Sipilä: Yksituumaisuus edelleen hyvä tavoite ulkopolitiikassa

Keskusta Uutiset

Sipilä sanoi puheessaan, että pienen kansakunnan kansainvälinen asema ja turvallisuus perustuvat taitoon ymmärtää maailman muutoksia sekä viisaudesta määrittää siinä oma paikkansa. Sipilä muistutti myös ajan tasalla olevan tilannekuvan tarpeesta nopeasti muuttuvassa turvallisuusympäristössä.

Venäjän käyttäytymisen muutoksen Sipilä näkee häiritsevän vakautta.

”Ukrainan kriisin myötä Venäjän ja lännen välinen vastakkainasettelu on kiihtynyt. Puhutaan jopa uudenlaisen kylmän sodan kehityskulusta.”

Sipilä korosti, että Venäjän toimia Krimillä ja Itä-Ukrainassa ei voida hyväksyä.

”Suomi toimii yhteisessä EU-rintamassa, mutta samalla haluamme korostaa kahdenvälisen dialogin merkitystä kaikkien naapureiden kanssa.”

Keskustan puheenjohtajan mielestä tasavallan presidentin uuden vuoden puheessaan korostama aktiivinen vakauspolitiikka vastaa hyvin Keskustan pitkäaikaista linjaa.

”Suomen on vahvistettava omaa puolustuskykyä ja maanpuolustuksen fundamenteista on pidettävä kiinni. Puolustusyhteistyötä Ruotsin kanssa syvennetään ja Naton rauhankumppanuutta kehitetään, mutta Nato-jäsenyyden hakeminen ei ole ajankohtaista”, Sipilä sanoi.

Antti Kurvinen: Väljempien vesien Suomeen - maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki
Tulevaisuudessa jokaisen valtion asiantuntijatehtävässä työskentelevän pitää saada valita itse oma sijoituspaikkansa. Kaikki uudet tehtävät pitää täyttää paikkariippumattomasti. Jos tällaista Suomea haluaa, pitää äänestää Keskustaa. Kuntavaaleissa ja muissakin tulevissa vaaleissa.
Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
28.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Yksituumaisuus edelleen hyvä tavoite ulkopolitiikassa