Sipilä: Yksituumaisuus edelleen hyvä tavoite ulkopolitiikassa

Keskusta Uutiset

Sipilä sanoi puheessaan, että pienen kansakunnan kansainvälinen asema ja turvallisuus perustuvat taitoon ymmärtää maailman muutoksia sekä viisaudesta määrittää siinä oma paikkansa. Sipilä muistutti myös ajan tasalla olevan tilannekuvan tarpeesta nopeasti muuttuvassa turvallisuusympäristössä.

Venäjän käyttäytymisen muutoksen Sipilä näkee häiritsevän vakautta.

”Ukrainan kriisin myötä Venäjän ja lännen välinen vastakkainasettelu on kiihtynyt. Puhutaan jopa uudenlaisen kylmän sodan kehityskulusta.”

Sipilä korosti, että Venäjän toimia Krimillä ja Itä-Ukrainassa ei voida hyväksyä.

”Suomi toimii yhteisessä EU-rintamassa, mutta samalla haluamme korostaa kahdenvälisen dialogin merkitystä kaikkien naapureiden kanssa.”

Keskustan puheenjohtajan mielestä tasavallan presidentin uuden vuoden puheessaan korostama aktiivinen vakauspolitiikka vastaa hyvin Keskustan pitkäaikaista linjaa.

”Suomen on vahvistettava omaa puolustuskykyä ja maanpuolustuksen fundamenteista on pidettävä kiinni. Puolustusyhteistyötä Ruotsin kanssa syvennetään ja Naton rauhankumppanuutta kehitetään, mutta Nato-jäsenyyden hakeminen ei ole ajankohtaista”, Sipilä sanoi.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Yksituumaisuus edelleen hyvä tavoite ulkopolitiikassa