Heikkinen: Kenellä on salattavaa – perhevapaauudistuslaskelmat julki!

– Perhevapaauudistuksesta keskustellaan nyt ilman yksityiskohtaista tietoa siitä, miten neuvoteltavana olleet vaihtoehdot olisivat vaikuttaneet perheiden toimeentuloon. Suomalaisilla vanhemmilla on oikeus tietää, miten eri vaihtoehdot olisivat vaikuttaneet juuri heidän perheensä kohdalla.

– Vaikutuslaskelmat on julkistettava myös siksi, että keskustelu perhevapaauudistuksesta mentäessä kohti eduskuntavaaleja perustuisi tosiasioihin. Nyt keskustelua käydään mielikuvatasolla ja leimakirveet lentävät, mikä ei palvele suomalaisia perheitä millään tavalla, Heikkinen sanoo.

Heikkisen mukaan vaikutuslaskelmien julkistaminen ei ole Keskustasta tai perhevapaauudistuksen valmistelusta vastanneesta perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikosta kiinni. Saarikko on jo viikonloppuna todennut STT:n haastattelussa, että hänen puolestaan aineiston voi julkistaa.

– Kenellä on salattavaa ja kuka istuu vaikutuslaskelmien päällä, kun niitä vastuullisen ministerin näkemyksistä huolimatta ei ole julkaistu, Heikkinen ihmettelee.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHeikkinen: Kenellä on salattavaa – perhevapaauudistuslaskelmat julki!