Keskustan Ovaska tiivistäisi yhteistyötä kansalaisjärjestöjen kanssa

Keskusta Uutiset

Ovaskan mukaan kansalaisjärjestöillä on osaamista ja käyttökelpoisia esityksiä muun muassa työllisyyden hoitoon ja palveluiden uudistamiseen.

– Kolmannen sektorin toimijat täytyy saada paremmin mukaan muun muassa sote-palveluiden tuottamiseen.

Ovaska korostaa, että aktiivisilla yhteiskunnallisilla toimijoilla, puolueilla ja muilla järjestöillä, on erilaisia toimintamalleja, joita voitaisiin jakaa ja hyödyntää entistä paremmin.

– Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Esimerkiksi koulutustoiminnan ja järjestötyön kehittämisessä kannattaa hyödyntää hyväksi koettuja työtapoja.

Ovaska korostaa koulutustoiminnan merkitystä puolueelle. Hänen mukaansa 110-vuotisen Keskustan menestys on nojannut laajaan ja monipuoliseen kouluttamiseen.

– Kyse on niin itsekasvatuksesta, oppimisesta kuin yhdessäolosta. Tämä on sivistysliikkeen tärkeimpiä tehtäviä, opettajataustainen Ovaska sanoo.

Ovaska esitteli ideansa Keskustan Peräpohjolan piirikokouksessa sunnuntaina Kemissä.

Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
Keskustan Pakarinen: Kuntien osaajapulaan on vastattava
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen jakaa huolen kuntien osaavan työvoiman saatavuudesta. Kevan työvoimaennusteen viesti on selkeä. Ihmisten arjen kannalta keskeisten palveluiden saatavuus eri puolilla Suomea on uhattuna, jos mitään ei tehdä.
19.2.2021 / Uutiset
Keskustan Eeva Kalli: Perheiden toiveet ja Keskustan tavoitteet toteutuvat perhevapaauudistuksessa
Yksi Keskustan kymmenestä kynnyskysymyksestä hallitukseen osallistumiselle oli nykyjärjestelmään nähden aidosti perhe-etuuksia parantavan perhepaketin toteuttaminen. - Keskusta vaati hallitusneuvotteluissa, että kotihoidon tuki säilytetään nykymuotoisena ja että äitien käytettävissä olevia ansiosidonnaisia perhevapaita ei vähennetä. Nämä tavoitteet kirjattiin myös hallitusohjelmaan. Perhevapaauudistuksen tavoitteena onkin hoivan tasa-arvon ja isien hoivavastuun kasvattaminen isille kohdennettuja etuuksia parantamalla, ei äitien vapaita leikkaamalla tai kotihoidon tukioikeutta heikentämällä.
16.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska tiivistäisi yhteistyötä kansalaisjärjestöjen kanssa