EU-paneelin järjestäjät pahoittelevat kohua

Keskusta Uutiset

Tiedote 19.3.2015

Julkisuudessa on käyty keskustelua siitä, että Keskustan Juha Sipilä ei osallistunut Eurooppalainen Suomi ry:n, Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen, Helsingin yliopiston, Aalto-yliopiston ja Euroopan komission Suomen-edustuston 18.3.2015 klo 10-12 Helsingin yliopiston juhlasalissa järjestettyyn Eurooppa- ja EU-aiheiseen puoluejohtajien eduskuntavaalipaneeliin.

Monen järjestäjän kesken ja yhteistyössä puolueiden kanssa valmisteltua vaalipaneelia yritettiin saada sopimaan kaikkien puheenjohtajien aikatauluun, mutta lopulta tämä ei ollut mahdollista.

Järjestäjät pahoittelevat sitä, että paneeliin osallistumisen motivointiin tarkoitetut viestit olivat tulkittavissa julkisuudella painostamiseksi. Asiat on nyt kuitenkin keskusteltu läpi ja sovittu.

Nyt suuntaamme katseemme eteenpäin ja keskitymme maamme ja Euroopan tulevaisuuden isoihin asioihin. Suomen ja EU:n ongelmien ratkaisemisessa tarvitaan laajaa yhteistyötä.

Timo Laaninen Arto Aniluoto
Puoluesihteeri Toiminnanjohtaja
Suomen Keskusta r.p. Eurooppalainen Suomi ry.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetEU-paneelin järjestäjät pahoittelevat kohua