Keskusta jalkautuu tekemään muutosta – 216 ehdokasta, 500 tilaisuutta

Keskusta Uutiset

– Ihmisten tapaaminen on perinteisesti ollut meille erittäin tärkeää, ja myös tällä kertaa pyrimme kohtaamaan mahdollisimman monta ihmistä henkilökohtaisesti, puoluesihteeri Timo Laaninen kertoo.

– Yhteinen viestimme on, että jos nykymenoon halutaan muutos, ratkaisu on äänestää Keskustan ehdokasta. Olemme tehneet koko vaalikauden tärkeää valmistelutyötä jokaisella politiikan sektorilla, tavanneet eri alojen toimijoita ja kuulleet ihmisiä heitä koskettavista ongelmista. Esimerkkejä tästä ovat vaikkapa norminpurkutalkoomme sekä eduskuntaryhmän laaja selvitys eri toimialojen työllistämispotentiaalista.

– Ennakkoäänestyksen vilkas alku on rohkaisevaa. Uskon, että se on merkki siitä, että keskustan viesti muutoksen tarpeesta on saamassa nyt laajaa vastakaikua äänestäjien keskuudessa, Laaninen sanoo.

Puheenjohtaja Juha Sipilä kampanjoi perjantaina ja lauantaina Pohjois-Pohjanmaalla ja ensi viikolla muun muassa Helsingissä, Uudellamaalla ja Pirkanmaalla.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta jalkautuu tekemään muutosta – 216 ehdokasta, 500 tilaisuutta