Kalmari: Keskusta toimi jälleen suomalaisen ruuantuotannon hyväksi

Varoja suunnataan maataloudelle nyt pääasiassa kolmen eri kanavan kautta, Kalmari kertoo:
Ensinnäkin kansallisiin toimiin suunnataan nyt täydentävästi 30 milj. euroa. Tuet on tarkoitus saada kohdennettua mahdollisimman hyvin juuri kuivuudesta kärsineille tiloille.
Toiseksi, luonnonhaittakorvauksen tason ylläpitämiseen suunnataan 27,5 miljoonaa euroa.
Kolmantena tukena maatalouden energiaveroja palautetaan tänä vuonna korotetusti 20 milj. euroa,

Edustaja Kalmari on tyytyväinen ratkaisukeinoihin, mutta summat olisivat hänen mielestään voineet olla suuremmatkin.

Lisäksi tulevaisuus tuo mukanaan monellakin tapaa parempia aikoja suomalaiselle maaseudulle, Kalmari lupaa.

Maatalousyrittäjien eläkemaksuihin ja Välitä viljelijästä –projeketiin osoitetaan rahaa. Lisäksi hallitus päätti poistaa vakuutusmaksuveron satovahinko- ja kasvitautivakuutuksilta 2019–2027. Nyt saamme myös resurssit Elintarvikemarkkinavaltuutetulle, joka valvoo reilua kaupankäyntiä, Kalmari iloitsee.

Juuri tällä hetkellä on ensiarvoisen tärkeää, että saamme myös EU:n taholta kriisipaketin sekä joustoja sääntöihin, Kalmari vaatii. Helpotamme esimerkiksi valtiontakauksia Maatalouden kehittämisrahaston kautta heti kun vain saamme tähän luvan EU:lta.

Hienoa on myös 4,2 miljoonan euron avustus elintarvikeviennin edistämiseen ja ilmastonmuutoksen seurauksiin varautumiseen.

Yhteensä toimenpiteet käsittävät lähes 90 miljoonan euron tuen.

Kalmari vaatii, että työtä paremman tulevaisuuden ja eheän Suomen eteen on jatkettava ja ryhdyttävä sanoista tekoihin.
Laadukkaista tuotteista pitää saada niille kuuluva hinta.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKalmari: Keskusta toimi jälleen suomalaisen ruuantuotannon hyväksi