Suomessa käytiin muutosvaalit – nyt rakennetaan luottamuspääomaa

Keskusta Uutiset

– Keskustan tavoite on muodostaa rivakasti vahva, päätöksiin pystyvä hallitus. Nyt puheenjohtaja Juha Sipilä käy keskusteluja puolueiden ja yhteiskunnan muiden keskeisten toimijoiden kanssa sellaisen luottamuspääoman rakentamiseksi, jota Suomen kuntoon laittaminen edellyttää.

Suomi tarvitsee Keskustan esittämän yhteiskuntasopimuksen. Sen tavoite on löytää laaja, yhteinen näkemys niistä ratkaisuista, joilla voidaan parantaa Suomen kilpailukykyä, kohentaa taloutta ja luoda edellytyksiä uusille työpaikoille, varapuheenjohtaja Saarikko alleviivaa.

Keskusta katsoo, että kaikkea päätöksentekoa on ohjattava oikeudenmukaisuuden vaatimus. Uudistukset Suomen kuntoon laittamiseksi on tehtävä niin, että jokainen suomalainen pidetään mukana.

Vaalitulos oli osaltaan myös suomalaisten epäluottamuslause viime vuosien eriarvoistavalle ja keskittävälle politiikalle. Tulevina vuosina on toteutettava sellaista politikkaa, jolla otetaan koko Suomen voimavarat käyttöön.

– Liikkeellä on myös pelottelijoita, joiden mukaan vaalitulos tarkoittaa Suomen sulkeutumista ja taantumista. Tällainen ei edesauta ratkaisujen löytämistä Suomen ongelmiin, mihin kaikki voimavarat tulisi nyt kohdistaa. Tästä vaaleissa ei ollut myöskään kysymys. Vaaleissa suomalaiset äänestivät Keskustan edustaman muutoksen puolesta, Saarikko sanoo.

Keskustan tavoite tulevina vuosina on rakentaa ehyttä, moniarvoista, tasavertaista ja aktiivisesti kansainvälistä Suomea, joka menestyy osaamisellaan ja nousee yhteen hiileen puhaltamalla.

– Omassa puoluetyössämme jatkamme Keskustan uudistamista niin, että kenttätyö, jatkuva vuoropuhelu ihmisten kanssa ja uusien osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksien rakentaminen ovat keskeisiä tavoittteitamme, Saarikko toteaa.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomessa käytiin muutosvaalit – nyt rakennetaan luottamuspääomaa