Keskusta Uutiset

Työryhmän raportti on yksi keskustelunavaus haettaessa ratkaisua valinnanvapauden toteuttamiseen sosiaali- ja terveyspalveluissa.

– Keskustan mielestä pienet hoito- ja hoiva-alan yritykset täydentävät palveluja. Valinnanvapaus ei saa johtaa muutaman suuren kansainvälisen yrityksen hallitsemiin markkinoihin, korostaa Heikkinen.

Valinnanvapauden on tuettava sote-uudistuksen tavoitteita eli palvelujen turvaamista koko Suomessa, nopeampaa lääkärille pääsyä, raja-aitojen poistamista ja sosiaali- ja terveydenhuollon yhteistyön parantamista sekä kustannusten kasvun hillitsemistä.

– Jatkovalmistelussa on haettava ratkaisu siihen, miten valinnanvapaus mahdollistetaan muuallakin kuin vain suurissa kaupungeissa, muistuttaa Heikkinen.

Työryhmän esitys matkakustannusten ja niiden korvausten siirtämistä osittain maakuntien vastuulle on erinomainen esitys.

– Tämä voi kannustaa matkojen yhdistämiseen ja palveluketjujen ja -tapojen järkevöittämiseen sekä lähipalvelujen säilyttämiseen, Hannakaisa Heikkinen painottaa.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHannakaisa Heikkinen: Sote-palvelujen oltava myös tulevaisuudessa julkisen vallan vastuulla