Juha Pylväs: Laajamittainen maahantulo Suomeen estettävä

juha pylväs

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs:

Tapahtumat Puolan ja Valko-Venäjän rajalla ovat huolestuttavia. Tilanne on vakava.

Keskustan eduskuntaryhmä katsoo, että hallituksen on varauduttava estämään siirtolaisten laajamittainen maahantulo Suomeen.

Toimenpiteet on sovitettava yhteen maamme lakien ja kansainvälisten sopimusten kanssa. Ensisijaista tässä tilanteessa kuitenkin on varmistaa Suomen rajojen pitävyys ja suomalaisten turvallisuus.

Keskustan eduskuntaryhmä katsoo, että ennen muuta EU:n on nyt toimittava unionin ulkorajojen turvaamiseksi ja Valko-Venäjän ilmeisen, kaikin puolin tuomittavan hybridioperaation pysäyttämiseksi.

EU:n sisärajojen vapaa liikkuvuus perustuu siihen, että ulkorajat pitävät.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Pylväs: Laajamittainen maahantulo Suomeen estettävä