Keskusta Uutiset

Sipilä kertoi, että hänen ensisijainen tavoitteensa oli neljän suuren hallituspohja, jossa mukana olisivat keskustan lisäksi olleet perussuomalaiset, kokoomus ja sosiaalidemokraatit. Tämä pohja ei kuitenkaan useista tunnustelijan yrityksistä huolimatta onnistunut.

Sipilä kertoi hallituspohjan valinnassa painaneen erityisesti toimintakyvyn. Hän sanoi, että hallituksen tehtävä kulminoituu ratkaisujen ja uudistusten toimeenpanoon.

– Lopputulos on kokonaisharkinnan tulos. Tavoite on saada talouden suunta nousuun, ja tehdä se mahdollisimman oikeudenmukaisesti niin, että jokainen suomalainen pysyy mukana.

Puheenjohtajat Timo Soini ja Alexander Stubb korostivat puheenvuoroissaan luottamuksen ja yhteistyökyvyn merkitystä.

Sipilä luonnehti uutta hallitusta ”kolmen ässän hallitukseksi” puheenjohtajien nimien alkukirjainten mukaan.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallitusta lähdetään muodostamaan keskustan, perussuomalaisten ja kokoomuksen kesken