Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs iloitsee sote-mietinnön valmistumisesta.

– Tämä päivä jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä. Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.

Pylväs katsoo, että merkitykseltään sote-uudistus vertautuu kansanterveyslakiin ja peruskoulu-uudistukseen.

– Ne tehtiin aikanaan parantamaan ihmisten ja maan eri osien välistä tasa-arvoa. Sama tavoite on myös nyt.

– Uskon, että pystymme tasa-arvoistamaan suomalaisten hoitoon pääsyä, parantamaan palveluja kautta Suomen ja helpottamaan kuntien taloudellista tilannetta. Veronkorotuspaineet olisivat kunnissa tuntuvasti isommat ilman sote-uudistusta.

Uudistus tulee seuraavaksi päätettäväksi eduskunnan täysistuntoon. Pylväs toivoo, että myös oppositiopuolueet Kokoomus ja Perussuomalaiset voisivat kuntavaaleja edeltäneistä kannanotoistaan huolimatta olla yhteistyössä saattamassa uudistusta valmiiksi.

– Kokoomus ja Perussuomalaiset joutuvat nyt valitsemaan, kummalla puolella historiankirjoitusta ne ovat. Toivottavasti sosiaali- ja terveyspalveluja tarvitsevien suomalaisten etu menee kaiken muun edelle. Myös hoito- ja hoiva-alalla työskentelevät ansaitsevat varmuutta pitkään kestäneen epävarmuuden tilalle.

Juha Pylväs

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja (Oulu)

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan