Heikkinen: Kenellä on salattavaa – perhevapaauudistuslaskelmat julki!

– Perhevapaauudistuksesta keskustellaan nyt ilman yksityiskohtaista tietoa siitä, miten neuvoteltavana olleet vaihtoehdot olisivat vaikuttaneet perheiden toimeentuloon. Suomalaisilla vanhemmilla on oikeus tietää, miten eri vaihtoehdot olisivat vaikuttaneet juuri heidän perheensä kohdalla.

– Vaikutuslaskelmat on julkistettava myös siksi, että keskustelu perhevapaauudistuksesta mentäessä kohti eduskuntavaaleja perustuisi tosiasioihin. Nyt keskustelua käydään mielikuvatasolla ja leimakirveet lentävät, mikä ei palvele suomalaisia perheitä millään tavalla, Heikkinen sanoo.

Heikkisen mukaan vaikutuslaskelmien julkistaminen ei ole Keskustasta tai perhevapaauudistuksen valmistelusta vastanneesta perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikosta kiinni. Saarikko on jo viikonloppuna todennut STT:n haastattelussa, että hänen puolestaan aineiston voi julkistaa.

– Kenellä on salattavaa ja kuka istuu vaikutuslaskelmien päällä, kun niitä vastuullisen ministerin näkemyksistä huolimatta ei ole julkaistu, Heikkinen ihmettelee.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHeikkinen: Kenellä on salattavaa – perhevapaauudistuslaskelmat julki!