Keskusta 2030 -ohjelma: Puolue on ratkaisuja etsivä sivistysliike

Puoluekokousedustajia 2020

Keskustan puoluekokous hyväksyi Keskusta 2030 -ohjelman. Se jakautuu kahteen pääosioon. Ensimmäisessä osiossa kirkastetaan Keskustan missio, visiot puolueelle ja Suomelle 2030 sekä puolueen strategiset tavoitteet ja toimintatapojen uudistaminen.

Puolue määrittää tehtävänsä (missio) seuraavasti: ”Keskusta on ratkaisuja etsivä sivistysliike. Aatteemme ja arvomme näkyvät kodeissa ja työpaikoilla joka päivä. Jokaisella on vapaus valita elämänsä suunta kaikkialla Suomessa. Tärkeintä on hyvä elämä tasapainossa luonnon kanssa.”

Ohjelman toinen pääosio käsittää Keskustan linjaukset koronakriisin jälkeiselle Suomelle. Puolue on valmis rohkeisiin uudistuksiin ja vaikeisiinkin päätöksiin, jotta suomalaisten hyvinvointi ja toimeentulo, ympäristö ja talous olisivat kestävällä pohjalla myös tuleville sukupolville. Keskusta toteaa ohjelmassaan, että kriisi antaa aina myös sykäyksen yhteiskunnan kehittämiseen ja uudistamiseen.

Puoluekokous halusi vahvistaa ohjelman sivistysosiota. Siinä korostetaan etenkin koulutuksen tasa-arvoa, saavutettavuutta ja tärkeyttä syrjäytymisen ehkäisyssä.

Lue koko ohjelma täältä>>

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta 2030 -ohjelma: Puolue on ratkaisuja etsivä sivistysliike