Siksi joutuu kysymään, miksi naisen euro on edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, pienempi kuin miehen? Miksi nuoret naiset saavat miehiä tuntuvasti useammin edelleen vain pätkätöitä? Kysymysten listaa voisi jatkaa.

Keskusta sen sijaan ajoi viime vuonna läpi 2 500 euron kertakorvauksen äidin työnantajalle. Se tasaa vanhemmuuden kustannuksia äidin ja isän työnantajien välillä. Ratkaisu myös lisää tasa-arvoa ja parantaa etenkin nuorten naisten asemaa työmarkkinoilla

Vanhanaikaisen syyttelyn sijaan suomalaiset perheet ansaitsevat sen, että jokainen puolue kertoo oman vaihtoehtonsa perhevapaauudistukseksi.

Keskusta esitteli oman vaihtoehtonsa jo yli kaksi vuotta sitten. Me pidentäisimme tulosidonnaisia perhevapaita ja joustavoittaisimme vapaiden käyttöä. Loisimme myös pienten lasten vanhemmille nykyistä paremmat mahdollisuudet osa-aikatyöhön – Keskustan vaihtoehto.

Keskusta uskoo, että perheet tietävät parhaiten itse, miten ja kuka lapset hoitaa. Olemme valmiita uudistamaan kotihoidontukea, mutta emme hyväksy sen romuttamista. Erilaisille perheille on turvattava tasa-arvoiset valinnanmahdollisuudet lastenhoidossa niin kotihoidon, laadukkaan varhaiskasvatuksen kuin muidenkin hoitomuotojen osalta.

Tämä on Keskustan linja. Sitten on niitä, joiden mielestä kotihoidontuki on ”ihanaa velttoilua”, kuten esimerkiksi Kokoomuksesta on todettu. Perheillä on eduskuntavaaleja kohti mentäessä varaa valita, mikä puolue heidän mielestään oikeasti pitää erilaisten perheiden puolta.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan vpj Katri Kulmuni muistuttaa: Työelämän tasa-arvossa suurin valta sinipunan työmarkkinalinnakkeilla