Keskusta Uutiset

– Kriisialueille tarvitaan apua ja yhteisesti koordinoitu kiintiöpakolaisjärjestelmä. Myös presidentti Sauli Niinistö puhui vierailullaan Itävallassa siitä, että EU:lla on vastuu hoitaa pakolaispolitiikkaa lähellä kriisialueita, Heikkinen sanoi eduskunnassa.

Hän totesi, että EU Suomi mukaan lukien avustaa Turkkia ponnisteluissa pakolaisten Eurooppaan tulon estämiseksi. Heikkinen arvioi, että tuettunakin pelkkä Turkin toiminta ei voi lopettaa pakolaisvirtaa. Siksi hänen mukaansa on vaikutettava laajemmin ja ongelmien syihin.

– Minusta oli hyvä kuulla eduskunnassa, että YK:n pakolaisjärjestö on luomassa tämän suuntaista järjestelmää. Tarvitsemme yhteistyötä, pakolaiskiintiöiden jakoa ja ohjattua järjestelmää tuoda todellisia pakolaisia Eurooppaan. Hallitsemattoman virran kanssa kohtaamme ongelmia, Heikkinen toteaa.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHannakaisa Heikkinen: Kriisialueille yhteisiä EU- toimia ihmiskaupan suitsimiseksi