Juha Sipilä haluaa Suomeen energiaremontin

Keskusta Uutiset

Energiaremontti2015-kampanjan tavoitteena on sataprosenttisesti uusiutuvalla energialla toimiva Suomi. Kampanjan kärkiteemat ovat uusiutuva kotimainen energia, energiatehokkuus ja älykkäät energiajärjestelmät. Nämä teemat ovat myös Sipilän energialinjan ytimessä.

“Kotimainen uusiutuva energia on nostettava vahvemmin yhteiselle asialistalle niin valtakunnallisella kuin paikallisellakin tasolla. Minulle energiaremontissa on kyse ennen kaikkea ilmastonmuutoksen torjunnasta sekä kotimaisen työn ja yrittäjyyden edistämisestä. Energiaremonttia voidaan tehdä niin oman kodin ratkaisuissa kuin eduskunnan päätöksissäkin”, toteaa Sipilä.

Omalta osaltaan Sipilä on tehnyt energiaremonttia tekemällä Kempeleen omakotitaloonsa lämmöt puuhakkeella sekä sähköt tuulivoimalla ja viime vuoden elokuussa Sipilän taloon asennetuilla 20kw:n aurinkopaneeleilla. Uusiutuvaa energiaa syntyy riittävästi myös Sipilän sähköauton lataamiseen. Toinen Sipilän autoista kulkee puulla.

“Ruohonjuuritason luonnonläheiset ja käytännölliset ratkaisut ovat meille suomalaisille luontevia, ja niihin tulee myös sääntelyn sekä politiikan kannustaa. Olen varma siitä, että yhteisiin tavoitteisiin sitoutumalla, paikallista toimeliaisuutta edistämällä sekä määrätietoisella päätöksenteolla voimme korvata fossiiliset polttoaineet kotimaisella uusiutuvalla energialla ripeässä aikataulussa”, jatkaa Sipilä.

Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Sipilä haluaa Suomeen energiaremontin