Keskusta Uutiset

– Kriisialueille tarvitaan apua ja yhteisesti koordinoitu kiintiöpakolaisjärjestelmä. Myös presidentti Sauli Niinistö puhui vierailullaan Itävallassa siitä, että EU:lla on vastuu hoitaa pakolaispolitiikkaa lähellä kriisialueita, Heikkinen sanoi eduskunnassa.

Hän totesi, että EU Suomi mukaan lukien avustaa Turkkia ponnisteluissa pakolaisten Eurooppaan tulon estämiseksi. Heikkinen arvioi, että tuettunakin pelkkä Turkin toiminta ei voi lopettaa pakolaisvirtaa. Siksi hänen mukaansa on vaikutettava laajemmin ja ongelmien syihin.

– Minusta oli hyvä kuulla eduskunnassa, että YK:n pakolaisjärjestö on luomassa tämän suuntaista järjestelmää. Tarvitsemme yhteistyötä, pakolaiskiintiöiden jakoa ja ohjattua järjestelmää tuoda todellisia pakolaisia Eurooppaan. Hallitsemattoman virran kanssa kohtaamme ongelmia, Heikkinen toteaa.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHannakaisa Heikkinen: Kriisialueille yhteisiä EU- toimia ihmiskaupan suitsimiseksi