Suomessa käytiin muutosvaalit – nyt rakennetaan luottamuspääomaa

Keskusta Uutiset

– Keskustan tavoite on muodostaa rivakasti vahva, päätöksiin pystyvä hallitus. Nyt puheenjohtaja Juha Sipilä käy keskusteluja puolueiden ja yhteiskunnan muiden keskeisten toimijoiden kanssa sellaisen luottamuspääoman rakentamiseksi, jota Suomen kuntoon laittaminen edellyttää.

Suomi tarvitsee Keskustan esittämän yhteiskuntasopimuksen. Sen tavoite on löytää laaja, yhteinen näkemys niistä ratkaisuista, joilla voidaan parantaa Suomen kilpailukykyä, kohentaa taloutta ja luoda edellytyksiä uusille työpaikoille, varapuheenjohtaja Saarikko alleviivaa.

Keskusta katsoo, että kaikkea päätöksentekoa on ohjattava oikeudenmukaisuuden vaatimus. Uudistukset Suomen kuntoon laittamiseksi on tehtävä niin, että jokainen suomalainen pidetään mukana.

Vaalitulos oli osaltaan myös suomalaisten epäluottamuslause viime vuosien eriarvoistavalle ja keskittävälle politiikalle. Tulevina vuosina on toteutettava sellaista politikkaa, jolla otetaan koko Suomen voimavarat käyttöön.

– Liikkeellä on myös pelottelijoita, joiden mukaan vaalitulos tarkoittaa Suomen sulkeutumista ja taantumista. Tällainen ei edesauta ratkaisujen löytämistä Suomen ongelmiin, mihin kaikki voimavarat tulisi nyt kohdistaa. Tästä vaaleissa ei ollut myöskään kysymys. Vaaleissa suomalaiset äänestivät Keskustan edustaman muutoksen puolesta, Saarikko sanoo.

Keskustan tavoite tulevina vuosina on rakentaa ehyttä, moniarvoista, tasavertaista ja aktiivisesti kansainvälistä Suomea, joka menestyy osaamisellaan ja nousee yhteen hiileen puhaltamalla.

– Omassa puoluetyössämme jatkamme Keskustan uudistamista niin, että kenttätyö, jatkuva vuoropuhelu ihmisten kanssa ja uusien osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksien rakentaminen ovat keskeisiä tavoittteitamme, Saarikko toteaa.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomessa käytiin muutosvaalit – nyt rakennetaan luottamuspääomaa