Keskusta Uutiset

Ratkaisuilla parannetaan etenkin työllistävien pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä ja helpotetaan niiden rahoituksen saantia sekä madalletaan työllistämisen ja työllistymisen kynnystä. Ratkaisut täydentävät hyvin kilpailukykysopimusta.

– Yrittäjyyden edistämisessä ja työllisyyden parantamisessa on pitkään ollut tarve kokonaan uudenlaisille ratkaisuille.

Keskustan ennen eduskuntavaaleja esittämän mallin mukaisesti hallitus on nyt toteuttamassa esimerkiksi yrittäjävähennyksen listaamattomille yrityksille ja mahdollistamassa työttömyysetuuden käyttämisen starttirahana, kun työtön ryhtyy yrittäjäksi.

– Kaikki mahdollinen on tehtävä sen puolesta, että investoinnit saadaan Suomessa vihdoin liikkeelle.

Pidän välttämättömänä, että hallitus valmistelee verouudistusta, jossa yrityksen verotettavasta tulosta voidaan tehdä varaus investointien lisäämiseksi. Yrityksiä voidaan kannustaa investoimaan verottamalla yritykseen investoinnin rahoittamiseksi jätettyä voittoa kevyemmin kuin ulos maksettuja osinkoja, muistuttaa Vanhanen.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMatti Vanhanen: Lisää edellytyksiä talouden käänteelle – yritysten investointivaraus toteuttava