Keskusta 2030 -ohjelma: Puolue on ratkaisuja etsivä sivistysliike

Puoluekokousedustajia 2020

Keskustan puoluekokous hyväksyi Keskusta 2030 -ohjelman. Se jakautuu kahteen pääosioon. Ensimmäisessä osiossa kirkastetaan Keskustan missio, visiot puolueelle ja Suomelle 2030 sekä puolueen strategiset tavoitteet ja toimintatapojen uudistaminen.

Puolue määrittää tehtävänsä (missio) seuraavasti: ”Keskusta on ratkaisuja etsivä sivistysliike. Aatteemme ja arvomme näkyvät kodeissa ja työpaikoilla joka päivä. Jokaisella on vapaus valita elämänsä suunta kaikkialla Suomessa. Tärkeintä on hyvä elämä tasapainossa luonnon kanssa.”

Ohjelman toinen pääosio käsittää Keskustan linjaukset koronakriisin jälkeiselle Suomelle. Puolue on valmis rohkeisiin uudistuksiin ja vaikeisiinkin päätöksiin, jotta suomalaisten hyvinvointi ja toimeentulo, ympäristö ja talous olisivat kestävällä pohjalla myös tuleville sukupolville. Keskusta toteaa ohjelmassaan, että kriisi antaa aina myös sykäyksen yhteiskunnan kehittämiseen ja uudistamiseen.

Puoluekokous halusi vahvistaa ohjelman sivistysosiota. Siinä korostetaan etenkin koulutuksen tasa-arvoa, saavutettavuutta ja tärkeyttä syrjäytymisen ehkäisyssä.

Lue koko ohjelma täältä>>

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta 2030 -ohjelma: Puolue on ratkaisuja etsivä sivistysliike