Hallitusneuvottelut alkoivat

Keskusta Uutiset

Neuvottelujen ensimmäinen päivä oli omistettu yhteisen tilannekuvan luomiselle maan taloudesta. Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen ja valtiovarainministeriön valtiosihteeri Martti Hetemäki esittelivät neuvottelijoille talouden tunnuslukuja ja näkymiä.

– Viime hallitukselta meni neljä vuotta yhteisen tilannekuvan saamiseen, nyt siihen meni yksi tunti ja 14 minuuttia, kokoomuksen puheenjohtaja Alexander Stubb kiitti napakkaa neuvottelujen aloitusta.

Neuvottelut jatkuvat maanantaina. Aluksi lähdetään hakemaan yhteistä näkemystä hallitusohjelman suurista strategisista tavoitteista, joita tulee olemaan 5-7. Rinnalla työstetään linjauksia ulko- ja turvallisuuspolitiikasta, maahanmuutosta ja EU-asioista. Teemakohtaiset alatyöryhmät pääsevät kunnolla työhön, kun strategiset tavoitteet on päätetty.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallitusneuvottelut alkoivat