Siksi joutuu kysymään, miksi naisen euro on edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, pienempi kuin miehen? Miksi nuoret naiset saavat miehiä tuntuvasti useammin edelleen vain pätkätöitä? Kysymysten listaa voisi jatkaa.

Keskusta sen sijaan ajoi viime vuonna läpi 2 500 euron kertakorvauksen äidin työnantajalle. Se tasaa vanhemmuuden kustannuksia äidin ja isän työnantajien välillä. Ratkaisu myös lisää tasa-arvoa ja parantaa etenkin nuorten naisten asemaa työmarkkinoilla

Vanhanaikaisen syyttelyn sijaan suomalaiset perheet ansaitsevat sen, että jokainen puolue kertoo oman vaihtoehtonsa perhevapaauudistukseksi.

Keskusta esitteli oman vaihtoehtonsa jo yli kaksi vuotta sitten. Me pidentäisimme tulosidonnaisia perhevapaita ja joustavoittaisimme vapaiden käyttöä. Loisimme myös pienten lasten vanhemmille nykyistä paremmat mahdollisuudet osa-aikatyöhön – Keskustan vaihtoehto.

Keskusta uskoo, että perheet tietävät parhaiten itse, miten ja kuka lapset hoitaa. Olemme valmiita uudistamaan kotihoidontukea, mutta emme hyväksy sen romuttamista. Erilaisille perheille on turvattava tasa-arvoiset valinnanmahdollisuudet lastenhoidossa niin kotihoidon, laadukkaan varhaiskasvatuksen kuin muidenkin hoitomuotojen osalta.

Tämä on Keskustan linja. Sitten on niitä, joiden mielestä kotihoidontuki on ”ihanaa velttoilua”, kuten esimerkiksi Kokoomuksesta on todettu. Perheillä on eduskuntavaaleja kohti mentäessä varaa valita, mikä puolue heidän mielestään oikeasti pitää erilaisten perheiden puolta.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan vpj Katri Kulmuni muistuttaa: Työelämän tasa-arvossa suurin valta sinipunan työmarkkinalinnakkeilla