läikkyy.

Ei seinien, vaan ihmisten vuoksi. Lasten, nuorten, äitien ja isien. Sairaan, työttömän, mökinmummon!

Aatesisaret ja -veljet,

Me voitimme keskittäjät kymmenen vuotta sitten. Kansan tuella ja kansan kanssa. Oikeiston suurkunnat kaatuivat.

Nyt meidän pitää tehdä sama uudelleen! Meidän pitää pelastaa suomalaisten lähipalvelut. Kaupungeissa, maalla ja kaikkialla siltä väliltä.

Ensimmäiseksi meidän pitää tehdä Ollista presidentti. Koko Suomen presidentti. Presidentti, joka ajaa suomalaisten asiaa lähiöistä selkosille ja takaisin.

Presidentti, joka yhdistää!

Rakkaat keskustalaiset, uuveltamisen aika on ohi. Nyt meidän pitää laittaa itsemme likoon. Nyt meidän pitää taistella!

Keskusta tiukkana ruuantuotannosta, taloudesta ja EU-asioista
Keskustan kansanedustaja Eerikki Viljanen vaati eduskunnan kyselytunnilla hallitusta täyttämään EU-politiikassa lupauksensa viljelijöille. Myös kokoomuksen MEP-ehdokkaiden valmiutta leikata ruuantuotannosta ihmeteltiin .Eduskunnan välikysymyskeskustelussa Keskusta puolestaan tarjosi talouteen oman, hallitusta oikeudenmukaisemman vaihtoehtonsa. Hallituksen EU-tavoitteet näyttäytyvät toistaiseksi höttöisinä eivätkä yhteisvelan ja ennallistamisasetuksen osalta kelpaa Keskustalle. Eduskunnan viikko on näyttänyt myös vastatuulta hallituksen olutlaille. Enemmistö sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenistä vastustaa hallituksen ajamaa vahvempien alkoholijuomien ruokakauppamyyntiä.
17.5.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Keskustalaiset muistuttivat eduskunnan välikysymyskeskustelussa, että Suomi on saatava oikeudenmukaisella ja reilulla tavalla kasvun tielle. Keskustalla on tähän vaihtoehdot omassa linjassaan. Ryhmäpuhuja Eeva Kalli muistutti, että kodeissa ja työpaikoilla ansaitaan parempaa kuin mitä viimeinen vuosi on hallituksen toimin ollut. Suomalaisille voidaan järjestää töitä ja talous kasvuun, terveysasemat ja muut lähipalvelut voidaan pelastaa. Keskustan ja Liike Nytin jättämän välikysymyksen ensimmäinen allekirjoittaja Keskustan Markus Lohi muistutti yhdessä ryhmäpuhujan kanssa, että aina on vaihtoehtoja. Etenkin silloin, kun vallanpitäjät väittävät, että vaihtoehtoja ei ole.
15.5.2024 / Uutiset
Eeva Kalli: Vallalla kova politiikka ja otteet
Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli sanoi välikysymyskeskustelun ryhmäpuheessa, että politiikassa toista ei enää tulla puolitiehen vastaan. Sillat palavat ja luottamus niiden mukana. Hallituksen toimet eriarvoistavat ihmisiä, syövät orastavan kasvun eväitä ja heikentävät luottamusta. Kalli muistutti, että kodeissa ja työpaikoilla ansaitaan parempaa kuin mitä viimeinen vuosi on ollut. Keskustalla olisi siihen keinoja.
15.5.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen Keskustan puoluekokouksessa Turussa 23.9.2023