Juha Pylväs: Laajamittainen maahantulo Suomeen estettävä

juha pylväs

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs:

Tapahtumat Puolan ja Valko-Venäjän rajalla ovat huolestuttavia. Tilanne on vakava.

Keskustan eduskuntaryhmä katsoo, että hallituksen on varauduttava estämään siirtolaisten laajamittainen maahantulo Suomeen.

Toimenpiteet on sovitettava yhteen maamme lakien ja kansainvälisten sopimusten kanssa. Ensisijaista tässä tilanteessa kuitenkin on varmistaa Suomen rajojen pitävyys ja suomalaisten turvallisuus.

Keskustan eduskuntaryhmä katsoo, että ennen muuta EU:n on nyt toimittava unionin ulkorajojen turvaamiseksi ja Valko-Venäjän ilmeisen, kaikin puolin tuomittavan hybridioperaation pysäyttämiseksi.

EU:n sisärajojen vapaa liikkuvuus perustuu siihen, että ulkorajat pitävät.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Pylväs: Laajamittainen maahantulo Suomeen estettävä