Keskusta 2030 -ohjelma: Puolue on ratkaisuja etsivä sivistysliike

Puoluekokousedustajia 2020

Keskustan puoluekokous hyväksyi Keskusta 2030 -ohjelman. Se jakautuu kahteen pääosioon. Ensimmäisessä osiossa kirkastetaan Keskustan missio, visiot puolueelle ja Suomelle 2030 sekä puolueen strategiset tavoitteet ja toimintatapojen uudistaminen.

Puolue määrittää tehtävänsä (missio) seuraavasti: ”Keskusta on ratkaisuja etsivä sivistysliike. Aatteemme ja arvomme näkyvät kodeissa ja työpaikoilla joka päivä. Jokaisella on vapaus valita elämänsä suunta kaikkialla Suomessa. Tärkeintä on hyvä elämä tasapainossa luonnon kanssa.”

Ohjelman toinen pääosio käsittää Keskustan linjaukset koronakriisin jälkeiselle Suomelle. Puolue on valmis rohkeisiin uudistuksiin ja vaikeisiinkin päätöksiin, jotta suomalaisten hyvinvointi ja toimeentulo, ympäristö ja talous olisivat kestävällä pohjalla myös tuleville sukupolville. Keskusta toteaa ohjelmassaan, että kriisi antaa aina myös sykäyksen yhteiskunnan kehittämiseen ja uudistamiseen.

Puoluekokous halusi vahvistaa ohjelman sivistysosiota. Siinä korostetaan etenkin koulutuksen tasa-arvoa, saavutettavuutta ja tärkeyttä syrjäytymisen ehkäisyssä.

Lue koko ohjelma täältä>>

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta 2030 -ohjelma: Puolue on ratkaisuja etsivä sivistysliike