Sen jälkeen jäsenmaat pitää jäädä valitsemaansa aikaan 27.10.2019 alkaen.

– Olen positiivisesti yllättynyt. Tämä on toivonpilkahdus siitä, että myös kankea EU pystyy halutessaan nopeaan toimintaan. Kiitos tästä kuuluu aktiivisille kansalaisille. Suomalaiset ovat olleet asiassa erityisen aktiivisia ja suuri merkitys on ollut myös ministeri Bernerin tekemällä jalkatyöllä EU-kokouksissa, keskustan europarlamentaarikko Anneli Jäätteenmäki iloitsee.

– Nyt meidän on kansallisesti harkittava kumpaan aikaan jäämme. On hyvä ottaa huomioon myös muiden EU-maiden päätökset ja pyrittävä välttämään suuria aikaeroja. Olen varma, että asiasta syntyy vilkas kansalaiskeskustelu, Jäätteenmäki sanoo.

Kellojen siirtelyn lopettaminen etenee seuraavaksi Euroopan parlamentin ja jäsenmaiden neuvoston käsittelyyn. Komission julkisen kuulemisen tulosten perusteella suomalaiset suhtautuvat kaikista EU-kansalaisista kielteisimmin kellojen siirtelyyn kesä- ja talviajan välillä.

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJäätteenmäki: Kellojen siirtelystä luopuminen on toivonpilkahdus notkeammasta EU:sta