Hallitus esittää lomarahalle lakisääteisyyttä ja enimmäismäärää

Keskusta Uutiset

Työntekijälle tulee lakisääteinen oikeus lomarahaan. Maksettaville lomarahoille säädetään enimmäismäärä, joka olisi noin 30 prosenttia vähemmän kuin useimmilla aloilla nyt on. Tämän johdosta tiedonanto ei sisällä ehdotusta sunnuntailisien tai ylityökorvauksen pienentämisestä. Tämä parantaa paketin tasa-arvoisuutta ja oikeudenmukaisuutta.

“Olemme kuulleet pienipalkkaisten, naisvaltaisten alojen viestin. Tinkimättä kilpailukykytavoitteestamme olemme löytäneet korvaavat toimet, joiden ansiosta voimme perua sunnuntai- ja ylityökorvausten leikkaamisen”, kertoi Keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilä.

Lisäksi esitetään, että tiedonannossa esiintuotujen toimien pakottavuus on voimassa määräaikaisesti.

“Sopimusyhteiskunnan turvaamiseksi pakottava lainsäädäntö toteutetaan määräaikaisena. Nämä kilpailukykytoimet ovat siis voimassa seuraavan kolmen vuoden ajan”, totesi Sipilä.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.
21.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallitus esittää lomarahalle lakisääteisyyttä ja enimmäismäärää