EU-keskustelu – Vieraana Keskustan europarlamentaarikot

Ajankohtaisina eu-politiikan keskustelunaiheina muun muassa maatalous ja metsät, EU:n sisämarkkinat, ilmastokysymys, yhteinen eurooppalainen turvallisuus, ajankohtainen Brexit -unohtamatta tietenkään tämän hetken isoa, maailmanlaajuista viitekehystä koronaa.

Keskustelua luotsaa Keskustan varapuheenjohtaja, valtiovarainministeri Matti Vanhasen EU-asioiden erityisavustaja ja entinen MEP Riikka Pakarinen ja hänen kanssaan keskustelemassa ovat Keskustan nykyiset MEP:it Elsi Katainen ja Mauri Pekkarinen.

Voit osallistua keskusteluun laittamalla kysymyksiä lähetyksen viestikenttään.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaK-StudioEU-keskustelu – Vieraana Keskustan europarlamentaarikot