Kesk. Honkonen: Hallitus edistää ilmastoystävällistä puunrakentamista

Lisäksi yleishyödyllistä yhtiötä A-Kruunu Oy:tä pääomitetaan 50 miljoonalla eurolla valtion asuntorahastosta. Pääomituksen ansiosta A-Kruunu voi kaksinkertaistaa tuotantonsa ja laajentaa sitä Helsingin seudun lisäksi myös muille kasvaville kaupunkiseuduille.

– Keskustalle yksikin asunnoton on liikaa ja haluamme poistaa asunnottomuuden kokonaan vuoteen 2025 mennessä. Lääke asunnottomuuteen on kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen rakentaminen ja juuri sitä hallitus nyt edistää budjettiriihen päätöksillä. Korkotukivaltuuksilla rakennetaan sosiaalista asuntotuotantoa, kuten ara-vuokra-asunnot, asumisoikeusasunnot, opiskelija-asunnot sekä ikääntyvien ja vammaisten asunnot, toteaa Honkonen.

– Lisäksi hallitus on päättänyt, että ilmastonmuutosta hillitsevää puurakentamista edistetään entisestään 2 miljoonalla eurolla. Tämä on todella merkittävä asia, sillä puurakentamisessa on monenlaisia etuja verrattuna muihin saastuttaviin rakennusmateriaaleihin kuten sementtiin ja teräkseen. Puu on materiaalina ilmastoystävällinen ja energiatehokas. Puurakentamisessa hiiltä sitoutuu moniksi vuosikymmeniksi ja lisäksi puisten rakennustuotteiden valmistaminen on huomattavasti ympäristöystävällisempää kuin vaikkapa teräksen valmistus, toteaa Honkonen.

Valtioneuvoston puurakentamisen ohjelma (2016-2020) on ollut hyvin menestyksekäs tähän mennessä ja sen tavoitteena on edistää ja kehittää suomalaista puurakentamisen osaamista sekä puun käyttöä rakentamisessa.

Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKesk. Honkonen: Hallitus edistää ilmastoystävällistä puunrakentamista