Keskustan Ovaska tiivistäisi yhteistyötä kansalaisjärjestöjen kanssa

Keskusta Uutiset

Ovaskan mukaan kansalaisjärjestöillä on osaamista ja käyttökelpoisia esityksiä muun muassa työllisyyden hoitoon ja palveluiden uudistamiseen.

– Kolmannen sektorin toimijat täytyy saada paremmin mukaan muun muassa sote-palveluiden tuottamiseen.

Ovaska korostaa, että aktiivisilla yhteiskunnallisilla toimijoilla, puolueilla ja muilla järjestöillä, on erilaisia toimintamalleja, joita voitaisiin jakaa ja hyödyntää entistä paremmin.

– Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Esimerkiksi koulutustoiminnan ja järjestötyön kehittämisessä kannattaa hyödyntää hyväksi koettuja työtapoja.

Ovaska korostaa koulutustoiminnan merkitystä puolueelle. Hänen mukaansa 110-vuotisen Keskustan menestys on nojannut laajaan ja monipuoliseen kouluttamiseen.

– Kyse on niin itsekasvatuksesta, oppimisesta kuin yhdessäolosta. Tämä on sivistysliikkeen tärkeimpiä tehtäviä, opettajataustainen Ovaska sanoo.

Ovaska esitteli ideansa Keskustan Peräpohjolan piirikokouksessa sunnuntaina Kemissä.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska tiivistäisi yhteistyötä kansalaisjärjestöjen kanssa