Hallitusryhmien puheenjohtajat lausuivat metsähallituksesta

Keskusta Uutiset

Ryhmänjohtajat toteavat kannanotossaan, että Suomen luonto pysyy kansallisomaisuutena eikä sitä olla yhtiöittämässä eikä myymässä.

Kannanotossa todetaan seuraavaa:

Hallituspuolueiden eduskuntaryhmät ottavat vakavasti huolet metsähallituslain uudistamisesta.

Myös lain muuttamisen jälkeen Suomen luonto pysyy suomalaisten yhteisenä kansallisomaisuutena.

Valtion omistamat maat ja vedet ovat myös tulevaisuudessa valtion omistuksessa ja ohjauksessa, eikä niitä ole oltu missään vaiheessa myymässä eikä siirtämässä yhtiölle. Maa- ja vesiosuuksien myyntiin tarvitaan eduskunnan lupa.

Eduskunnan maa- ja metsätalousvaliokunnassa kuultujen, virkavastuulla toimivien asiantuntijoiden mukaan, Metsähallituksen metsätalousliiketoiminta on EU-säädösten vuoksi siirrettävä perustettavaan tytäryhtiöön. Kuulemisten ja lausuntojen perusteella on selvää, että yhtiöittäminen on tehtävä. Näin varmistetaan, että Metsähallitus voi jatkaa toimintaansa nykyisenlaisena.

Keskustelu lain muuttamisesta osoittaa, että Metsähallitus palveluineen on suomalaisille erittäin tärkeä. Haluamme turvata toiminnan korkean laadun ja kehittymisen.

Annika Saarikko: Päästövähennyksiä ei voi tehdä autoilijoita kurittamalla
Keskustan reunaehto tuleville päätöksille on, että päästövähennyksiä ei tehdä autoilijoita kurittamalla, keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko sanoo.
1.3.2021 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallitusryhmien puheenjohtajat lausuivat metsähallituksesta