Keskusta Uutiset

Työryhmän raportti on yksi keskustelunavaus haettaessa ratkaisua valinnanvapauden toteuttamiseen sosiaali- ja terveyspalveluissa.

– Keskustan mielestä pienet hoito- ja hoiva-alan yritykset täydentävät palveluja. Valinnanvapaus ei saa johtaa muutaman suuren kansainvälisen yrityksen hallitsemiin markkinoihin, korostaa Heikkinen.

Valinnanvapauden on tuettava sote-uudistuksen tavoitteita eli palvelujen turvaamista koko Suomessa, nopeampaa lääkärille pääsyä, raja-aitojen poistamista ja sosiaali- ja terveydenhuollon yhteistyön parantamista sekä kustannusten kasvun hillitsemistä.

– Jatkovalmistelussa on haettava ratkaisu siihen, miten valinnanvapaus mahdollistetaan muuallakin kuin vain suurissa kaupungeissa, muistuttaa Heikkinen.

Työryhmän esitys matkakustannusten ja niiden korvausten siirtämistä osittain maakuntien vastuulle on erinomainen esitys.

– Tämä voi kannustaa matkojen yhdistämiseen ja palveluketjujen ja -tapojen järkevöittämiseen sekä lähipalvelujen säilyttämiseen, Hannakaisa Heikkinen painottaa.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHannakaisa Heikkinen: Sote-palvelujen oltava myös tulevaisuudessa julkisen vallan vastuulla