EU-keskustelu – Vieraana Keskustan europarlamentaarikot

Ajankohtaisina eu-politiikan keskustelunaiheina muun muassa maatalous ja metsät, EU:n sisämarkkinat, ilmastokysymys, yhteinen eurooppalainen turvallisuus, ajankohtainen Brexit -unohtamatta tietenkään tämän hetken isoa, maailmanlaajuista viitekehystä koronaa.

Keskustelua luotsaa Keskustan varapuheenjohtaja, valtiovarainministeri Matti Vanhasen EU-asioiden erityisavustaja ja entinen MEP Riikka Pakarinen ja hänen kanssaan keskustelemassa ovat Keskustan nykyiset MEP:it Elsi Katainen ja Mauri Pekkarinen.

Voit osallistua keskusteluun laittamalla kysymyksiä lähetyksen viestikenttään.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaK-StudioEU-keskustelu – Vieraana Keskustan europarlamentaarikot