Elinkeinoministeri Lintilä: Kohtalon vaalit alueille!

Mika Lintilä sininen puku tumman aidan edessä

Kaikkien maakuntien kehitys on ollut plusmerkkistä keskustavetoisen hallituksen ansiosta. Keskustan mielestä tämä kehityssuunta tulee turvata, Lintilä sanoo.

Lintilä varoittaa jättämästä alueita ja ihmisiä vaille tulevaisuudennäkymiä.

-Keskittämisvimmaiset haluavat nujertaa alueiden itsetunnon. Sellainen suunta johtaisi lopulta epävakauteen ja loisi kasvualustan poliittisille helppoheikeille, Lintilä jyrähtää.

Lintilä muistuttaa, että Suomen kansantalouden kestävä pohja perustuu elinvoimaisiin maakuntiin.

-Haluavatko keskittäjät vaarantaa pieneltä Suomelta sen keskeiset menestystekijät, Lintilä kysyy.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetElinkeinoministeri Lintilä: Kohtalon vaalit alueille!