Häirintäyhdyshenkilöt päivystävät puoluekokouksessa

Keskustan puoluekokous on paikka, johon kaikki ovat tervetulleita. Kaikilla on oikeus saada nauttia keskustalaisesta elämyksestä ilman häirintää ja syrjintää, ilman kiusaamista tai ahdistelua. Luomme toisillemme lämpimän ja turvallisen ilmapiirin kunnioittamalla toinen toisiamme ja toinen toistemme omia rajoja. Häirintää ja syrjintää ei hyväksytä Keskustan toiminnassa – ei myöskään puoluekokouksessa.
Keskustalaiset huolehtivat jokaisen ihmisen hyvinvoinnista. Jos kohtaat puoluekokouksessa häirintää, syrjintää tai muunlaista epäasiallista kohtelua, voit olla yhteydessä häirintäyhdyshenkilöihin.

Yhdyshenkilöt neuvovat, auttavat ja tukevat. Voit ottaa heihin yhteyttä ja pyytää apua, jos koet epäasiallista käytöstä. Voit ottaa yhteyttä myös, jos näet epäreilua käytöstä puoluekokouksessa. Keskustelut yhdyshenkilöiden kanssa ovat ehdottoman luottamuksellisia. Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytä ilman asianomaisen lupaa.

Häirintäyhdyshenkilöihin saat yhteyden soittamalla tai tekstaamalla numeroon 0503089249. Voit myös olla yhteydessä häirintäyhdyshenkilöihin lomakkeen kautta, joka tulee osoitteeseen www.keskusta.fi/turvallinenpuoluekokous. Halutessasi voit olla yhteydessä myös anonyymisti. Päivystävän häirintäyhdyshenkilön tunnistat sivun alaosassa olevasta pinssistä. Häirintäyhdyshenkilöt ovat puhelimen ääressä koko puoluekokousohjelman ajan. Yöllä tavoitat yhdyshenkilöt lomakkeen kautta. Päivystäjissä on sekä miehiä että naisia.

Vihapuhe, seksuaalinen häirintä ja kaikki muu ei-toivottu käytös, jolla loukataan ihmisen henkistä tai fyysistä koskemattomuutta, eivät kuulu puoluekokoukseen. Häirinnällä tarkoitetaan sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri (Lähde: tasa-arvo.fi). Puoluekokous on koko keskustaperheen juhla – pidetään se kaikille turvallisena!

Häirintäyhdyshenkilöitä on tavattavissa myös lauantaina 9.6. kello 12-13 Lauteilla. Olet lämpimästi tervetullut keskustelemaan heidän kanssaan kaikille turvallisesta puoluekokouksesta.

Muistathan, että voit olla häirintäyhdyshenkilöön yhteydessä hyvin matalalla kynnyksellä!

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHäirintäyhdyshenkilöt päivystävät puoluekokouksessa