Työ- ja elinkeinoministeriön alueelliset kehitysnäkymät -raportin mukaan työllisyys on parantunut ja paranee kaikkialla Suomessa. Näkymät uusista työpaikoista ovat lupaavia esimerkiksi biotaloudessa ja matkailussa. Kannettu vesi ei kaivossa pysy, vaan tarvitaan kannattavia työpaikkoja koko maahan.

Uusien työpaikkojen ja työllistävien yritysten syntymisen keskeinen edellytys on, että tiet, radat ja muut väylät ovat kunnossa koko maassa.

Keskustan johtama hallitus on päättänyt yhteensä noin kolmen miljardin euron investointiohjelmasta, jolla kunnostetaan teitä, ratoja ja muita väyliä koko maassa, aloitetaan uusia liikennehankkeita ja ulotetaan nopeat tietoliikenneyhteydet kaikkialle Suomeen yhdessä operaattoreiden kanssa.

Liikenteen korjausvelan kasvu on pysähtynyt ja myös alempiasteisia teitä laitetaan vihdoin kuntoon. Tämä on selvä muutos aiempaan nähden. Miljardien eurojen investointiohjelmaa ei olisi syntynyt ilman liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin päättäväistä työtä. Häntä on riepoteltu julkisuudessa kohtuuttomasti, mutta tulokset puhuvat puolestaan.

Korjausvelan hoitamista on jatkettava myös seuraavalla vaalikaudella. Uusia liikennehankkeita on saatava liikkeelle moninkertainen määrä nykytilanteeseen verrattuna. Tässä tarvitaan uusia ratkaisuja. Liikennepolitiikankin suuntaviivoista voitaisiin sopia osana Suomi-sopimusta, jota Keskusta on ehdottanut tasapainoisesti kehittyvän Suomen rakentamiseksi.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetElsi Katainen ja Markus Lohi: Korjausvelan kasvu pysähtynyt – liikennehankkeita myös tulevaisuudessa koko Suomeen