Hallitusneuvottelut alkoivat

Keskusta Uutiset

Neuvottelujen ensimmäinen päivä oli omistettu yhteisen tilannekuvan luomiselle maan taloudesta. Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen ja valtiovarainministeriön valtiosihteeri Martti Hetemäki esittelivät neuvottelijoille talouden tunnuslukuja ja näkymiä.

– Viime hallitukselta meni neljä vuotta yhteisen tilannekuvan saamiseen, nyt siihen meni yksi tunti ja 14 minuuttia, kokoomuksen puheenjohtaja Alexander Stubb kiitti napakkaa neuvottelujen aloitusta.

Neuvottelut jatkuvat maanantaina. Aluksi lähdetään hakemaan yhteistä näkemystä hallitusohjelman suurista strategisista tavoitteista, joita tulee olemaan 5-7. Rinnalla työstetään linjauksia ulko- ja turvallisuuspolitiikasta, maahanmuutosta ja EU-asioista. Teemakohtaiset alatyöryhmät pääsevät kunnolla työhön, kun strategiset tavoitteet on päätetty.

Markus Lohi: Orpon julkistettava kokoomuksen salainen sote-”korjaussarja”
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Markus Lohi vaatii Kokoomusta paljastamaan vihdoin linjansa sosiaali- ja terveyspalvelujen myllertämiseksi.
15.1.2022 / Uutiset
K-studion aiheena sote-järjestöjen merkitys. Kuinka huolehdimme kaikkein heikoimmista? Vieraina Keskustan kansanedustaja Eeva Kalli sekä Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen toiminnanjohtaja, maakuntien verkostojärjestöjen neuvottelukunnan sihteeri Elina Pajula.
13.1.2022 / K-Studio
K-studion aiheena sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstön riittävyys. Vieraina Keskustan kansanedustajat ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila.
5.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallitusneuvottelut alkoivat