Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!

Juha Pylväs eduskuntatalon edessä.

-Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin, Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.

Pylväs muistuttaa, että nimenomaan SDP:n ja Keskustan yhteistyöllä on luotu suomalainen hyvinvointiyhteiskunta palveluineen.

-Nyt se viedään samaisten puolueiden voimin tulevaisuuteen niin, että hoitoon pääsy ja muut sosiaali- ja terveyspalvelut turvataan tasa-arvoisesti jokaiselle suomalaiselle koko maassa.

-Oikeisto sen sijaan haraa vastaan, niin kuin harasi aikanaan myös esimerkiksi kansanterveyslain ja peruskoulu-uudistuksen kanssa. Tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa niilläkin rakennettiin.

Pylväs toivoo, että yhteistyötä kuitenkin voidaan tehdä maakunnissa sote-uudistuksen toteuttamisessa.

Pylvään mukaan on rohkaisevaa, että Suomessa pystytään edelleen isoihin uudistuksiin.

-Se ei ole mikään vähäpätöinen asia. Tulevina vuosina sopimisen, yhteistyön ja uudistamisen kykyä tarvitaan monessa muussakin asiassa, ennen muuta työllisyyden parantamisessa.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!