Keskusta Uutiset

Ratkaisuilla parannetaan etenkin työllistävien pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä ja helpotetaan niiden rahoituksen saantia sekä madalletaan työllistämisen ja työllistymisen kynnystä. Ratkaisut täydentävät hyvin kilpailukykysopimusta.

– Yrittäjyyden edistämisessä ja työllisyyden parantamisessa on pitkään ollut tarve kokonaan uudenlaisille ratkaisuille.

Keskustan ennen eduskuntavaaleja esittämän mallin mukaisesti hallitus on nyt toteuttamassa esimerkiksi yrittäjävähennyksen listaamattomille yrityksille ja mahdollistamassa työttömyysetuuden käyttämisen starttirahana, kun työtön ryhtyy yrittäjäksi.

– Kaikki mahdollinen on tehtävä sen puolesta, että investoinnit saadaan Suomessa vihdoin liikkeelle.

Pidän välttämättömänä, että hallitus valmistelee verouudistusta, jossa yrityksen verotettavasta tulosta voidaan tehdä varaus investointien lisäämiseksi. Yrityksiä voidaan kannustaa investoimaan verottamalla yritykseen investoinnin rahoittamiseksi jätettyä voittoa kevyemmin kuin ulos maksettuja osinkoja, muistuttaa Vanhanen.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMatti Vanhanen: Lisää edellytyksiä talouden käänteelle – yritysten investointivaraus toteuttava