Heikkinen: Kenellä on salattavaa – perhevapaauudistuslaskelmat julki!

– Perhevapaauudistuksesta keskustellaan nyt ilman yksityiskohtaista tietoa siitä, miten neuvoteltavana olleet vaihtoehdot olisivat vaikuttaneet perheiden toimeentuloon. Suomalaisilla vanhemmilla on oikeus tietää, miten eri vaihtoehdot olisivat vaikuttaneet juuri heidän perheensä kohdalla.

– Vaikutuslaskelmat on julkistettava myös siksi, että keskustelu perhevapaauudistuksesta mentäessä kohti eduskuntavaaleja perustuisi tosiasioihin. Nyt keskustelua käydään mielikuvatasolla ja leimakirveet lentävät, mikä ei palvele suomalaisia perheitä millään tavalla, Heikkinen sanoo.

Heikkisen mukaan vaikutuslaskelmien julkistaminen ei ole Keskustasta tai perhevapaauudistuksen valmistelusta vastanneesta perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikosta kiinni. Saarikko on jo viikonloppuna todennut STT:n haastattelussa, että hänen puolestaan aineiston voi julkistaa.

– Kenellä on salattavaa ja kuka istuu vaikutuslaskelmien päällä, kun niitä vastuullisen ministerin näkemyksistä huolimatta ei ole julkaistu, Heikkinen ihmettelee.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHeikkinen: Kenellä on salattavaa – perhevapaauudistuslaskelmat julki!