Kenen johdolla työllisyyden nousu tulevaisuudessa turvataan?

Se tarkoittaa, että aika monessa kodissa voidaan katsoa luottavaisemmin tulevaisuuteen. Ja toivottavasti myös viettää joulua erilaisissa tunnelmissa, kuin jokunen vuosi sitten.

On älyllisesti epärehellistä väittää, että työllisyyden paraneminen johtuu vain hallituksesta. Kyllä talouden nousun ovat suomalaiset tehneet yhdessä.

Ennen muuta on kiitettävä yhtäältä pienyrittäjiä, jotka ovat työllistäneet ja toisaalta työntekijöitä, jotka ovat joutuneet monin tavoin joustamaan.

Yhtä huuhaata on kuitenkin väittää, että toteutetulla talous-, työllisyys- ja veropolitiikalla ei ole ollut väliä. Totta kai sillä on ollut. Suomen nousu viime vaalikauden työttömyys- ja velkakurimuksesta on Euroopan ja myös maailman mitassa poikkeuksellista.

Kysymysten kysymys tulevaisuutta ja huhtikuun eduskuntavaaleja ajatellen kuuluu, miten aikaansaatu työllisyyden paraneminen saadaan jatkumaan ja kenen johdolla – Sipilän, Rinteen vai Orpon?

Apilanvihreiden silmälasienkin läpi katsottuina tosiasiat ovat tosiasioita. Rinteen näytöt ovat noin 100 000 työtöntä lisää viime vaalikaudella. Sipilän näytöt ovat yli 120 000 työllistä lisää tällä vaalikaudella. Tästä ei päästä yli eikä ympäri.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKenen johdolla työllisyyden nousu tulevaisuudessa turvataan?