Keskusta Uutiset

Työryhmän raportti on yksi keskustelunavaus haettaessa ratkaisua valinnanvapauden toteuttamiseen sosiaali- ja terveyspalveluissa.

– Keskustan mielestä pienet hoito- ja hoiva-alan yritykset täydentävät palveluja. Valinnanvapaus ei saa johtaa muutaman suuren kansainvälisen yrityksen hallitsemiin markkinoihin, korostaa Heikkinen.

Valinnanvapauden on tuettava sote-uudistuksen tavoitteita eli palvelujen turvaamista koko Suomessa, nopeampaa lääkärille pääsyä, raja-aitojen poistamista ja sosiaali- ja terveydenhuollon yhteistyön parantamista sekä kustannusten kasvun hillitsemistä.

– Jatkovalmistelussa on haettava ratkaisu siihen, miten valinnanvapaus mahdollistetaan muuallakin kuin vain suurissa kaupungeissa, muistuttaa Heikkinen.

Työryhmän esitys matkakustannusten ja niiden korvausten siirtämistä osittain maakuntien vastuulle on erinomainen esitys.

– Tämä voi kannustaa matkojen yhdistämiseen ja palveluketjujen ja -tapojen järkevöittämiseen sekä lähipalvelujen säilyttämiseen, Hannakaisa Heikkinen painottaa.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetHannakaisa Heikkinen: Sote-palvelujen oltava myös tulevaisuudessa julkisen vallan vastuulla