Keskusta Uutiset

Sipilä kertoi, että hänen ensisijainen tavoitteensa oli neljän suuren hallituspohja, jossa mukana olisivat keskustan lisäksi olleet perussuomalaiset, kokoomus ja sosiaalidemokraatit. Tämä pohja ei kuitenkaan useista tunnustelijan yrityksistä huolimatta onnistunut.

Sipilä kertoi hallituspohjan valinnassa painaneen erityisesti toimintakyvyn. Hän sanoi, että hallituksen tehtävä kulminoituu ratkaisujen ja uudistusten toimeenpanoon.

– Lopputulos on kokonaisharkinnan tulos. Tavoite on saada talouden suunta nousuun, ja tehdä se mahdollisimman oikeudenmukaisesti niin, että jokainen suomalainen pysyy mukana.

Puheenjohtajat Timo Soini ja Alexander Stubb korostivat puheenvuoroissaan luottamuksen ja yhteistyökyvyn merkitystä.

Sipilä luonnehti uutta hallitusta ”kolmen ässän hallitukseksi” puheenjohtajien nimien alkukirjainten mukaan.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallitusta lähdetään muodostamaan keskustan, perussuomalaisten ja kokoomuksen kesken