Hanna-Leena Mattila: Ihmisen turvasta pidetään kiinni

hanna-leena mattila

-Eläkeputki poistuu, mutta siinä jo olevien tilanne ei muutu. Ihmisten huolet on siis kuultu, eikä kukaan jää tyhjän päälle, toteaa keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan jäsen Hanna-Leena Mattila hallituksen työllisyyspäätöksistä.

Mattila vaatii, että yli 55-vuotiaiden työmarkkina-asemaa on parannettava laajasti erilaisin keinoin. Nyt sovittu kokonaisuus avaa tälle ovia. Panostuksia on laitettava niin koulutukseen ja osaamisen lisäämiseen, terveyden ja työkyvyn parantamisen kuin työkykyä heikentävien tekijöiden ennaltaehkäisyyn.

-Ikääntyneiden työssäjaksamisen ja työhyvinvoinnin näkökulmasta työn ja työyhteisön johtamisen merkitys on erittäin merkittävä. Pitkän kokemuksen omaavien työntekijöiden osaamisen ja hiljaisen tiedon siirtyminen nuoremmille ei ole itsestäänselvyys, vaan siihen on kiinnitettävä erikseen huomiota jokaisella työpaikalla, Mattila muistuttaa.

Mattila rohkaisee vielä työnantajia kokeilemaan anonyymia rekrytointia, josta esimerkiksi Helsingin kaupungilla on ollut tuoreessa kokeilussa myönteisiä kokemuksia. Anonyymi rekrytointi voi edistää muutoin työmarkkinoilla heikompaan asemaan jääneiden henkilöiden työllistymistä.

Mattilan mukaan keskustalle on tärkeää, että mahdollisimman moni suomalainen pääsee töihin ja saa hyödyntää osaamistaan niin itsensä kuin koko yhteiskunnan hyväksi. Työllisyyden noustessa voimme turvata kaikille suomalaisille tarpeelliset palvelut.

-Vaikka politiikassa ja puolueiden kesken välillä tyrskyää, on tärkeää, että asioista kyetään sopimaan yhdessä. Siitä tämä kokonaisuus on osoitus, Mattila kiittelee hallituskumppaneita

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHanna-Leena Mattila: Ihmisen turvasta pidetään kiinni