Keskustan keskeiset aiheet yksissä kansissa

Keskusta Uutiset

Kuluvan vaalikauden työn alkaessa keskustan kannatus oli noin 13 prosenttia. Nyt neljännes suomalaisista uskoo keskustaan. Keskustan eduskuntaryhmän jäsenten kirjoittama julkaisu Tähän on tultu! kertoo keskustan kansanedustajien aatteista, ajatuksista, arvoista ja tavoitteista.

Jokainen kansanedustaja on kirjoittanut julkaisuun artikkelin itselleen tärkeästä aiheesta. Aiheet on poimittu keskustan linjauksissa, ohjelmissa, taustapapereissa ja erilaisissa ”kakkaramalleissa” esiin tulleista asioista. Kansanedustajat valitsivat aiheet itsenäisesti kymmenien aiheiden listasta.

– Tämä kirjanen toimii lähes käsikirjana keskustalle tärkeistä teemoista. Olennaisimmat aiheet myös vaaleja ajatellen on koottu tähän julkaisuun, keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen kuvasi torstaina ryhmäkokouksessa ja myös saman iltana toimittajille kirjasen julkaisutilaisuudessa.

Ryhmän julkaisun Tähän on tultu! voi lukea täältä ja mahdollisten lisäpainosten myötä myös painettuna versiona keskustan eduskuntaryhmän ryhmäkanslian kautta eduskunnasta.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan keskeiset aiheet yksissä kansissa