Sen jälkeen jäsenmaat pitää jäädä valitsemaansa aikaan 27.10.2019 alkaen.

– Olen positiivisesti yllättynyt. Tämä on toivonpilkahdus siitä, että myös kankea EU pystyy halutessaan nopeaan toimintaan. Kiitos tästä kuuluu aktiivisille kansalaisille. Suomalaiset ovat olleet asiassa erityisen aktiivisia ja suuri merkitys on ollut myös ministeri Bernerin tekemällä jalkatyöllä EU-kokouksissa, keskustan europarlamentaarikko Anneli Jäätteenmäki iloitsee.

– Nyt meidän on kansallisesti harkittava kumpaan aikaan jäämme. On hyvä ottaa huomioon myös muiden EU-maiden päätökset ja pyrittävä välttämään suuria aikaeroja. Olen varma, että asiasta syntyy vilkas kansalaiskeskustelu, Jäätteenmäki sanoo.

Kellojen siirtelyn lopettaminen etenee seuraavaksi Euroopan parlamentin ja jäsenmaiden neuvoston käsittelyyn. Komission julkisen kuulemisen tulosten perusteella suomalaiset suhtautuvat kaikista EU-kansalaisista kielteisimmin kellojen siirtelyyn kesä- ja talviajan välillä.

Antti Kurvinen: Väljempien vesien Suomeen - maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki
Tulevaisuudessa jokaisen valtion asiantuntijatehtävässä työskentelevän pitää saada valita itse oma sijoituspaikkansa. Kaikki uudet tehtävät pitää täyttää paikkariippumattomasti. Jos tällaista Suomea haluaa, pitää äänestää Keskustaa. Kuntavaaleissa ja muissakin tulevissa vaaleissa.
Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
28.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJäätteenmäki: Kellojen siirtelystä luopuminen on toivonpilkahdus notkeammasta EU:sta