Keskustan Ovaska tiivistäisi yhteistyötä kansalaisjärjestöjen kanssa

Keskusta Uutiset

Ovaskan mukaan kansalaisjärjestöillä on osaamista ja käyttökelpoisia esityksiä muun muassa työllisyyden hoitoon ja palveluiden uudistamiseen.

– Kolmannen sektorin toimijat täytyy saada paremmin mukaan muun muassa sote-palveluiden tuottamiseen.

Ovaska korostaa, että aktiivisilla yhteiskunnallisilla toimijoilla, puolueilla ja muilla järjestöillä, on erilaisia toimintamalleja, joita voitaisiin jakaa ja hyödyntää entistä paremmin.

– Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Esimerkiksi koulutustoiminnan ja järjestötyön kehittämisessä kannattaa hyödyntää hyväksi koettuja työtapoja.

Ovaska korostaa koulutustoiminnan merkitystä puolueelle. Hänen mukaansa 110-vuotisen Keskustan menestys on nojannut laajaan ja monipuoliseen kouluttamiseen.

– Kyse on niin itsekasvatuksesta, oppimisesta kuin yhdessäolosta. Tämä on sivistysliikkeen tärkeimpiä tehtäviä, opettajataustainen Ovaska sanoo.

Ovaska esitteli ideansa Keskustan Peräpohjolan piirikokouksessa sunnuntaina Kemissä.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska tiivistäisi yhteistyötä kansalaisjärjestöjen kanssa