Elinkeinoministeri Lintilä: Kohtalon vaalit alueille!

Mika Lintilä sininen puku tumman aidan edessä

Kaikkien maakuntien kehitys on ollut plusmerkkistä keskustavetoisen hallituksen ansiosta. Keskustan mielestä tämä kehityssuunta tulee turvata, Lintilä sanoo.

Lintilä varoittaa jättämästä alueita ja ihmisiä vaille tulevaisuudennäkymiä.

-Keskittämisvimmaiset haluavat nujertaa alueiden itsetunnon. Sellainen suunta johtaisi lopulta epävakauteen ja loisi kasvualustan poliittisille helppoheikeille, Lintilä jyrähtää.

Lintilä muistuttaa, että Suomen kansantalouden kestävä pohja perustuu elinvoimaisiin maakuntiin.

-Haluavatko keskittäjät vaarantaa pieneltä Suomelta sen keskeiset menestystekijät, Lintilä kysyy.

Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetElinkeinoministeri Lintilä: Kohtalon vaalit alueille!