Heikkinen: Kenellä on salattavaa – perhevapaauudistuslaskelmat julki!

– Perhevapaauudistuksesta keskustellaan nyt ilman yksityiskohtaista tietoa siitä, miten neuvoteltavana olleet vaihtoehdot olisivat vaikuttaneet perheiden toimeentuloon. Suomalaisilla vanhemmilla on oikeus tietää, miten eri vaihtoehdot olisivat vaikuttaneet juuri heidän perheensä kohdalla.

– Vaikutuslaskelmat on julkistettava myös siksi, että keskustelu perhevapaauudistuksesta mentäessä kohti eduskuntavaaleja perustuisi tosiasioihin. Nyt keskustelua käydään mielikuvatasolla ja leimakirveet lentävät, mikä ei palvele suomalaisia perheitä millään tavalla, Heikkinen sanoo.

Heikkisen mukaan vaikutuslaskelmien julkistaminen ei ole Keskustasta tai perhevapaauudistuksen valmistelusta vastanneesta perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikosta kiinni. Saarikko on jo viikonloppuna todennut STT:n haastattelussa, että hänen puolestaan aineiston voi julkistaa.

– Kenellä on salattavaa ja kuka istuu vaikutuslaskelmien päällä, kun niitä vastuullisen ministerin näkemyksistä huolimatta ei ole julkaistu, Heikkinen ihmettelee.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHeikkinen: Kenellä on salattavaa – perhevapaauudistuslaskelmat julki!