Kenen johdolla työllisyyden nousu tulevaisuudessa turvataan?

Se tarkoittaa, että aika monessa kodissa voidaan katsoa luottavaisemmin tulevaisuuteen. Ja toivottavasti myös viettää joulua erilaisissa tunnelmissa, kuin jokunen vuosi sitten.

On älyllisesti epärehellistä väittää, että työllisyyden paraneminen johtuu vain hallituksesta. Kyllä talouden nousun ovat suomalaiset tehneet yhdessä.

Ennen muuta on kiitettävä yhtäältä pienyrittäjiä, jotka ovat työllistäneet ja toisaalta työntekijöitä, jotka ovat joutuneet monin tavoin joustamaan.

Yhtä huuhaata on kuitenkin väittää, että toteutetulla talous-, työllisyys- ja veropolitiikalla ei ole ollut väliä. Totta kai sillä on ollut. Suomen nousu viime vaalikauden työttömyys- ja velkakurimuksesta on Euroopan ja myös maailman mitassa poikkeuksellista.

Kysymysten kysymys tulevaisuutta ja huhtikuun eduskuntavaaleja ajatellen kuuluu, miten aikaansaatu työllisyyden paraneminen saadaan jatkumaan ja kenen johdolla – Sipilän, Rinteen vai Orpon?

Apilanvihreiden silmälasienkin läpi katsottuina tosiasiat ovat tosiasioita. Rinteen näytöt ovat noin 100 000 työtöntä lisää viime vaalikaudella. Sipilän näytöt ovat yli 120 000 työllistä lisää tällä vaalikaudella. Tästä ei päästä yli eikä ympäri.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKenen johdolla työllisyyden nousu tulevaisuudessa turvataan?