Siksi joutuu kysymään, miksi naisen euro on edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, pienempi kuin miehen? Miksi nuoret naiset saavat miehiä tuntuvasti useammin edelleen vain pätkätöitä? Kysymysten listaa voisi jatkaa.

Keskusta sen sijaan ajoi viime vuonna läpi 2 500 euron kertakorvauksen äidin työnantajalle. Se tasaa vanhemmuuden kustannuksia äidin ja isän työnantajien välillä. Ratkaisu myös lisää tasa-arvoa ja parantaa etenkin nuorten naisten asemaa työmarkkinoilla

Vanhanaikaisen syyttelyn sijaan suomalaiset perheet ansaitsevat sen, että jokainen puolue kertoo oman vaihtoehtonsa perhevapaauudistukseksi.

Keskusta esitteli oman vaihtoehtonsa jo yli kaksi vuotta sitten. Me pidentäisimme tulosidonnaisia perhevapaita ja joustavoittaisimme vapaiden käyttöä. Loisimme myös pienten lasten vanhemmille nykyistä paremmat mahdollisuudet osa-aikatyöhön – Keskustan vaihtoehto.

Keskusta uskoo, että perheet tietävät parhaiten itse, miten ja kuka lapset hoitaa. Olemme valmiita uudistamaan kotihoidontukea, mutta emme hyväksy sen romuttamista. Erilaisille perheille on turvattava tasa-arvoiset valinnanmahdollisuudet lastenhoidossa niin kotihoidon, laadukkaan varhaiskasvatuksen kuin muidenkin hoitomuotojen osalta.

Tämä on Keskustan linja. Sitten on niitä, joiden mielestä kotihoidontuki on ”ihanaa velttoilua”, kuten esimerkiksi Kokoomuksesta on todettu. Perheillä on eduskuntavaaleja kohti mentäessä varaa valita, mikä puolue heidän mielestään oikeasti pitää erilaisten perheiden puolta.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan vpj Katri Kulmuni muistuttaa: Työelämän tasa-arvossa suurin valta sinipunan työmarkkinalinnakkeilla