Keskusta Uutiset

Sipilä kertoi, että hänen ensisijainen tavoitteensa oli neljän suuren hallituspohja, jossa mukana olisivat keskustan lisäksi olleet perussuomalaiset, kokoomus ja sosiaalidemokraatit. Tämä pohja ei kuitenkaan useista tunnustelijan yrityksistä huolimatta onnistunut.

Sipilä kertoi hallituspohjan valinnassa painaneen erityisesti toimintakyvyn. Hän sanoi, että hallituksen tehtävä kulminoituu ratkaisujen ja uudistusten toimeenpanoon.

– Lopputulos on kokonaisharkinnan tulos. Tavoite on saada talouden suunta nousuun, ja tehdä se mahdollisimman oikeudenmukaisesti niin, että jokainen suomalainen pysyy mukana.

Puheenjohtajat Timo Soini ja Alexander Stubb korostivat puheenvuoroissaan luottamuksen ja yhteistyökyvyn merkitystä.

Sipilä luonnehti uutta hallitusta ”kolmen ässän hallitukseksi” puheenjohtajien nimien alkukirjainten mukaan.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallitusta lähdetään muodostamaan keskustan, perussuomalaisten ja kokoomuksen kesken