Juha Sipilä haluaa Suomeen energiaremontin

Keskusta Uutiset

Energiaremontti2015-kampanjan tavoitteena on sataprosenttisesti uusiutuvalla energialla toimiva Suomi. Kampanjan kärkiteemat ovat uusiutuva kotimainen energia, energiatehokkuus ja älykkäät energiajärjestelmät. Nämä teemat ovat myös Sipilän energialinjan ytimessä.

“Kotimainen uusiutuva energia on nostettava vahvemmin yhteiselle asialistalle niin valtakunnallisella kuin paikallisellakin tasolla. Minulle energiaremontissa on kyse ennen kaikkea ilmastonmuutoksen torjunnasta sekä kotimaisen työn ja yrittäjyyden edistämisestä. Energiaremonttia voidaan tehdä niin oman kodin ratkaisuissa kuin eduskunnan päätöksissäkin”, toteaa Sipilä.

Omalta osaltaan Sipilä on tehnyt energiaremonttia tekemällä Kempeleen omakotitaloonsa lämmöt puuhakkeella sekä sähköt tuulivoimalla ja viime vuoden elokuussa Sipilän taloon asennetuilla 20kw:n aurinkopaneeleilla. Uusiutuvaa energiaa syntyy riittävästi myös Sipilän sähköauton lataamiseen. Toinen Sipilän autoista kulkee puulla.

“Ruohonjuuritason luonnonläheiset ja käytännölliset ratkaisut ovat meille suomalaisille luontevia, ja niihin tulee myös sääntelyn sekä politiikan kannustaa. Olen varma siitä, että yhteisiin tavoitteisiin sitoutumalla, paikallista toimeliaisuutta edistämällä sekä määrätietoisella päätöksenteolla voimme korvata fossiiliset polttoaineet kotimaisella uusiutuvalla energialla ripeässä aikataulussa”, jatkaa Sipilä.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Sipilä haluaa Suomeen energiaremontin