Juha Sipilä: Sunnuntaina päätetään Suomen tulevaisuudesta

Keskusta Uutiset

Hallituksen talouspoliittiset tavoitteet eivät ole toteutuneet: työttömyys on lisääntynyt, valtio velkaantunut kiihtyvällä tahdilla ja alijäämä paisunut. Näin ei voi jatkua.

– Velaksi elämiselle on laitettava piste uskottavalla talousohjelmalla. Meidän pitää saada uutta yrittäjyyttä ja uusia työpaikkoja koko Suomeen. Tarvitsemme rohkeita ratkaisuja, päämäärätietoista johtamista ja päätöksiä, jotka täytyy viedä määrätietoisesti maaliin, Sipilä listaa seuraavan hallituksen työlistaa.

Politiikkaan on palautettava luottamuksen ilmapiiri. Suomi tarvitsee ravistelua ja uudelleen ajattelua. Edessä on vaikeitakin päätöksiä, jotka edellyttävät uudenlaista johtajuutta ja yhteen hiileen puhaltamista. Meidän kaikkien on myös uskallettava luopua jostain.

Hankalatkin päätökset on tehtävä oikeudenmukaisesti, jotta kaikki pysyvät mukana. Keskusta panostaisi lapsiperheiden palveluihin, lastensuojeluun ja omaishoitoon.

Talouden kuntoon saattaminen pitää tehdä siten, että Suomen kokonaisveroaste ei nouse. Keskusta ei ole kiristämässä verotusta – ei myöskään eläkeläisten, toisin kuin väitetään.

– Olen tullut politiikkaan tekemään ratkaisuja ja muuttamaan poliittista kulttuuria. Tästäkin selvitään, toteaa puheenjohtaja Juha Sipilä.

Lue Juha Sipilän blogi kokonaisuudessaan täältä

Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Sipilä: Sunnuntaina päätetään Suomen tulevaisuudesta