Hallitusneuvottelut alkoivat

Keskusta Uutiset

Neuvottelujen ensimmäinen päivä oli omistettu yhteisen tilannekuvan luomiselle maan taloudesta. Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen ja valtiovarainministeriön valtiosihteeri Martti Hetemäki esittelivät neuvottelijoille talouden tunnuslukuja ja näkymiä.

– Viime hallitukselta meni neljä vuotta yhteisen tilannekuvan saamiseen, nyt siihen meni yksi tunti ja 14 minuuttia, kokoomuksen puheenjohtaja Alexander Stubb kiitti napakkaa neuvottelujen aloitusta.

Neuvottelut jatkuvat maanantaina. Aluksi lähdetään hakemaan yhteistä näkemystä hallitusohjelman suurista strategisista tavoitteista, joita tulee olemaan 5-7. Rinnalla työstetään linjauksia ulko- ja turvallisuuspolitiikasta, maahanmuutosta ja EU-asioista. Teemakohtaiset alatyöryhmät pääsevät kunnolla työhön, kun strategiset tavoitteet on päätetty.

Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa
Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta poliittista asiantuntijaa vaalikauden mittaiseen määräaikaiseen työsuhteeseen eduskuntaan.
27.11.2020 / Uutiset
Jo 20 Keskustan kansanedustajaa ehdolla kuntavaaleissa!
Keskustan kansanedustajat ovat isosti mukana huhtikuun kuntavaaleissa. Tähän mennessä jo 20 heistä on päättänyt asettua ehdolle tulevissa vaaleissa.
27.11.2020 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä ajankohtaiset poliittiset aiheet kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
26.11.2020 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallitusneuvottelut alkoivat