Siksi joutuu kysymään, miksi naisen euro on edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, pienempi kuin miehen? Miksi nuoret naiset saavat miehiä tuntuvasti useammin edelleen vain pätkätöitä? Kysymysten listaa voisi jatkaa.

Keskusta sen sijaan ajoi viime vuonna läpi 2 500 euron kertakorvauksen äidin työnantajalle. Se tasaa vanhemmuuden kustannuksia äidin ja isän työnantajien välillä. Ratkaisu myös lisää tasa-arvoa ja parantaa etenkin nuorten naisten asemaa työmarkkinoilla

Vanhanaikaisen syyttelyn sijaan suomalaiset perheet ansaitsevat sen, että jokainen puolue kertoo oman vaihtoehtonsa perhevapaauudistukseksi.

Keskusta esitteli oman vaihtoehtonsa jo yli kaksi vuotta sitten. Me pidentäisimme tulosidonnaisia perhevapaita ja joustavoittaisimme vapaiden käyttöä. Loisimme myös pienten lasten vanhemmille nykyistä paremmat mahdollisuudet osa-aikatyöhön – Keskustan vaihtoehto.

Keskusta uskoo, että perheet tietävät parhaiten itse, miten ja kuka lapset hoitaa. Olemme valmiita uudistamaan kotihoidontukea, mutta emme hyväksy sen romuttamista. Erilaisille perheille on turvattava tasa-arvoiset valinnanmahdollisuudet lastenhoidossa niin kotihoidon, laadukkaan varhaiskasvatuksen kuin muidenkin hoitomuotojen osalta.

Tämä on Keskustan linja. Sitten on niitä, joiden mielestä kotihoidontuki on ”ihanaa velttoilua”, kuten esimerkiksi Kokoomuksesta on todettu. Perheillä on eduskuntavaaleja kohti mentäessä varaa valita, mikä puolue heidän mielestään oikeasti pitää erilaisten perheiden puolta.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan vpj Katri Kulmuni muistuttaa: Työelämän tasa-arvossa suurin valta sinipunan työmarkkinalinnakkeilla