Tiilikainen: Suomi tarvitsee yhteistyötä

Keskusta Uutiset

Näin kiteytti keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen tilanteen eduskuntakeskustelussa, jossa puhuttiin pääministeri Alexander Stubbin (kok) ilmoituksesta koskien hallituksen rakennepakettia. Tiilikainen totesi, että hallituksen rakennepakettiin ”päättämät” asiat ovat kaatuneet yksi toisensa jälkeen. Tiilikainen muistutti, että toista kertaa Suomella ei ole varaa menettää samalla tavoin neljää päätöksenteon vuotta.

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
EtusivuAjankohtaistaUutisetTiilikainen: Suomi tarvitsee yhteistyötä