Sipilä: Maaseutua koskevaa byrokratiaa on purettava

Keskusta Uutiset

– Meidän pitää perata kriittisesti läpi maaseudun ihmisiä turhaan rasittava sääntely ja byrokratia. Lupaprosesseja pitää keventää ja sujuvoittaa sekä saada yleensäkin asioiden käsittelylle tolkulliset aikarajat. Viranomaistulkinnat on saatava yhdenmukaisiksi, ja viranomaisen valittamista toisen viranomaisen päätöksistä on rajoitettava, Juha Sipilä sanoi Etelä-Pohjanmaan kiertueellaan lauantaina.

Keskustan mielestä maataloutta koskevat ympäristöluvat pitäisi jatkossa uusia vain, jos toimintaan tulee oleellisia muutoksia. Elintarvikeyritysten byrokratiaa pitää vähentää ja valvontaa kehittää omavalvonnan suuntaan. Keskusta haluaa myös kattavat alkuperämerkinnät elintarvikkeisiin.

– Suomen ruokatasetta eli elintarvikkeidemme viennin ja tuonnin suhdetta pitää korjata maamme hyväksi miljardilla eurolla seuraavien vuosien aikana. Puhdas ja turvallinen ruoka on yksi Suomen tulevaisuuden menestystekijöitä. Meidän pitää kuitenkin yhä kasvattaa elintarvikkeidemme jalostusarvoa, innovoida uusia tuotteita sekä tehostaa kaupallistamista ja markkinointia, Sipilä totesi.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Maaseutua koskevaa byrokratiaa on purettava