Tiilikainen: Vaalien ykkössija ratkaisee Suomen suunnan

Keskusta Uutiset

– Nämä laskelmoidut puheet ovat tappiota pelkäävien päähallituspuolueiden viimeinen yritys kääntää ihmisten huomio pois siitä, mistä vaaleissa on kyse, Tiilikainen sanoo.

– Vaaleissa jokainen suomalainen ottaa kantaa siihen, jatkuuko vai muuttuuko meno Suomessa. Kokoomus ja SDP ovat nykyhallituksessa näyttönsä antaneet. Suomi ansaitsee parempaa. Siksi vaalien pääkysymys on se, mikä puolue on ykkönen.

– Jos haluaa muutosta ja Sipilän pääministeriksi, silloin on äänestettävä suoraan eikä mutkan kautta. Mitä vahvempi seuraavan pääministeripuolueen valtakirja on, sitä nopeammin Suomen suunta voidaan muuttaa, Tiilikainen painottaa.

– Hallituspohja ei ratkea vielä vaali-iltana. Vaalien jälkeen edessä on iso ja pitkä urakka Suomen kuntoon laittamiseksi työllä, yrittäjyydellä ja huolenpidolla. Siksi hallituspohjan ratkaisee se, mitkä puolueet ymmärtävät Suomen tarvitseman muutoksen suuruuden ja pystyvät luottamukselliseen yhteistyöhön.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetTiilikainen: Vaalien ykkössija ratkaisee Suomen suunnan