Keskusta Uutiset

– Kriisialueille tarvitaan apua ja yhteisesti koordinoitu kiintiöpakolaisjärjestelmä. Myös presidentti Sauli Niinistö puhui vierailullaan Itävallassa siitä, että EU:lla on vastuu hoitaa pakolaispolitiikkaa lähellä kriisialueita, Heikkinen sanoi eduskunnassa.

Hän totesi, että EU Suomi mukaan lukien avustaa Turkkia ponnisteluissa pakolaisten Eurooppaan tulon estämiseksi. Heikkinen arvioi, että tuettunakin pelkkä Turkin toiminta ei voi lopettaa pakolaisvirtaa. Siksi hänen mukaansa on vaikutettava laajemmin ja ongelmien syihin.

– Minusta oli hyvä kuulla eduskunnassa, että YK:n pakolaisjärjestö on luomassa tämän suuntaista järjestelmää. Tarvitsemme yhteistyötä, pakolaiskiintiöiden jakoa ja ohjattua järjestelmää tuoda todellisia pakolaisia Eurooppaan. Hallitsemattoman virran kanssa kohtaamme ongelmia, Heikkinen toteaa.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHannakaisa Heikkinen: Kriisialueille yhteisiä EU- toimia ihmiskaupan suitsimiseksi