Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!

Juha Pylväs eduskuntatalon edessä.

-Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin, Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.

Pylväs muistuttaa, että nimenomaan SDP:n ja Keskustan yhteistyöllä on luotu suomalainen hyvinvointiyhteiskunta palveluineen.

-Nyt se viedään samaisten puolueiden voimin tulevaisuuteen niin, että hoitoon pääsy ja muut sosiaali- ja terveyspalvelut turvataan tasa-arvoisesti jokaiselle suomalaiselle koko maassa.

-Oikeisto sen sijaan haraa vastaan, niin kuin harasi aikanaan myös esimerkiksi kansanterveyslain ja peruskoulu-uudistuksen kanssa. Tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa niilläkin rakennettiin.

Pylväs toivoo, että yhteistyötä kuitenkin voidaan tehdä maakunnissa sote-uudistuksen toteuttamisessa.

Pylvään mukaan on rohkaisevaa, että Suomessa pystytään edelleen isoihin uudistuksiin.

-Se ei ole mikään vähäpätöinen asia. Tulevina vuosina sopimisen, yhteistyön ja uudistamisen kykyä tarvitaan monessa muussakin asiassa, ennen muuta työllisyyden parantamisessa.

Puheenjohtaja Annika Saarikon puhe Keskustan aluevaalistartissa 4.12.2021
Odottaminen ei ihmistä paranna. Epätietoisuus omasta tai läheisen tilasta on kuluttavaa. Juuri siksi haluamme vahvistaa lähipalveluja ja nopeuttaa pääsyä avun piiriin. Jatkossa perusterveydenhuoltoon pääsee viikon sisällä yhteydenotosta. Kaikkialla Suomessa. Jo se tuo turvaa, että voi luottaa avun olevan lähellä - ei vain kilometreissä vaan myös ajassa mitattuna.
4.12.2021 / Uutiset
Keskustan aluevaalistartti
4.12.2021 / K-Studio
K-studion aiheena kotimainen ruoka. Mitkä ovat ratkaisut tuottajien kustannusahdinkoon ja mikä on HERO-ohjelma? Vieraina maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä ja Luonnonvarakeskuksen tutkimusprofessori Heikki Lehtonen.
2.12.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!