Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!

Juha Pylväs eduskuntatalon edessä.

-Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin, Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.

Pylväs muistuttaa, että nimenomaan SDP:n ja Keskustan yhteistyöllä on luotu suomalainen hyvinvointiyhteiskunta palveluineen.

-Nyt se viedään samaisten puolueiden voimin tulevaisuuteen niin, että hoitoon pääsy ja muut sosiaali- ja terveyspalvelut turvataan tasa-arvoisesti jokaiselle suomalaiselle koko maassa.

-Oikeisto sen sijaan haraa vastaan, niin kuin harasi aikanaan myös esimerkiksi kansanterveyslain ja peruskoulu-uudistuksen kanssa. Tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa niilläkin rakennettiin.

Pylväs toivoo, että yhteistyötä kuitenkin voidaan tehdä maakunnissa sote-uudistuksen toteuttamisessa.

Pylvään mukaan on rohkaisevaa, että Suomessa pystytään edelleen isoihin uudistuksiin.

-Se ei ole mikään vähäpätöinen asia. Tulevina vuosina sopimisen, yhteistyön ja uudistamisen kykyä tarvitaan monessa muussakin asiassa, ennen muuta työllisyyden parantamisessa.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!