Kesk. Honkonen: Hallitus edistää ilmastoystävällistä puunrakentamista

Lisäksi yleishyödyllistä yhtiötä A-Kruunu Oy:tä pääomitetaan 50 miljoonalla eurolla valtion asuntorahastosta. Pääomituksen ansiosta A-Kruunu voi kaksinkertaistaa tuotantonsa ja laajentaa sitä Helsingin seudun lisäksi myös muille kasvaville kaupunkiseuduille.

– Keskustalle yksikin asunnoton on liikaa ja haluamme poistaa asunnottomuuden kokonaan vuoteen 2025 mennessä. Lääke asunnottomuuteen on kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen rakentaminen ja juuri sitä hallitus nyt edistää budjettiriihen päätöksillä. Korkotukivaltuuksilla rakennetaan sosiaalista asuntotuotantoa, kuten ara-vuokra-asunnot, asumisoikeusasunnot, opiskelija-asunnot sekä ikääntyvien ja vammaisten asunnot, toteaa Honkonen.

– Lisäksi hallitus on päättänyt, että ilmastonmuutosta hillitsevää puurakentamista edistetään entisestään 2 miljoonalla eurolla. Tämä on todella merkittävä asia, sillä puurakentamisessa on monenlaisia etuja verrattuna muihin saastuttaviin rakennusmateriaaleihin kuten sementtiin ja teräkseen. Puu on materiaalina ilmastoystävällinen ja energiatehokas. Puurakentamisessa hiiltä sitoutuu moniksi vuosikymmeniksi ja lisäksi puisten rakennustuotteiden valmistaminen on huomattavasti ympäristöystävällisempää kuin vaikkapa teräksen valmistus, toteaa Honkonen.

Valtioneuvoston puurakentamisen ohjelma (2016-2020) on ollut hyvin menestyksekäs tähän mennessä ja sen tavoitteena on edistää ja kehittää suomalaista puurakentamisen osaamista sekä puun käyttöä rakentamisessa.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKesk. Honkonen: Hallitus edistää ilmastoystävällistä puunrakentamista