Keskustan keskeiset aiheet yksissä kansissa

Keskusta Uutiset

Kuluvan vaalikauden työn alkaessa keskustan kannatus oli noin 13 prosenttia. Nyt neljännes suomalaisista uskoo keskustaan. Keskustan eduskuntaryhmän jäsenten kirjoittama julkaisu Tähän on tultu! kertoo keskustan kansanedustajien aatteista, ajatuksista, arvoista ja tavoitteista.

Jokainen kansanedustaja on kirjoittanut julkaisuun artikkelin itselleen tärkeästä aiheesta. Aiheet on poimittu keskustan linjauksissa, ohjelmissa, taustapapereissa ja erilaisissa ”kakkaramalleissa” esiin tulleista asioista. Kansanedustajat valitsivat aiheet itsenäisesti kymmenien aiheiden listasta.

– Tämä kirjanen toimii lähes käsikirjana keskustalle tärkeistä teemoista. Olennaisimmat aiheet myös vaaleja ajatellen on koottu tähän julkaisuun, keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen kuvasi torstaina ryhmäkokouksessa ja myös saman iltana toimittajille kirjasen julkaisutilaisuudessa.

Ryhmän julkaisun Tähän on tultu! voi lukea täältä ja mahdollisten lisäpainosten myötä myös painettuna versiona keskustan eduskuntaryhmän ryhmäkanslian kautta eduskunnasta.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan keskeiset aiheet yksissä kansissa