Sipilä: Yksituumaisuus edelleen hyvä tavoite ulkopolitiikassa

Keskusta Uutiset

Sipilä sanoi puheessaan, että pienen kansakunnan kansainvälinen asema ja turvallisuus perustuvat taitoon ymmärtää maailman muutoksia sekä viisaudesta määrittää siinä oma paikkansa. Sipilä muistutti myös ajan tasalla olevan tilannekuvan tarpeesta nopeasti muuttuvassa turvallisuusympäristössä.

Venäjän käyttäytymisen muutoksen Sipilä näkee häiritsevän vakautta.

”Ukrainan kriisin myötä Venäjän ja lännen välinen vastakkainasettelu on kiihtynyt. Puhutaan jopa uudenlaisen kylmän sodan kehityskulusta.”

Sipilä korosti, että Venäjän toimia Krimillä ja Itä-Ukrainassa ei voida hyväksyä.

”Suomi toimii yhteisessä EU-rintamassa, mutta samalla haluamme korostaa kahdenvälisen dialogin merkitystä kaikkien naapureiden kanssa.”

Keskustan puheenjohtajan mielestä tasavallan presidentin uuden vuoden puheessaan korostama aktiivinen vakauspolitiikka vastaa hyvin Keskustan pitkäaikaista linjaa.

”Suomen on vahvistettava omaa puolustuskykyä ja maanpuolustuksen fundamenteista on pidettävä kiinni. Puolustusyhteistyötä Ruotsin kanssa syvennetään ja Naton rauhankumppanuutta kehitetään, mutta Nato-jäsenyyden hakeminen ei ole ajankohtaista”, Sipilä sanoi.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Yksituumaisuus edelleen hyvä tavoite ulkopolitiikassa