Kaikkonen: Itämeri-hankkeet jäissä pakotteiden takia

Keskusta Uutiset

Kaikkonen on huolissaan Venäjä-pakotteiden vaikutuksista hankkeisiin, joita Suomella on yhdessä Venäjän kanssa Itämeren tilan parantamiseksi. Syvyydeltään matala Itämeri on yksi maailman saastuneimmista merialueista.

– Ympäristöministeriöstä saamieni tietojen perusteella näyttää siltä, että useat Itämeren tilan parantamiseen tähtäävät kansainväliset hankkeet ovat vaarassa Venäjälle asetettujen talouspakotteiden johdosta. Itämeren kunnostushankkeet menevät jäihin, Kaikkonen toteaa.

Hän muistuttaa, että Itämeren ja samalla Suomenlahden kunnostaminen vaativat välttämättä valtioiden välistä yhteistyötä, jossa Venäjän mukanaolo on tärkeää.

– Kansainvälisillä projekteilla on saatu alkuun esimerkiksi useita tärkeitä jätevesienpuhdistushankkeita, jotka asianomaiset maat ovat pitkälti itse lopulta myös rahoittaneet, Kaikkonen kertoo.

Ministerin on vastattava kirjalliseen kysymykseen kahden viikon sisällä

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Itämeri-hankkeet jäissä pakotteiden takia