Työ- ja elinkeinoministeriön alueelliset kehitysnäkymät -raportin mukaan työllisyys on parantunut ja paranee kaikkialla Suomessa. Näkymät uusista työpaikoista ovat lupaavia esimerkiksi biotaloudessa ja matkailussa. Kannettu vesi ei kaivossa pysy, vaan tarvitaan kannattavia työpaikkoja koko maahan.

Uusien työpaikkojen ja työllistävien yritysten syntymisen keskeinen edellytys on, että tiet, radat ja muut väylät ovat kunnossa koko maassa.

Keskustan johtama hallitus on päättänyt yhteensä noin kolmen miljardin euron investointiohjelmasta, jolla kunnostetaan teitä, ratoja ja muita väyliä koko maassa, aloitetaan uusia liikennehankkeita ja ulotetaan nopeat tietoliikenneyhteydet kaikkialle Suomeen yhdessä operaattoreiden kanssa.

Liikenteen korjausvelan kasvu on pysähtynyt ja myös alempiasteisia teitä laitetaan vihdoin kuntoon. Tämä on selvä muutos aiempaan nähden. Miljardien eurojen investointiohjelmaa ei olisi syntynyt ilman liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin päättäväistä työtä. Häntä on riepoteltu julkisuudessa kohtuuttomasti, mutta tulokset puhuvat puolestaan.

Korjausvelan hoitamista on jatkettava myös seuraavalla vaalikaudella. Uusia liikennehankkeita on saatava liikkeelle moninkertainen määrä nykytilanteeseen verrattuna. Tässä tarvitaan uusia ratkaisuja. Liikennepolitiikankin suuntaviivoista voitaisiin sopia osana Suomi-sopimusta, jota Keskusta on ehdottanut tasapainoisesti kehittyvän Suomen rakentamiseksi.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetElsi Katainen ja Markus Lohi: Korjausvelan kasvu pysähtynyt – liikennehankkeita myös tulevaisuudessa koko Suomeen