Elinkeinoministeri Lintilä: Kohtalon vaalit alueille!

Mika Lintilä sininen puku tumman aidan edessä

Kaikkien maakuntien kehitys on ollut plusmerkkistä keskustavetoisen hallituksen ansiosta. Keskustan mielestä tämä kehityssuunta tulee turvata, Lintilä sanoo.

Lintilä varoittaa jättämästä alueita ja ihmisiä vaille tulevaisuudennäkymiä.

-Keskittämisvimmaiset haluavat nujertaa alueiden itsetunnon. Sellainen suunta johtaisi lopulta epävakauteen ja loisi kasvualustan poliittisille helppoheikeille, Lintilä jyrähtää.

Lintilä muistuttaa, että Suomen kansantalouden kestävä pohja perustuu elinvoimaisiin maakuntiin.

-Haluavatko keskittäjät vaarantaa pieneltä Suomelta sen keskeiset menestystekijät, Lintilä kysyy.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetElinkeinoministeri Lintilä: Kohtalon vaalit alueille!