Siksi joutuu kysymään, miksi naisen euro on edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, pienempi kuin miehen? Miksi nuoret naiset saavat miehiä tuntuvasti useammin edelleen vain pätkätöitä? Kysymysten listaa voisi jatkaa.

Keskusta sen sijaan ajoi viime vuonna läpi 2 500 euron kertakorvauksen äidin työnantajalle. Se tasaa vanhemmuuden kustannuksia äidin ja isän työnantajien välillä. Ratkaisu myös lisää tasa-arvoa ja parantaa etenkin nuorten naisten asemaa työmarkkinoilla

Vanhanaikaisen syyttelyn sijaan suomalaiset perheet ansaitsevat sen, että jokainen puolue kertoo oman vaihtoehtonsa perhevapaauudistukseksi.

Keskusta esitteli oman vaihtoehtonsa jo yli kaksi vuotta sitten. Me pidentäisimme tulosidonnaisia perhevapaita ja joustavoittaisimme vapaiden käyttöä. Loisimme myös pienten lasten vanhemmille nykyistä paremmat mahdollisuudet osa-aikatyöhön – Keskustan vaihtoehto.

Keskusta uskoo, että perheet tietävät parhaiten itse, miten ja kuka lapset hoitaa. Olemme valmiita uudistamaan kotihoidontukea, mutta emme hyväksy sen romuttamista. Erilaisille perheille on turvattava tasa-arvoiset valinnanmahdollisuudet lastenhoidossa niin kotihoidon, laadukkaan varhaiskasvatuksen kuin muidenkin hoitomuotojen osalta.

Tämä on Keskustan linja. Sitten on niitä, joiden mielestä kotihoidontuki on ”ihanaa velttoilua”, kuten esimerkiksi Kokoomuksesta on todettu. Perheillä on eduskuntavaaleja kohti mentäessä varaa valita, mikä puolue heidän mielestään oikeasti pitää erilaisten perheiden puolta.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan vpj Katri Kulmuni muistuttaa: Työelämän tasa-arvossa suurin valta sinipunan työmarkkinalinnakkeilla