Häirintäyhdyshenkilöt päivystävät puoluekokouksessa

Keskustan puoluekokous on paikka, johon kaikki ovat tervetulleita. Kaikilla on oikeus saada nauttia keskustalaisesta elämyksestä ilman häirintää ja syrjintää, ilman kiusaamista tai ahdistelua. Luomme toisillemme lämpimän ja turvallisen ilmapiirin kunnioittamalla toinen toisiamme ja toinen toistemme omia rajoja. Häirintää ja syrjintää ei hyväksytä Keskustan toiminnassa – ei myöskään puoluekokouksessa.
Keskustalaiset huolehtivat jokaisen ihmisen hyvinvoinnista. Jos kohtaat puoluekokouksessa häirintää, syrjintää tai muunlaista epäasiallista kohtelua, voit olla yhteydessä häirintäyhdyshenkilöihin.

Yhdyshenkilöt neuvovat, auttavat ja tukevat. Voit ottaa heihin yhteyttä ja pyytää apua, jos koet epäasiallista käytöstä. Voit ottaa yhteyttä myös, jos näet epäreilua käytöstä puoluekokouksessa. Keskustelut yhdyshenkilöiden kanssa ovat ehdottoman luottamuksellisia. Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytä ilman asianomaisen lupaa.

Häirintäyhdyshenkilöihin saat yhteyden soittamalla tai tekstaamalla numeroon 0503089249. Voit myös olla yhteydessä häirintäyhdyshenkilöihin lomakkeen kautta, joka tulee osoitteeseen www.keskusta.fi/turvallinenpuoluekokous. Halutessasi voit olla yhteydessä myös anonyymisti. Päivystävän häirintäyhdyshenkilön tunnistat sivun alaosassa olevasta pinssistä. Häirintäyhdyshenkilöt ovat puhelimen ääressä koko puoluekokousohjelman ajan. Yöllä tavoitat yhdyshenkilöt lomakkeen kautta. Päivystäjissä on sekä miehiä että naisia.

Vihapuhe, seksuaalinen häirintä ja kaikki muu ei-toivottu käytös, jolla loukataan ihmisen henkistä tai fyysistä koskemattomuutta, eivät kuulu puoluekokoukseen. Häirinnällä tarkoitetaan sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri (Lähde: tasa-arvo.fi). Puoluekokous on koko keskustaperheen juhla – pidetään se kaikille turvallisena!

Häirintäyhdyshenkilöitä on tavattavissa myös lauantaina 9.6. kello 12-13 Lauteilla. Olet lämpimästi tervetullut keskustelemaan heidän kanssaan kaikille turvallisesta puoluekokouksesta.

Muistathan, että voit olla häirintäyhdyshenkilöön yhteydessä hyvin matalalla kynnyksellä!

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHäirintäyhdyshenkilöt päivystävät puoluekokouksessa