Keskustan Ovaska tiivistäisi yhteistyötä kansalaisjärjestöjen kanssa

Keskusta Uutiset

Ovaskan mukaan kansalaisjärjestöillä on osaamista ja käyttökelpoisia esityksiä muun muassa työllisyyden hoitoon ja palveluiden uudistamiseen.

– Kolmannen sektorin toimijat täytyy saada paremmin mukaan muun muassa sote-palveluiden tuottamiseen.

Ovaska korostaa, että aktiivisilla yhteiskunnallisilla toimijoilla, puolueilla ja muilla järjestöillä, on erilaisia toimintamalleja, joita voitaisiin jakaa ja hyödyntää entistä paremmin.

– Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Esimerkiksi koulutustoiminnan ja järjestötyön kehittämisessä kannattaa hyödyntää hyväksi koettuja työtapoja.

Ovaska korostaa koulutustoiminnan merkitystä puolueelle. Hänen mukaansa 110-vuotisen Keskustan menestys on nojannut laajaan ja monipuoliseen kouluttamiseen.

– Kyse on niin itsekasvatuksesta, oppimisesta kuin yhdessäolosta. Tämä on sivistysliikkeen tärkeimpiä tehtäviä, opettajataustainen Ovaska sanoo.

Ovaska esitteli ideansa Keskustan Peräpohjolan piirikokouksessa sunnuntaina Kemissä.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska tiivistäisi yhteistyötä kansalaisjärjestöjen kanssa