Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs iloitsee sote-mietinnön valmistumisesta.

– Tämä päivä jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä. Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.

Pylväs katsoo, että merkitykseltään sote-uudistus vertautuu kansanterveyslakiin ja peruskoulu-uudistukseen.

– Ne tehtiin aikanaan parantamaan ihmisten ja maan eri osien välistä tasa-arvoa. Sama tavoite on myös nyt.

– Uskon, että pystymme tasa-arvoistamaan suomalaisten hoitoon pääsyä, parantamaan palveluja kautta Suomen ja helpottamaan kuntien taloudellista tilannetta. Veronkorotuspaineet olisivat kunnissa tuntuvasti isommat ilman sote-uudistusta.

Uudistus tulee seuraavaksi päätettäväksi eduskunnan täysistuntoon. Pylväs toivoo, että myös oppositiopuolueet Kokoomus ja Perussuomalaiset voisivat kuntavaaleja edeltäneistä kannanotoistaan huolimatta olla yhteistyössä saattamassa uudistusta valmiiksi.

– Kokoomus ja Perussuomalaiset joutuvat nyt valitsemaan, kummalla puolella historiankirjoitusta ne ovat. Toivottavasti sosiaali- ja terveyspalveluja tarvitsevien suomalaisten etu menee kaiken muun edelle. Myös hoito- ja hoiva-alalla työskentelevät ansaitsevat varmuutta pitkään kestäneen epävarmuuden tilalle.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan