Keskusta 2030 -ohjelma: Puolue on ratkaisuja etsivä sivistysliike

Puoluekokousedustajia 2020

Keskustan puoluekokous hyväksyi Keskusta 2030 -ohjelman. Se jakautuu kahteen pääosioon. Ensimmäisessä osiossa kirkastetaan Keskustan missio, visiot puolueelle ja Suomelle 2030 sekä puolueen strategiset tavoitteet ja toimintatapojen uudistaminen.

Puolue määrittää tehtävänsä (missio) seuraavasti: ”Keskusta on ratkaisuja etsivä sivistysliike. Aatteemme ja arvomme näkyvät kodeissa ja työpaikoilla joka päivä. Jokaisella on vapaus valita elämänsä suunta kaikkialla Suomessa. Tärkeintä on hyvä elämä tasapainossa luonnon kanssa.”

Ohjelman toinen pääosio käsittää Keskustan linjaukset koronakriisin jälkeiselle Suomelle. Puolue on valmis rohkeisiin uudistuksiin ja vaikeisiinkin päätöksiin, jotta suomalaisten hyvinvointi ja toimeentulo, ympäristö ja talous olisivat kestävällä pohjalla myös tuleville sukupolville. Keskusta toteaa ohjelmassaan, että kriisi antaa aina myös sykäyksen yhteiskunnan kehittämiseen ja uudistamiseen.

Puoluekokous halusi vahvistaa ohjelman sivistysosiota. Siinä korostetaan etenkin koulutuksen tasa-arvoa, saavutettavuutta ja tärkeyttä syrjäytymisen ehkäisyssä.

Lue koko ohjelma täältä>>

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko: Olemme Suomen myönteisin ja tulevaisuuskoisin puolue
"Keskusta on aina toiminut nimensä mukaisesti sillanrakentajana suomalaisessa politiikassa. Uskon, että sille on nyt tilausta enemmän kuin koskaan. Maltti ja empatia ovat politiikan supervoimia", näin totesi Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko perjantaiaamun poliittisessa linjapuheessaan.
18.9.2020 / Uutiset
Keskustan uusi puheenjohtaja Annika Saarikko pitää linjapuheensa yhdessä muun puoluejohdon kanssa.
18.9.2020 / K-Studio
K-studiossa vieraana valtiovarainministeri Matti Vanhanen.
16.9.2020 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta 2030 -ohjelma: Puolue on ratkaisuja etsivä sivistysliike