riikka pakarinen, sininen vaatetus ja tumma tausta

Keskustan varapuheenjohtaja, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä, Riikka Pakarinen kutsui pääkaupunkiseudun suurten kaupunkien keskustalaisia Apollolle maanantaina 8.1.2021. Tapaamisen ytimenä oli keskustalaisen kaupunkityön tiivistäminen pääkaupunkiseudun alueella.

”Keskustalla on haasteita saada suurissa kaupungeissa sanomaansa läpi, joten yhteistyölle on tilausta. Olikin hienoa huomata, miten positiivisesti ja innokkaasti paikalle saapuneet toivat ideoivat ja ottivat osaa keskusteluun”, tapaamisen puheenjohtajana toiminut Riikka Pakarinen toteaa.

Runsaan ja idearikkaan keskustelun lopuksi sanomaksi – ja samalla pk-seudun yhteistyön pohjaksi – tiivistyi pääkaupunkiseudun kestävä kaupunkikehitys. Kestävään keskustalaiseen kaupunkikehitykseen kuuluu olennaisesti keskustalaisten arvojen mukaiset luontoarvot, eli aitovihreä linja, kotimainen puhdas ruoka sekä pääkaupunkiseudun kasvaminen kohtuullisella ja kestävällä tavalla.

Pääkaupunkiseudun kestävään kaupunkikehitykseen kuuluu lisäksi myös mikroyrittäjien tukeminen. Usein pien- ja mikroyritykset jätetään kehitys- sekä taloussuunnitelmien ulkopuolelle, vaikka niiden vaikutukset kansantalouteen ja hyvinvointiin ovat erittäin merkittäviä.

Kestävään kaupunkikehitykseen kuuluu olennaisesti myös maahanmuuttajien kotouttamisen ja yhteiskuntaintegraation tukeminen huomattavasti nykyistä paremmin. Erityisesti maahanmuuttajanaisten kielen oppimisen sekä työelämään pääsemisen eteen on tehtävä entistä enemmän töitä.

”Meillä on pk-seudulla mahtava porukka keskustalaisia, joiden kanssa saadaan varmasti aikaan erinomaista kaupunkipolitiikkaa sekä hedelmällistä yhteistyötä. Hienoa, että saatiin potkaistua homma käyntiin”, toteaa Riikka Pakarinen lopuksi.

Pakarinen Riikka

Riikka Pakarinen

Keskustan varapuheenjohtaja, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä

Puheenjohtaja Saarikko: Huomio aluevaaleissa lasten ja perheiden tukeen
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko kannustaa tulevien hyvinvointialueiden vaaleissa nostamaan esille perheiden ja perheellistymisen teemat. Tavoitteemme on vahvistaa lähipalveluita. Lasten ja nuorten lähipalvelut ovat kouluissa ja oppilaitoksissa. Perheiden sosiaali- ja terveyspalveluita pitää tuoda varhaiskasvatuksen yhteyteen. Ohjaamot puolestaan kokoavat nuorten palveluita. Myös vanhempien palveluissa pitää ottaa koko perhe ja lapset huomioon.
27.11.2021 / Uutiset
Keskustan Pakarinen: Black Fridayn kaltaiset kerskakulutuspäivät kuuluisivat historiaan
Keskusta suhtautuu kriittisesti ”Black Fridayn” kaltaisiin markkinointikampanjoihin, joiden perimmäinen tavoite on saada ihmiset ostamaan mahdollisimman paljon miettimättä todellisia tarpeitaan. Keskusta kannattaa kohtuullisempaa kulutusta, joka onnistuu mm. vaatimalla parempaa laatua tuotteilta, suosimalla aineettomia ja luovan talouden hyödykkeitä sekä tekemällä enemmän tuotteita Suomessa.
26.11.2021 / Uutiset
K-studion aiheena Apu lähellä ihmistä eli mitkä ovat soten lähipalvelujen toteuttamisen ratkaisut. Vieraina Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän toimitusjohtaja Marina Erhola.
25.11.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääkaupunkiseudun kestävä kaupunkikehitys – työ keskustalaisen yhteistyön tiivistämiseksi aloitettiin