Keskusta Uutiset

– Kriisialueille tarvitaan apua ja yhteisesti koordinoitu kiintiöpakolaisjärjestelmä. Myös presidentti Sauli Niinistö puhui vierailullaan Itävallassa siitä, että EU:lla on vastuu hoitaa pakolaispolitiikkaa lähellä kriisialueita, Heikkinen sanoi eduskunnassa.

Hän totesi, että EU Suomi mukaan lukien avustaa Turkkia ponnisteluissa pakolaisten Eurooppaan tulon estämiseksi. Heikkinen arvioi, että tuettunakin pelkkä Turkin toiminta ei voi lopettaa pakolaisvirtaa. Siksi hänen mukaansa on vaikutettava laajemmin ja ongelmien syihin.

– Minusta oli hyvä kuulla eduskunnassa, että YK:n pakolaisjärjestö on luomassa tämän suuntaista järjestelmää. Tarvitsemme yhteistyötä, pakolaiskiintiöiden jakoa ja ohjattua järjestelmää tuoda todellisia pakolaisia Eurooppaan. Hallitsemattoman virran kanssa kohtaamme ongelmia, Heikkinen toteaa.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHannakaisa Heikkinen: Kriisialueille yhteisiä EU- toimia ihmiskaupan suitsimiseksi