EU-paneelin järjestäjät pahoittelevat kohua

Keskusta Uutiset

Tiedote 19.3.2015

Julkisuudessa on käyty keskustelua siitä, että Keskustan Juha Sipilä ei osallistunut Eurooppalainen Suomi ry:n, Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen, Helsingin yliopiston, Aalto-yliopiston ja Euroopan komission Suomen-edustuston 18.3.2015 klo 10-12 Helsingin yliopiston juhlasalissa järjestettyyn Eurooppa- ja EU-aiheiseen puoluejohtajien eduskuntavaalipaneeliin.

Monen järjestäjän kesken ja yhteistyössä puolueiden kanssa valmisteltua vaalipaneelia yritettiin saada sopimaan kaikkien puheenjohtajien aikatauluun, mutta lopulta tämä ei ollut mahdollista.

Järjestäjät pahoittelevat sitä, että paneeliin osallistumisen motivointiin tarkoitetut viestit olivat tulkittavissa julkisuudella painostamiseksi. Asiat on nyt kuitenkin keskusteltu läpi ja sovittu.

Nyt suuntaamme katseemme eteenpäin ja keskitymme maamme ja Euroopan tulevaisuuden isoihin asioihin. Suomen ja EU:n ongelmien ratkaisemisessa tarvitaan laajaa yhteistyötä.

Timo Laaninen Arto Aniluoto
Puoluesihteeri Toiminnanjohtaja
Suomen Keskusta r.p. Eurooppalainen Suomi ry.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEU-paneelin järjestäjät pahoittelevat kohua