Kalmari: Keskusta toimi jälleen suomalaisen ruuantuotannon hyväksi

Varoja suunnataan maataloudelle nyt pääasiassa kolmen eri kanavan kautta, Kalmari kertoo:
Ensinnäkin kansallisiin toimiin suunnataan nyt täydentävästi 30 milj. euroa. Tuet on tarkoitus saada kohdennettua mahdollisimman hyvin juuri kuivuudesta kärsineille tiloille.
Toiseksi, luonnonhaittakorvauksen tason ylläpitämiseen suunnataan 27,5 miljoonaa euroa.
Kolmantena tukena maatalouden energiaveroja palautetaan tänä vuonna korotetusti 20 milj. euroa,

Edustaja Kalmari on tyytyväinen ratkaisukeinoihin, mutta summat olisivat hänen mielestään voineet olla suuremmatkin.

Lisäksi tulevaisuus tuo mukanaan monellakin tapaa parempia aikoja suomalaiselle maaseudulle, Kalmari lupaa.

Maatalousyrittäjien eläkemaksuihin ja Välitä viljelijästä –projeketiin osoitetaan rahaa. Lisäksi hallitus päätti poistaa vakuutusmaksuveron satovahinko- ja kasvitautivakuutuksilta 2019–2027. Nyt saamme myös resurssit Elintarvikemarkkinavaltuutetulle, joka valvoo reilua kaupankäyntiä, Kalmari iloitsee.

Juuri tällä hetkellä on ensiarvoisen tärkeää, että saamme myös EU:n taholta kriisipaketin sekä joustoja sääntöihin, Kalmari vaatii. Helpotamme esimerkiksi valtiontakauksia Maatalouden kehittämisrahaston kautta heti kun vain saamme tähän luvan EU:lta.

Hienoa on myös 4,2 miljoonan euron avustus elintarvikeviennin edistämiseen ja ilmastonmuutoksen seurauksiin varautumiseen.

Yhteensä toimenpiteet käsittävät lähes 90 miljoonan euron tuen.

Kalmari vaatii, että työtä paremman tulevaisuuden ja eheän Suomen eteen on jatkettava ja ryhdyttävä sanoista tekoihin.
Laadukkaista tuotteista pitää saada niille kuuluva hinta.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKalmari: Keskusta toimi jälleen suomalaisen ruuantuotannon hyväksi