Suomessa käytiin muutosvaalit – nyt rakennetaan luottamuspääomaa

Keskusta Uutiset

– Keskustan tavoite on muodostaa rivakasti vahva, päätöksiin pystyvä hallitus. Nyt puheenjohtaja Juha Sipilä käy keskusteluja puolueiden ja yhteiskunnan muiden keskeisten toimijoiden kanssa sellaisen luottamuspääoman rakentamiseksi, jota Suomen kuntoon laittaminen edellyttää.

Suomi tarvitsee Keskustan esittämän yhteiskuntasopimuksen. Sen tavoite on löytää laaja, yhteinen näkemys niistä ratkaisuista, joilla voidaan parantaa Suomen kilpailukykyä, kohentaa taloutta ja luoda edellytyksiä uusille työpaikoille, varapuheenjohtaja Saarikko alleviivaa.

Keskusta katsoo, että kaikkea päätöksentekoa on ohjattava oikeudenmukaisuuden vaatimus. Uudistukset Suomen kuntoon laittamiseksi on tehtävä niin, että jokainen suomalainen pidetään mukana.

Vaalitulos oli osaltaan myös suomalaisten epäluottamuslause viime vuosien eriarvoistavalle ja keskittävälle politiikalle. Tulevina vuosina on toteutettava sellaista politikkaa, jolla otetaan koko Suomen voimavarat käyttöön.

– Liikkeellä on myös pelottelijoita, joiden mukaan vaalitulos tarkoittaa Suomen sulkeutumista ja taantumista. Tällainen ei edesauta ratkaisujen löytämistä Suomen ongelmiin, mihin kaikki voimavarat tulisi nyt kohdistaa. Tästä vaaleissa ei ollut myöskään kysymys. Vaaleissa suomalaiset äänestivät Keskustan edustaman muutoksen puolesta, Saarikko sanoo.

Keskustan tavoite tulevina vuosina on rakentaa ehyttä, moniarvoista, tasavertaista ja aktiivisesti kansainvälistä Suomea, joka menestyy osaamisellaan ja nousee yhteen hiileen puhaltamalla.

– Omassa puoluetyössämme jatkamme Keskustan uudistamista niin, että kenttätyö, jatkuva vuoropuhelu ihmisten kanssa ja uusien osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksien rakentaminen ovat keskeisiä tavoittteitamme, Saarikko toteaa.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomessa käytiin muutosvaalit – nyt rakennetaan luottamuspääomaa