Kaikkonen: Itämeri-hankkeet jäissä pakotteiden takia

Keskusta Uutiset

Kaikkonen on huolissaan Venäjä-pakotteiden vaikutuksista hankkeisiin, joita Suomella on yhdessä Venäjän kanssa Itämeren tilan parantamiseksi. Syvyydeltään matala Itämeri on yksi maailman saastuneimmista merialueista.

– Ympäristöministeriöstä saamieni tietojen perusteella näyttää siltä, että useat Itämeren tilan parantamiseen tähtäävät kansainväliset hankkeet ovat vaarassa Venäjälle asetettujen talouspakotteiden johdosta. Itämeren kunnostushankkeet menevät jäihin, Kaikkonen toteaa.

Hän muistuttaa, että Itämeren ja samalla Suomenlahden kunnostaminen vaativat välttämättä valtioiden välistä yhteistyötä, jossa Venäjän mukanaolo on tärkeää.

– Kansainvälisillä projekteilla on saatu alkuun esimerkiksi useita tärkeitä jätevesienpuhdistushankkeita, jotka asianomaiset maat ovat pitkälti itse lopulta myös rahoittaneet, Kaikkonen kertoo.

Ministerin on vastattava kirjalliseen kysymykseen kahden viikon sisällä

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Itämeri-hankkeet jäissä pakotteiden takia