Pirkkalainen jatkaa puoluesihteerinä

Puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen

Pirkkalainen oli puoluesihteerivaalissa ainoa ehdokas. Hän sanoi puheenvuorossaan kampanjoineensa kaksi vuotta sitten lupaamalla, että on paineenkestävä.

-“No paineita on ollut. Kestetty on. Tässä ollaan – valmiina uusiin paineisiin.”

Pirkkalaisen mukaan Keskustasta löytyy sitkoa ja selviytymiskykyä. Kurssi ja horisontti löytyvät kyllä.

– “Täältä alkavan purjehdusreitin ensimmäinen etappi on ensi kevään kuntavaalit. Matka tuonne on puoluesihteerin tärkein työnäyte. Menestyksen vaaleissa teemme yhdessä. Mahdollisuudet ovat omissa purjeissamme.”

Pirkkalaisen mukaan puolueen politiikan rakentaminen yhdessä, perinteisiä ja uusia osallistumisen muotoja tarjoava toiminta ja vastuullinen yhteisten asioiden hoito ovat keskustaliikkeen kivijalkoja.

-“Huutajia tässä maassa on jo riittävästi, kuiskausten kuulijoita vähemmän. Keskustan paikka on sen suuren enemmistön mielissä, jotka arvostavat sovinnollisuutta, hyviä tapoja ja vastuullisuutta. Uskottavia olemme, kun kaikki tämä alkaa meistä itsestämme.”

Keskustan Katainen neuvottelemaan Suomelle tärkeästä merenkulun polttoaineiden EU-laista
Europarlamentaarikko Elsi Katainen on valittu ryhmänsä liikennevaliokunnan neuvottelijaksi merenkulun uusiutuvien ja vähähiilisten polttoaineiden käyttöä säätävään FuelEU Maritime -asetukseen, joka on osa EU:n energia- ja ilmastopakettia. Kataisen mukaan asetus on viennistä ja merikuljetuksista riippuvaiselle Suomelle ratkaisevan tärkeä: tavoitteenani neuvotteluissa on varmistaa selkeä lainsäädäntö, joka huomioi mm. talvimerenkulun Suomelle aiheuttamat poikkeusolosuhteet, Elsi Katainen linjaa.
27.10.2021 / Uutiset
Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetPirkkalainen jatkaa puoluesihteerinä