Kansanedustaja Sirkka-Liisa Anttila: Sipilälle työrauha

Olemme hyvinvointivaltio, joka hakee vertaistaan maailmassa. Tällä hetkellä meillä on suuria haasteita työttömyyden, valtion velkaantumisen ja eriarvoisuuden torjumisessa sekä kansakunnan eheyden ja yhtenäisyyden säilyttämisessä. Hyvinvointivaltiotamme pitää nyt uudistaa.

Tähän uudistustyöhon lähti pääministeri Juha Sipilä keskittyäkseen Suomen pelastamiseen vuosia jatkuneen päättämättömyyden ajan jälkeen. Juha Sipilä teki merkittävän taloudellisen uhrauksen luopuessaan hyvin menestyneestä yritystoiminnastaan ja lähtiessään pelastamaan isänmaatamme konkurssilta.

On ikävää, että ponnisteluja ei ymmärretä. Tämän päivän Suomea leimaa itsekkyys, vastakkainasettelu, muiden nälviminen ja syyllisiä-kunnes-toisin-todistetaan –asenne. Henkinen tilamme on todella huolestuttava.

Päättyneen viikon aikana olen saanut kansalaisilta erittäin paljon palautetta suoranaisesta kyllästymisestä median toimintaan. Pääministerin Sipilän käsittelyä mediassa monet kansalaiset pitävät tarkoituksellisena ajojahtina ja kiusaamisena.

Onko kyseessä jonkinlainen vastaisku, on pakko kysyä keskustelua seuratessa. Oliko väärin, että pääministeri vaati itselleen oikeutta tulla kuulluksi jääviyttään koskeneessa Ylen uutisoinnissa?

Pääministeri Sipilän jääviyskysymykset pitää selvittää niin kuin nyt tehdäänkin. Niiden takia median ei tarvitse vallankumousta rakentaa.

Vapaa ja riippumaton media toimii kansanvallan ja sen toimijoiden välisenä keskustelufoorumina. Näin ei ole valitettavasti nyt. Medialla on nyt ironinen, osin jopa pilkkaava ja halveksuva suhtautuminen yhteiskunnan vastuullisiin toimijoihin. Tästä on päästävä pois. Kuka puolustaa kansanvaltaa itsenäisen Suomen 100-vuotisjuhlavuotena.

Annetaan pääministeri Sipilälle työrauha ja kunnioitetaan kansanvaltaa, jota parempaa ei ainakaan toistaiseksi ole keksitty. Pääministeri Juha Sipilän työtä läheltä seuranneena ja hänen elämänsä vahvan, eettisesti korkean arvopohjan tietävänä, olen täysin vakuuttunut siitä, että Sipilä toimii rehellisesti ja hänen päämääränsä on isänmaan pelastaminen eikä mikään muu. Hän on asettanut itselleen kovan tavoitteen: tulos tai ulos. Tällaisia ei ole politiikassa totuttu näkemään.

Suomen suunta osoittaa jo merkkejä paremmasta. Uusia työpaikkoja on syntynyt ja syntyy, mikä näkyy työllisyysasteen nousuna ja työttömyyden vähenemisenä. Lisää uudistuksia ja päätöksiä tarvitaan isänmaan rakentamiseksi kestävälle pohjalle seuraavan sadan vuoden alkaessa.

Kansanedustaja Sirkka-Liisa Anttila

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKansanedustaja Sirkka-Liisa Anttila: Sipilälle työrauha