Suomessa käytiin muutosvaalit – nyt rakennetaan luottamuspääomaa

Keskusta Uutiset

– Keskustan tavoite on muodostaa rivakasti vahva, päätöksiin pystyvä hallitus. Nyt puheenjohtaja Juha Sipilä käy keskusteluja puolueiden ja yhteiskunnan muiden keskeisten toimijoiden kanssa sellaisen luottamuspääoman rakentamiseksi, jota Suomen kuntoon laittaminen edellyttää.

Suomi tarvitsee Keskustan esittämän yhteiskuntasopimuksen. Sen tavoite on löytää laaja, yhteinen näkemys niistä ratkaisuista, joilla voidaan parantaa Suomen kilpailukykyä, kohentaa taloutta ja luoda edellytyksiä uusille työpaikoille, varapuheenjohtaja Saarikko alleviivaa.

Keskusta katsoo, että kaikkea päätöksentekoa on ohjattava oikeudenmukaisuuden vaatimus. Uudistukset Suomen kuntoon laittamiseksi on tehtävä niin, että jokainen suomalainen pidetään mukana.

Vaalitulos oli osaltaan myös suomalaisten epäluottamuslause viime vuosien eriarvoistavalle ja keskittävälle politiikalle. Tulevina vuosina on toteutettava sellaista politikkaa, jolla otetaan koko Suomen voimavarat käyttöön.

– Liikkeellä on myös pelottelijoita, joiden mukaan vaalitulos tarkoittaa Suomen sulkeutumista ja taantumista. Tällainen ei edesauta ratkaisujen löytämistä Suomen ongelmiin, mihin kaikki voimavarat tulisi nyt kohdistaa. Tästä vaaleissa ei ollut myöskään kysymys. Vaaleissa suomalaiset äänestivät Keskustan edustaman muutoksen puolesta, Saarikko sanoo.

Keskustan tavoite tulevina vuosina on rakentaa ehyttä, moniarvoista, tasavertaista ja aktiivisesti kansainvälistä Suomea, joka menestyy osaamisellaan ja nousee yhteen hiileen puhaltamalla.

– Omassa puoluetyössämme jatkamme Keskustan uudistamista niin, että kenttätyö, jatkuva vuoropuhelu ihmisten kanssa ja uusien osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksien rakentaminen ovat keskeisiä tavoittteitamme, Saarikko toteaa.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomessa käytiin muutosvaalit – nyt rakennetaan luottamuspääomaa