Hanna-Leena Mattila: Ihmisen turvasta pidetään kiinni

hanna-leena mattila

-Eläkeputki poistuu, mutta siinä jo olevien tilanne ei muutu. Ihmisten huolet on siis kuultu, eikä kukaan jää tyhjän päälle, toteaa keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan jäsen Hanna-Leena Mattila hallituksen työllisyyspäätöksistä.

Mattila vaatii, että yli 55-vuotiaiden työmarkkina-asemaa on parannettava laajasti erilaisin keinoin. Nyt sovittu kokonaisuus avaa tälle ovia. Panostuksia on laitettava niin koulutukseen ja osaamisen lisäämiseen, terveyden ja työkyvyn parantamisen kuin työkykyä heikentävien tekijöiden ennaltaehkäisyyn.

-Ikääntyneiden työssäjaksamisen ja työhyvinvoinnin näkökulmasta työn ja työyhteisön johtamisen merkitys on erittäin merkittävä. Pitkän kokemuksen omaavien työntekijöiden osaamisen ja hiljaisen tiedon siirtyminen nuoremmille ei ole itsestäänselvyys, vaan siihen on kiinnitettävä erikseen huomiota jokaisella työpaikalla, Mattila muistuttaa.

Mattila rohkaisee vielä työnantajia kokeilemaan anonyymia rekrytointia, josta esimerkiksi Helsingin kaupungilla on ollut tuoreessa kokeilussa myönteisiä kokemuksia. Anonyymi rekrytointi voi edistää muutoin työmarkkinoilla heikompaan asemaan jääneiden henkilöiden työllistymistä.

Mattilan mukaan keskustalle on tärkeää, että mahdollisimman moni suomalainen pääsee töihin ja saa hyödyntää osaamistaan niin itsensä kuin koko yhteiskunnan hyväksi. Työllisyyden noustessa voimme turvata kaikille suomalaisille tarpeelliset palvelut.

-Vaikka politiikassa ja puolueiden kesken välillä tyrskyää, on tärkeää, että asioista kyetään sopimaan yhdessä. Siitä tämä kokonaisuus on osoitus, Mattila kiittelee hallituskumppaneita

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHanna-Leena Mattila: Ihmisen turvasta pidetään kiinni