Tiilikainen: Vaalien ykkössija ratkaisee Suomen suunnan

Keskusta Uutiset

– Nämä laskelmoidut puheet ovat tappiota pelkäävien päähallituspuolueiden viimeinen yritys kääntää ihmisten huomio pois siitä, mistä vaaleissa on kyse, Tiilikainen sanoo.

– Vaaleissa jokainen suomalainen ottaa kantaa siihen, jatkuuko vai muuttuuko meno Suomessa. Kokoomus ja SDP ovat nykyhallituksessa näyttönsä antaneet. Suomi ansaitsee parempaa. Siksi vaalien pääkysymys on se, mikä puolue on ykkönen.

– Jos haluaa muutosta ja Sipilän pääministeriksi, silloin on äänestettävä suoraan eikä mutkan kautta. Mitä vahvempi seuraavan pääministeripuolueen valtakirja on, sitä nopeammin Suomen suunta voidaan muuttaa, Tiilikainen painottaa.

– Hallituspohja ei ratkea vielä vaali-iltana. Vaalien jälkeen edessä on iso ja pitkä urakka Suomen kuntoon laittamiseksi työllä, yrittäjyydellä ja huolenpidolla. Siksi hallituspohjan ratkaisee se, mitkä puolueet ymmärtävät Suomen tarvitseman muutoksen suuruuden ja pystyvät luottamukselliseen yhteistyöhön.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTiilikainen: Vaalien ykkössija ratkaisee Suomen suunnan