Sen jälkeen jäsenmaat pitää jäädä valitsemaansa aikaan 27.10.2019 alkaen.

– Olen positiivisesti yllättynyt. Tämä on toivonpilkahdus siitä, että myös kankea EU pystyy halutessaan nopeaan toimintaan. Kiitos tästä kuuluu aktiivisille kansalaisille. Suomalaiset ovat olleet asiassa erityisen aktiivisia ja suuri merkitys on ollut myös ministeri Bernerin tekemällä jalkatyöllä EU-kokouksissa, keskustan europarlamentaarikko Anneli Jäätteenmäki iloitsee.

– Nyt meidän on kansallisesti harkittava kumpaan aikaan jäämme. On hyvä ottaa huomioon myös muiden EU-maiden päätökset ja pyrittävä välttämään suuria aikaeroja. Olen varma, että asiasta syntyy vilkas kansalaiskeskustelu, Jäätteenmäki sanoo.

Kellojen siirtelyn lopettaminen etenee seuraavaksi Euroopan parlamentin ja jäsenmaiden neuvoston käsittelyyn. Komission julkisen kuulemisen tulosten perusteella suomalaiset suhtautuvat kaikista EU-kansalaisista kielteisimmin kellojen siirtelyyn kesä- ja talviajan välillä.

Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Valtiovarainministeri Annika Saarikko budjetin esittelyssä: Turvaa talven yli, kasvun eväitä tulevaisuuteen
Ensi vuoden budjetin tarkoituksena on tarjota turvaa talven yli, ja kasvun eväitä pitkälle tulevaisuuteen.
20.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJäätteenmäki: Kellojen siirtelystä luopuminen on toivonpilkahdus notkeammasta EU:sta