Keskusta Uutiset

– Kriisialueille tarvitaan apua ja yhteisesti koordinoitu kiintiöpakolaisjärjestelmä. Myös presidentti Sauli Niinistö puhui vierailullaan Itävallassa siitä, että EU:lla on vastuu hoitaa pakolaispolitiikkaa lähellä kriisialueita, Heikkinen sanoi eduskunnassa.

Hän totesi, että EU Suomi mukaan lukien avustaa Turkkia ponnisteluissa pakolaisten Eurooppaan tulon estämiseksi. Heikkinen arvioi, että tuettunakin pelkkä Turkin toiminta ei voi lopettaa pakolaisvirtaa. Siksi hänen mukaansa on vaikutettava laajemmin ja ongelmien syihin.

– Minusta oli hyvä kuulla eduskunnassa, että YK:n pakolaisjärjestö on luomassa tämän suuntaista järjestelmää. Tarvitsemme yhteistyötä, pakolaiskiintiöiden jakoa ja ohjattua järjestelmää tuoda todellisia pakolaisia Eurooppaan. Hallitsemattoman virran kanssa kohtaamme ongelmia, Heikkinen toteaa.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetHannakaisa Heikkinen: Kriisialueille yhteisiä EU- toimia ihmiskaupan suitsimiseksi