Keskusta jalkautuu tekemään muutosta – 216 ehdokasta, 500 tilaisuutta

Keskusta Uutiset

– Ihmisten tapaaminen on perinteisesti ollut meille erittäin tärkeää, ja myös tällä kertaa pyrimme kohtaamaan mahdollisimman monta ihmistä henkilökohtaisesti, puoluesihteeri Timo Laaninen kertoo.

– Yhteinen viestimme on, että jos nykymenoon halutaan muutos, ratkaisu on äänestää Keskustan ehdokasta. Olemme tehneet koko vaalikauden tärkeää valmistelutyötä jokaisella politiikan sektorilla, tavanneet eri alojen toimijoita ja kuulleet ihmisiä heitä koskettavista ongelmista. Esimerkkejä tästä ovat vaikkapa norminpurkutalkoomme sekä eduskuntaryhmän laaja selvitys eri toimialojen työllistämispotentiaalista.

– Ennakkoäänestyksen vilkas alku on rohkaisevaa. Uskon, että se on merkki siitä, että keskustan viesti muutoksen tarpeesta on saamassa nyt laajaa vastakaikua äänestäjien keskuudessa, Laaninen sanoo.

Puheenjohtaja Juha Sipilä kampanjoi perjantaina ja lauantaina Pohjois-Pohjanmaalla ja ensi viikolla muun muassa Helsingissä, Uudellamaalla ja Pirkanmaalla.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta jalkautuu tekemään muutosta – 216 ehdokasta, 500 tilaisuutta