Juha Sipilä: Sunnuntaina päätetään Suomen tulevaisuudesta

Keskusta Uutiset

Hallituksen talouspoliittiset tavoitteet eivät ole toteutuneet: työttömyys on lisääntynyt, valtio velkaantunut kiihtyvällä tahdilla ja alijäämä paisunut. Näin ei voi jatkua.

– Velaksi elämiselle on laitettava piste uskottavalla talousohjelmalla. Meidän pitää saada uutta yrittäjyyttä ja uusia työpaikkoja koko Suomeen. Tarvitsemme rohkeita ratkaisuja, päämäärätietoista johtamista ja päätöksiä, jotka täytyy viedä määrätietoisesti maaliin, Sipilä listaa seuraavan hallituksen työlistaa.

Politiikkaan on palautettava luottamuksen ilmapiiri. Suomi tarvitsee ravistelua ja uudelleen ajattelua. Edessä on vaikeitakin päätöksiä, jotka edellyttävät uudenlaista johtajuutta ja yhteen hiileen puhaltamista. Meidän kaikkien on myös uskallettava luopua jostain.

Hankalatkin päätökset on tehtävä oikeudenmukaisesti, jotta kaikki pysyvät mukana. Keskusta panostaisi lapsiperheiden palveluihin, lastensuojeluun ja omaishoitoon.

Talouden kuntoon saattaminen pitää tehdä siten, että Suomen kokonaisveroaste ei nouse. Keskusta ei ole kiristämässä verotusta – ei myöskään eläkeläisten, toisin kuin väitetään.

– Olen tullut politiikkaan tekemään ratkaisuja ja muuttamaan poliittista kulttuuria. Tästäkin selvitään, toteaa puheenjohtaja Juha Sipilä.

Lue Juha Sipilän blogi kokonaisuudessaan täältä

Keskustan Vehviläinen: Hakuvaiheen käynnistyttyä meidän on suunnattava katseemme siihen, millainen Nato-maa haluamme olla
Oma on aina oma. Naton jäsenenäkin Suomen puolustuksen tärkeimmän perustan luo meidät omat kansalliset puolustusjärjestelyt.
17.5.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Annika Saarikko: Toukokuun päivä, jolloin Suomi päätti hakea Naton jäseneksi
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon blogi 15.5.2022
15.5.2022 / Uutiset