Kokonaisuus hahmottuu, vaikka valmista ei vielä ole

Keskusta Uutiset

– Valmista ei vielä ole, jatkamme neuvotteluja tänään maanantaina koko päivän. Iltayhteentoista asti on varattu aikaa, Sipilä totesi.

Maanantaina hallitustunnustelija Sipilä neuvottelee pelkästään perussuomalaisten kanssa. Hänen mukaansa lähes kaikissa hänen esittämissään 15:ssä kysymyksessä on jotakin tarkistettavaa.

– Tämä käydään nyt perusteellisesti perussuomalaisten kanssa läpi. Mielestäni vaalitulos velvoittaa siihen, Sipilä totesi.

Illalla Sipilä tapaa vielä työmarkkinaosapuolia yhteiskuntasopimuksen merkeissä. Sipilä totesi, että talouden sopeutustarve, eli käytännössä kulujen leikkaustarve, riippuu siitä, mistä kaikesta pystytään sopimaan yhteiskuntasopimuksessa.

Hallituspohjan Sipilä toivoo olevan selvillä torstaina. Silloin päästäisiin perjantaina varsinaisiin hallitusneuvotteluihin. Hallituspohjasta Sipilä ei sanonut  vielä mitään toimittajille. Erikseen kysyttäessä hän totesi, että hänen puolestaan neljän suuren pohja on edelleen mahdollinen. Hän huomautti kuitenkin, että sdp:stä on sanottu julkisuuteen, etteivät he lähde kokoomuksen kanssa samaan hallitukseen.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKokonaisuus hahmottuu, vaikka valmista ei vielä ole