Häirintäyhdyshenkilöt päivystävät puoluekokouksessa

Keskustan puoluekokous on paikka, johon kaikki ovat tervetulleita. Kaikilla on oikeus saada nauttia keskustalaisesta elämyksestä ilman häirintää ja syrjintää, ilman kiusaamista tai ahdistelua. Luomme toisillemme lämpimän ja turvallisen ilmapiirin kunnioittamalla toinen toisiamme ja toinen toistemme omia rajoja. Häirintää ja syrjintää ei hyväksytä Keskustan toiminnassa – ei myöskään puoluekokouksessa.
Keskustalaiset huolehtivat jokaisen ihmisen hyvinvoinnista. Jos kohtaat puoluekokouksessa häirintää, syrjintää tai muunlaista epäasiallista kohtelua, voit olla yhteydessä häirintäyhdyshenkilöihin.

Yhdyshenkilöt neuvovat, auttavat ja tukevat. Voit ottaa heihin yhteyttä ja pyytää apua, jos koet epäasiallista käytöstä. Voit ottaa yhteyttä myös, jos näet epäreilua käytöstä puoluekokouksessa. Keskustelut yhdyshenkilöiden kanssa ovat ehdottoman luottamuksellisia. Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytä ilman asianomaisen lupaa.

Häirintäyhdyshenkilöihin saat yhteyden soittamalla tai tekstaamalla numeroon 0503089249. Voit myös olla yhteydessä häirintäyhdyshenkilöihin lomakkeen kautta, joka tulee osoitteeseen www.keskusta.fi/turvallinenpuoluekokous. Halutessasi voit olla yhteydessä myös anonyymisti. Päivystävän häirintäyhdyshenkilön tunnistat sivun alaosassa olevasta pinssistä. Häirintäyhdyshenkilöt ovat puhelimen ääressä koko puoluekokousohjelman ajan. Yöllä tavoitat yhdyshenkilöt lomakkeen kautta. Päivystäjissä on sekä miehiä että naisia.

Vihapuhe, seksuaalinen häirintä ja kaikki muu ei-toivottu käytös, jolla loukataan ihmisen henkistä tai fyysistä koskemattomuutta, eivät kuulu puoluekokoukseen. Häirinnällä tarkoitetaan sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri (Lähde: tasa-arvo.fi). Puoluekokous on koko keskustaperheen juhla – pidetään se kaikille turvallisena!

Häirintäyhdyshenkilöitä on tavattavissa myös lauantaina 9.6. kello 12-13 Lauteilla. Olet lämpimästi tervetullut keskustelemaan heidän kanssaan kaikille turvallisesta puoluekokouksesta.

Muistathan, että voit olla häirintäyhdyshenkilöön yhteydessä hyvin matalalla kynnyksellä!

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
EtusivuAjankohtaistaUutisetHäirintäyhdyshenkilöt päivystävät puoluekokouksessa