Kenen johdolla työllisyyden nousu tulevaisuudessa turvataan?

Se tarkoittaa, että aika monessa kodissa voidaan katsoa luottavaisemmin tulevaisuuteen. Ja toivottavasti myös viettää joulua erilaisissa tunnelmissa, kuin jokunen vuosi sitten.

On älyllisesti epärehellistä väittää, että työllisyyden paraneminen johtuu vain hallituksesta. Kyllä talouden nousun ovat suomalaiset tehneet yhdessä.

Ennen muuta on kiitettävä yhtäältä pienyrittäjiä, jotka ovat työllistäneet ja toisaalta työntekijöitä, jotka ovat joutuneet monin tavoin joustamaan.

Yhtä huuhaata on kuitenkin väittää, että toteutetulla talous-, työllisyys- ja veropolitiikalla ei ole ollut väliä. Totta kai sillä on ollut. Suomen nousu viime vaalikauden työttömyys- ja velkakurimuksesta on Euroopan ja myös maailman mitassa poikkeuksellista.

Kysymysten kysymys tulevaisuutta ja huhtikuun eduskuntavaaleja ajatellen kuuluu, miten aikaansaatu työllisyyden paraneminen saadaan jatkumaan ja kenen johdolla – Sipilän, Rinteen vai Orpon?

Apilanvihreiden silmälasienkin läpi katsottuina tosiasiat ovat tosiasioita. Rinteen näytöt ovat noin 100 000 työtöntä lisää viime vaalikaudella. Sipilän näytöt ovat yli 120 000 työllistä lisää tällä vaalikaudella. Tästä ei päästä yli eikä ympäri.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKenen johdolla työllisyyden nousu tulevaisuudessa turvataan?