EU-paneelin järjestäjät pahoittelevat kohua

Keskusta Uutiset

Tiedote 19.3.2015

Julkisuudessa on käyty keskustelua siitä, että Keskustan Juha Sipilä ei osallistunut Eurooppalainen Suomi ry:n, Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen, Helsingin yliopiston, Aalto-yliopiston ja Euroopan komission Suomen-edustuston 18.3.2015 klo 10-12 Helsingin yliopiston juhlasalissa järjestettyyn Eurooppa- ja EU-aiheiseen puoluejohtajien eduskuntavaalipaneeliin.

Monen järjestäjän kesken ja yhteistyössä puolueiden kanssa valmisteltua vaalipaneelia yritettiin saada sopimaan kaikkien puheenjohtajien aikatauluun, mutta lopulta tämä ei ollut mahdollista.

Järjestäjät pahoittelevat sitä, että paneeliin osallistumisen motivointiin tarkoitetut viestit olivat tulkittavissa julkisuudella painostamiseksi. Asiat on nyt kuitenkin keskusteltu läpi ja sovittu.

Nyt suuntaamme katseemme eteenpäin ja keskitymme maamme ja Euroopan tulevaisuuden isoihin asioihin. Suomen ja EU:n ongelmien ratkaisemisessa tarvitaan laajaa yhteistyötä.

Timo Laaninen Arto Aniluoto
Puoluesihteeri Toiminnanjohtaja
Suomen Keskusta r.p. Eurooppalainen Suomi ry.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEU-paneelin järjestäjät pahoittelevat kohua