EU-paneelin järjestäjät pahoittelevat kohua

Keskusta Uutiset

Tiedote 19.3.2015

Julkisuudessa on käyty keskustelua siitä, että Keskustan Juha Sipilä ei osallistunut Eurooppalainen Suomi ry:n, Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen, Helsingin yliopiston, Aalto-yliopiston ja Euroopan komission Suomen-edustuston 18.3.2015 klo 10-12 Helsingin yliopiston juhlasalissa järjestettyyn Eurooppa- ja EU-aiheiseen puoluejohtajien eduskuntavaalipaneeliin.

Monen järjestäjän kesken ja yhteistyössä puolueiden kanssa valmisteltua vaalipaneelia yritettiin saada sopimaan kaikkien puheenjohtajien aikatauluun, mutta lopulta tämä ei ollut mahdollista.

Järjestäjät pahoittelevat sitä, että paneeliin osallistumisen motivointiin tarkoitetut viestit olivat tulkittavissa julkisuudella painostamiseksi. Asiat on nyt kuitenkin keskusteltu läpi ja sovittu.

Nyt suuntaamme katseemme eteenpäin ja keskitymme maamme ja Euroopan tulevaisuuden isoihin asioihin. Suomen ja EU:n ongelmien ratkaisemisessa tarvitaan laajaa yhteistyötä.

Timo Laaninen Arto Aniluoto
Puoluesihteeri Toiminnanjohtaja
Suomen Keskusta r.p. Eurooppalainen Suomi ry.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEU-paneelin järjestäjät pahoittelevat kohua