riikka pakarinen, sininen vaatetus ja tumma tausta

Keskustan varapuheenjohtaja, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä, Riikka Pakarinen kutsui pääkaupunkiseudun suurten kaupunkien keskustalaisia Apollolle maanantaina 8.1.2021. Tapaamisen ytimenä oli keskustalaisen kaupunkityön tiivistäminen pääkaupunkiseudun alueella.

”Keskustalla on haasteita saada suurissa kaupungeissa sanomaansa läpi, joten yhteistyölle on tilausta. Olikin hienoa huomata, miten positiivisesti ja innokkaasti paikalle saapuneet toivat ideoivat ja ottivat osaa keskusteluun”, tapaamisen puheenjohtajana toiminut Riikka Pakarinen toteaa.

Runsaan ja idearikkaan keskustelun lopuksi sanomaksi – ja samalla pk-seudun yhteistyön pohjaksi – tiivistyi pääkaupunkiseudun kestävä kaupunkikehitys. Kestävään keskustalaiseen kaupunkikehitykseen kuuluu olennaisesti keskustalaisten arvojen mukaiset luontoarvot, eli aitovihreä linja, kotimainen puhdas ruoka sekä pääkaupunkiseudun kasvaminen kohtuullisella ja kestävällä tavalla.

Pääkaupunkiseudun kestävään kaupunkikehitykseen kuuluu lisäksi myös mikroyrittäjien tukeminen. Usein pien- ja mikroyritykset jätetään kehitys- sekä taloussuunnitelmien ulkopuolelle, vaikka niiden vaikutukset kansantalouteen ja hyvinvointiin ovat erittäin merkittäviä.

Kestävään kaupunkikehitykseen kuuluu olennaisesti myös maahanmuuttajien kotouttamisen ja yhteiskuntaintegraation tukeminen huomattavasti nykyistä paremmin. Erityisesti maahanmuuttajanaisten kielen oppimisen sekä työelämään pääsemisen eteen on tehtävä entistä enemmän töitä.

”Meillä on pk-seudulla mahtava porukka keskustalaisia, joiden kanssa saadaan varmasti aikaan erinomaista kaupunkipolitiikkaa sekä hedelmällistä yhteistyötä. Hienoa, että saatiin potkaistua homma käyntiin”, toteaa Riikka Pakarinen lopuksi.

Pakarinen Riikka

Riikka Pakarinen

Keskustan varapuheenjohtaja, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääkaupunkiseudun kestävä kaupunkikehitys – työ keskustalaisen yhteistyön tiivistämiseksi aloitettiin