Juha Sipilä haluaa Suomeen energiaremontin

Keskusta Uutiset

Energiaremontti2015-kampanjan tavoitteena on sataprosenttisesti uusiutuvalla energialla toimiva Suomi. Kampanjan kärkiteemat ovat uusiutuva kotimainen energia, energiatehokkuus ja älykkäät energiajärjestelmät. Nämä teemat ovat myös Sipilän energialinjan ytimessä.

“Kotimainen uusiutuva energia on nostettava vahvemmin yhteiselle asialistalle niin valtakunnallisella kuin paikallisellakin tasolla. Minulle energiaremontissa on kyse ennen kaikkea ilmastonmuutoksen torjunnasta sekä kotimaisen työn ja yrittäjyyden edistämisestä. Energiaremonttia voidaan tehdä niin oman kodin ratkaisuissa kuin eduskunnan päätöksissäkin”, toteaa Sipilä.

Omalta osaltaan Sipilä on tehnyt energiaremonttia tekemällä Kempeleen omakotitaloonsa lämmöt puuhakkeella sekä sähköt tuulivoimalla ja viime vuoden elokuussa Sipilän taloon asennetuilla 20kw:n aurinkopaneeleilla. Uusiutuvaa energiaa syntyy riittävästi myös Sipilän sähköauton lataamiseen. Toinen Sipilän autoista kulkee puulla.

“Ruohonjuuritason luonnonläheiset ja käytännölliset ratkaisut ovat meille suomalaisille luontevia, ja niihin tulee myös sääntelyn sekä politiikan kannustaa. Olen varma siitä, että yhteisiin tavoitteisiin sitoutumalla, paikallista toimeliaisuutta edistämällä sekä määrätietoisella päätöksenteolla voimme korvata fossiiliset polttoaineet kotimaisella uusiutuvalla energialla ripeässä aikataulussa”, jatkaa Sipilä.

Annika Saarikko: Päästövähennyksiä ei voi tehdä autoilijoita kurittamalla
Keskustan reunaehto tuleville päätöksille on, että päästövähennyksiä ei tehdä autoilijoita kurittamalla, keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko sanoo.
1.3.2021 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Sipilä haluaa Suomeen energiaremontin