Kokonaisuus hahmottuu, vaikka valmista ei vielä ole

Keskusta Uutiset

– Valmista ei vielä ole, jatkamme neuvotteluja tänään maanantaina koko päivän. Iltayhteentoista asti on varattu aikaa, Sipilä totesi.

Maanantaina hallitustunnustelija Sipilä neuvottelee pelkästään perussuomalaisten kanssa. Hänen mukaansa lähes kaikissa hänen esittämissään 15:ssä kysymyksessä on jotakin tarkistettavaa.

– Tämä käydään nyt perusteellisesti perussuomalaisten kanssa läpi. Mielestäni vaalitulos velvoittaa siihen, Sipilä totesi.

Illalla Sipilä tapaa vielä työmarkkinaosapuolia yhteiskuntasopimuksen merkeissä. Sipilä totesi, että talouden sopeutustarve, eli käytännössä kulujen leikkaustarve, riippuu siitä, mistä kaikesta pystytään sopimaan yhteiskuntasopimuksessa.

Hallituspohjan Sipilä toivoo olevan selvillä torstaina. Silloin päästäisiin perjantaina varsinaisiin hallitusneuvotteluihin. Hallituspohjasta Sipilä ei sanonut  vielä mitään toimittajille. Erikseen kysyttäessä hän totesi, että hänen puolestaan neljän suuren pohja on edelleen mahdollinen. Hän huomautti kuitenkin, että sdp:stä on sanottu julkisuuteen, etteivät he lähde kokoomuksen kanssa samaan hallitukseen.

Markus Lohi: Orpon julkistettava kokoomuksen salainen sote-”korjaussarja”
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Markus Lohi vaatii Kokoomusta paljastamaan vihdoin linjansa sosiaali- ja terveyspalvelujen myllertämiseksi.
15.1.2022 / Uutiset
K-studion aiheena sote-järjestöjen merkitys. Kuinka huolehdimme kaikkein heikoimmista? Vieraina Keskustan kansanedustaja Eeva Kalli sekä Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen toiminnanjohtaja, maakuntien verkostojärjestöjen neuvottelukunnan sihteeri Elina Pajula.
13.1.2022 / K-Studio
K-studion aiheena sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstön riittävyys. Vieraina Keskustan kansanedustajat ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila.
5.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKokonaisuus hahmottuu, vaikka valmista ei vielä ole