Kenen johdolla työllisyyden nousu tulevaisuudessa turvataan?

Se tarkoittaa, että aika monessa kodissa voidaan katsoa luottavaisemmin tulevaisuuteen. Ja toivottavasti myös viettää joulua erilaisissa tunnelmissa, kuin jokunen vuosi sitten.

On älyllisesti epärehellistä väittää, että työllisyyden paraneminen johtuu vain hallituksesta. Kyllä talouden nousun ovat suomalaiset tehneet yhdessä.

Ennen muuta on kiitettävä yhtäältä pienyrittäjiä, jotka ovat työllistäneet ja toisaalta työntekijöitä, jotka ovat joutuneet monin tavoin joustamaan.

Yhtä huuhaata on kuitenkin väittää, että toteutetulla talous-, työllisyys- ja veropolitiikalla ei ole ollut väliä. Totta kai sillä on ollut. Suomen nousu viime vaalikauden työttömyys- ja velkakurimuksesta on Euroopan ja myös maailman mitassa poikkeuksellista.

Kysymysten kysymys tulevaisuutta ja huhtikuun eduskuntavaaleja ajatellen kuuluu, miten aikaansaatu työllisyyden paraneminen saadaan jatkumaan ja kenen johdolla – Sipilän, Rinteen vai Orpon?

Apilanvihreiden silmälasienkin läpi katsottuina tosiasiat ovat tosiasioita. Rinteen näytöt ovat noin 100 000 työtöntä lisää viime vaalikaudella. Sipilän näytöt ovat yli 120 000 työllistä lisää tällä vaalikaudella. Tästä ei päästä yli eikä ympäri.

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKenen johdolla työllisyyden nousu tulevaisuudessa turvataan?