Keskusta Uutiset

Sipilä kertoi, että hänen ensisijainen tavoitteensa oli neljän suuren hallituspohja, jossa mukana olisivat keskustan lisäksi olleet perussuomalaiset, kokoomus ja sosiaalidemokraatit. Tämä pohja ei kuitenkaan useista tunnustelijan yrityksistä huolimatta onnistunut.

Sipilä kertoi hallituspohjan valinnassa painaneen erityisesti toimintakyvyn. Hän sanoi, että hallituksen tehtävä kulminoituu ratkaisujen ja uudistusten toimeenpanoon.

– Lopputulos on kokonaisharkinnan tulos. Tavoite on saada talouden suunta nousuun, ja tehdä se mahdollisimman oikeudenmukaisesti niin, että jokainen suomalainen pysyy mukana.

Puheenjohtajat Timo Soini ja Alexander Stubb korostivat puheenvuoroissaan luottamuksen ja yhteistyökyvyn merkitystä.

Sipilä luonnehti uutta hallitusta ”kolmen ässän hallitukseksi” puheenjohtajien nimien alkukirjainten mukaan.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallitusta lähdetään muodostamaan keskustan, perussuomalaisten ja kokoomuksen kesken