Juha Sipilä: Sunnuntaina päätetään Suomen tulevaisuudesta

Keskusta Uutiset

Hallituksen talouspoliittiset tavoitteet eivät ole toteutuneet: työttömyys on lisääntynyt, valtio velkaantunut kiihtyvällä tahdilla ja alijäämä paisunut. Näin ei voi jatkua.

– Velaksi elämiselle on laitettava piste uskottavalla talousohjelmalla. Meidän pitää saada uutta yrittäjyyttä ja uusia työpaikkoja koko Suomeen. Tarvitsemme rohkeita ratkaisuja, päämäärätietoista johtamista ja päätöksiä, jotka täytyy viedä määrätietoisesti maaliin, Sipilä listaa seuraavan hallituksen työlistaa.

Politiikkaan on palautettava luottamuksen ilmapiiri. Suomi tarvitsee ravistelua ja uudelleen ajattelua. Edessä on vaikeitakin päätöksiä, jotka edellyttävät uudenlaista johtajuutta ja yhteen hiileen puhaltamista. Meidän kaikkien on myös uskallettava luopua jostain.

Hankalatkin päätökset on tehtävä oikeudenmukaisesti, jotta kaikki pysyvät mukana. Keskusta panostaisi lapsiperheiden palveluihin, lastensuojeluun ja omaishoitoon.

Talouden kuntoon saattaminen pitää tehdä siten, että Suomen kokonaisveroaste ei nouse. Keskusta ei ole kiristämässä verotusta – ei myöskään eläkeläisten, toisin kuin väitetään.

– Olen tullut politiikkaan tekemään ratkaisuja ja muuttamaan poliittista kulttuuria. Tästäkin selvitään, toteaa puheenjohtaja Juha Sipilä.

Lue Juha Sipilän blogi kokonaisuudessaan täältä

Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Sipilä: Sunnuntaina päätetään Suomen tulevaisuudesta