Juha Sipilä haluaa Suomeen energiaremontin

Keskusta Uutiset

Energiaremontti2015-kampanjan tavoitteena on sataprosenttisesti uusiutuvalla energialla toimiva Suomi. Kampanjan kärkiteemat ovat uusiutuva kotimainen energia, energiatehokkuus ja älykkäät energiajärjestelmät. Nämä teemat ovat myös Sipilän energialinjan ytimessä.

“Kotimainen uusiutuva energia on nostettava vahvemmin yhteiselle asialistalle niin valtakunnallisella kuin paikallisellakin tasolla. Minulle energiaremontissa on kyse ennen kaikkea ilmastonmuutoksen torjunnasta sekä kotimaisen työn ja yrittäjyyden edistämisestä. Energiaremonttia voidaan tehdä niin oman kodin ratkaisuissa kuin eduskunnan päätöksissäkin”, toteaa Sipilä.

Omalta osaltaan Sipilä on tehnyt energiaremonttia tekemällä Kempeleen omakotitaloonsa lämmöt puuhakkeella sekä sähköt tuulivoimalla ja viime vuoden elokuussa Sipilän taloon asennetuilla 20kw:n aurinkopaneeleilla. Uusiutuvaa energiaa syntyy riittävästi myös Sipilän sähköauton lataamiseen. Toinen Sipilän autoista kulkee puulla.

“Ruohonjuuritason luonnonläheiset ja käytännölliset ratkaisut ovat meille suomalaisille luontevia, ja niihin tulee myös sääntelyn sekä politiikan kannustaa. Olen varma siitä, että yhteisiin tavoitteisiin sitoutumalla, paikallista toimeliaisuutta edistämällä sekä määrätietoisella päätöksenteolla voimme korvata fossiiliset polttoaineet kotimaisella uusiutuvalla energialla ripeässä aikataulussa”, jatkaa Sipilä.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Sipilä haluaa Suomeen energiaremontin