Kokonaisuus hahmottuu, vaikka valmista ei vielä ole

Keskusta Uutiset

– Valmista ei vielä ole, jatkamme neuvotteluja tänään maanantaina koko päivän. Iltayhteentoista asti on varattu aikaa, Sipilä totesi.

Maanantaina hallitustunnustelija Sipilä neuvottelee pelkästään perussuomalaisten kanssa. Hänen mukaansa lähes kaikissa hänen esittämissään 15:ssä kysymyksessä on jotakin tarkistettavaa.

– Tämä käydään nyt perusteellisesti perussuomalaisten kanssa läpi. Mielestäni vaalitulos velvoittaa siihen, Sipilä totesi.

Illalla Sipilä tapaa vielä työmarkkinaosapuolia yhteiskuntasopimuksen merkeissä. Sipilä totesi, että talouden sopeutustarve, eli käytännössä kulujen leikkaustarve, riippuu siitä, mistä kaikesta pystytään sopimaan yhteiskuntasopimuksessa.

Hallituspohjan Sipilä toivoo olevan selvillä torstaina. Silloin päästäisiin perjantaina varsinaisiin hallitusneuvotteluihin. Hallituspohjasta Sipilä ei sanonut  vielä mitään toimittajille. Erikseen kysyttäessä hän totesi, että hänen puolestaan neljän suuren pohja on edelleen mahdollinen. Hän huomautti kuitenkin, että sdp:stä on sanottu julkisuuteen, etteivät he lähde kokoomuksen kanssa samaan hallitukseen.

Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
Petri Honkonen: Valkoposkihanhien ampuminen vauhdissa, ammutut hanhet saatava lautaselle
-Kun valkoposkihanhia on nyt alettu nyt ampua, pitää lihakin voida hyödyntää. Ei ole järkevää jättää herkullinen ja ekologinen liha syömättä, sanoo Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen.
20.9.2020 / Uutiset
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko: Olemme Suomen myönteisin ja tulevaisuuskoisin puolue
"Keskusta on aina toiminut nimensä mukaisesti sillanrakentajana suomalaisessa politiikassa. Uskon, että sille on nyt tilausta enemmän kuin koskaan. Maltti ja empatia ovat politiikan supervoimia", näin totesi Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko perjantaiaamun poliittisessa linjapuheessaan.
18.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKokonaisuus hahmottuu, vaikka valmista ei vielä ole