Keskusta Uutiset

Ratkaisuilla parannetaan etenkin työllistävien pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä ja helpotetaan niiden rahoituksen saantia sekä madalletaan työllistämisen ja työllistymisen kynnystä. Ratkaisut täydentävät hyvin kilpailukykysopimusta.

– Yrittäjyyden edistämisessä ja työllisyyden parantamisessa on pitkään ollut tarve kokonaan uudenlaisille ratkaisuille.

Keskustan ennen eduskuntavaaleja esittämän mallin mukaisesti hallitus on nyt toteuttamassa esimerkiksi yrittäjävähennyksen listaamattomille yrityksille ja mahdollistamassa työttömyysetuuden käyttämisen starttirahana, kun työtön ryhtyy yrittäjäksi.

– Kaikki mahdollinen on tehtävä sen puolesta, että investoinnit saadaan Suomessa vihdoin liikkeelle.

Pidän välttämättömänä, että hallitus valmistelee verouudistusta, jossa yrityksen verotettavasta tulosta voidaan tehdä varaus investointien lisäämiseksi. Yrityksiä voidaan kannustaa investoimaan verottamalla yritykseen investoinnin rahoittamiseksi jätettyä voittoa kevyemmin kuin ulos maksettuja osinkoja, muistuttaa Vanhanen.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMatti Vanhanen: Lisää edellytyksiä talouden käänteelle – yritysten investointivaraus toteuttava