Keskusta Uutiset

Heikkinen esittää työntekijöiden ja työnantajien yhteistoimintaryhmiä maakuntiin edesauttamaan uudistuksen toteuttamista.

– Sote- ja maakuntauudistus koskettaa suoraan yli 200 000 työntekijää koko Suomessa. Ilman heitä uudistus ei onnistu. Näiden ammattilaisten äänen on kuuluttava ja heidän pitää aidosti pystyä osallistumaan siihen, miten uudistus käytännössä toteutetaan. Tämä on välttämätöntä etenkin parhaiden käytäntöjen levittämiseksi, Heikkinen perustelee.

Heikkinen pitää tärkeänä, että etenkin sosiaali- ja terveyspalvelujen työntekijöitä edustavat järjestöt otetaan myös valtakunnallisessa päätöksenteossa mukaan sote- ja maakuntauudistuksen toteuttamiseen.

– Uudistusta johtavan hallituksen reformiministerityöryhmän työn tueksi voitaisiin luoda työntekijäjärjestöjen sekä työnantajan edustajista koostuva seuranta- ja arviointiryhmä, Heikkinen ehdottaa.

Työntekijät ovat odottaneet hallitukselta linjauksia asemastaan sote- ja maakuntauudistuksessa. Heikkinen kiittelee sitä, että hallitus tänään selvensi henkilöstön tulevaisuutta ja tähdensi henkilöstöstä huolehtimista muutostilanteissa.

– Uskon, että tämä luo osaltaan hyvän pohjan sille, että sote- ja maakuntauudistus voidaan viedä mahdollisimman laajassa yhteistyössä maaliin, Heikkinen sanoo.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetHannakaisa Heikkinen: Työntekijöiden ja työnantajien yhteistoimintaryhmät sote- ja maakuntauudistusta toteuttamaan