Elinkeinoministeri Lintilä: Kohtalon vaalit alueille!

Mika Lintilä sininen puku tumman aidan edessä

Kaikkien maakuntien kehitys on ollut plusmerkkistä keskustavetoisen hallituksen ansiosta. Keskustan mielestä tämä kehityssuunta tulee turvata, Lintilä sanoo.

Lintilä varoittaa jättämästä alueita ja ihmisiä vaille tulevaisuudennäkymiä.

-Keskittämisvimmaiset haluavat nujertaa alueiden itsetunnon. Sellainen suunta johtaisi lopulta epävakauteen ja loisi kasvualustan poliittisille helppoheikeille, Lintilä jyrähtää.

Lintilä muistuttaa, että Suomen kansantalouden kestävä pohja perustuu elinvoimaisiin maakuntiin.

-Haluavatko keskittäjät vaarantaa pieneltä Suomelta sen keskeiset menestystekijät, Lintilä kysyy.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetElinkeinoministeri Lintilä: Kohtalon vaalit alueille!